Bordelína a Řachatice – Sandra Dražilová Zlámalová

Autor: Sandra Dražilová Zlámalová
Ilustrace: Marie Koželuhová
Nakladatelství: Bambook
Počet stran: 101

„Zvířátka společně závod odstartovala a už se běželo. Bordelína metelila, až se za ní prášilo. Zato skřítek nejprve vystřelil jako šipka, ale hned v první zatáčcce mu začal docházet dech, ve druhé už se sotva vlekl.“

V lese Bambručáku se všem daří výborně. Aby také ne, mít dobrou kouzelnici na své straně je výhra. Kouzelnice zvířátkům ráda pomůže, poradí, kdejakou bolístku vyléčí. To však ještě nikdo netuší, co se stane, když Bordelínu navštíví její sestřenice…
Řachatice je obávaná, zlá čarodějnice. Ráda ostatním škodí, ubližuje, škádlí je a trápí zákeřnými lumpárnami. Zvířátka bijí na poplach – les Bambručák je v ohrožení! Povede se čarodějnici Řachatici stáhnout Bordelínu zpět k záškodničení, nebo se jí střapatá kouzelnice postaví a všechny zachrání?

Další úžasná dětská knížka z pera autorky Sandry Dražilové Zlámalové nezklamala. A ještě lepší na tom je, že se děti opět setkají s Bordelínou, kdysi čarodějnicí, nyní kouzelnicí. Jaký je mezi tím rozdíl? To už určitě víte z prvního dílu, tentokráte se budou řešit mnohem složitější problémy, protože v lese Bambručáku se vyskytne Bordelínina sestřenice, která tam udělá pořádný fičák… Bordelína a Řachatice už čekají na vaše přečtení.

Už od začátku vyprávění se Bordelína potýká s nepříjemnými situacemi. Nejdříve se v lese objeví dva skřítci a upřímně, pojďme si říct, že to žádné příjemné setkání nebude a Bordelína společně s ostatními obyvateli lesa bude muset pořádně zapracovat, aby se se skřítky vypořádali.
Ale to nejhorší, to je potká až s návštěvou Řachatice. Jelikož má blízko k Bordelíně, ta ji vždy obdivovala a stavěla na pomyslný piedestal, protože byla starší a chytřejší, málem se nechá „oblbnout“, ale má na své straně ty správné kamarády, kteří jí ukážou správnou cestu. Jenže to bude chtít pár obětí. Jak to celé dopadne? To už se dozvíte v příběhu Bordelína a Řachatice aneb Les Bambručák v ohrožení.

„Uvnitř stála Bordelína, oči jí těkaly ze strany na stranu a přemýšlela, kam se schovat. Ale bylo už pozdě. Řachatice se už valila do chaloupky. A když valila, tak opravdu valila. Byla širší než vyšší. Na očích měla brýle s obroučkami z hadích kůží, na nose obří bradavici a z pusy jí koukal veliký zub – prostě Řachatice v celé své kráse.“

Bordelína a Řachatice je skvělá pohádka pro holky i kluky. Pro malé, ale i větší čtenáře, protože jde nejen o legrační vyprávění, ale také o poučné. Každý si tam najde to své, ani o záškodnictví nebude nouze. Pro čtení je určena už těm zkušenějším, ale font písma je o něco větší, řádkování také, tudíž ti, kteří začínají číst a najdou odvahu, se s knihou zdárně poperou. Ilustrace, které má na svědomí opět úžasná Marie Koželuhová, jsou nádherné a je jich dost, doplňují perfektně děj a potěší oko každého čtenáře.

Nemůžu jinak, než že opět tuto knihu, Bordelína a Řachatice, doporučovat, kudy budu chodit. I vám, každému, kdo si přečte tuto recenzi chci říct, že tento pohádkový příběh si zaslouží nejen vaši pozornost, ale hlavně pozornost vašich dětí. Autorka umí skvěle vyvážit dobro a zlo, umí v drobnostech naznačit to správné ponaučení, co by se dělat mělo a nemělo, jak se zachovat a jak je důležité se omluvit, zamyslet se nad svými činy a třeba i případně změnit své chování. Tady ve vyprávění jde i to, že ne vždy to člověk zvládne sám a jak je důležité mít kolem sebe ty správné kamarády, kteří vám podají pomocnou ruku. Za mě opravdu palec nahoru a pusťte se s chutí do čtení.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Bambook, kde si knihu Bordelína a Řachatice můžete zakoupit.

Jedna odpověď na “Bordelína a Řachatice – Sandra Dražilová Zlámalová”