Christina – Stephen King

Počet stran: 512

„Falešný pěťák se vždycky vrátí…“

Středoškolák Arnie zahlédne stařičké auto Plymouth a okamžitě zatouží ho mít a pro radost si ho opravit. Jeho rodiče však mají naprosto odlišné představy o tom, jak by měl syn trávit čas a utrácet peníze. Příběh, založený na typických reáliích amerického způsobu života, k němuž automobil nerozlučně patří, pojednává o zdánlivě banální roztržce mezi dospívajícím chlapcem Arniem a jeho rodiči. Jenomže to by autorem nesměl být Stephen King…

Líbí se mi s každým příběhem Stephena Kinga objevovat jeho hranice fantazie, co všechno dokáže vymyslet, co vymyslí nového, neotřelého a hlavně, čtivého.
Christina totiž zapadá právě do těch čtivých příběhů, které vás ohromí, a nedají vám vydechnout, dokud nedočtete do konce, protože budete napnutí jako kšandy, jak tohle všechno může dopadnout.

Nebudu tajit, že na začátku knihu Christina se opět dostanete „do pasti“ od autora, kdy pomalým a rozvláčným způsobem vás bude uvádět do děje. Ale to už je každý, kdo si autora zamiloval, zvyklý. Patří to k jeho osobnosti, k jeho způsobu psaní a myslím si, že mnozí z nás právě tohle zbožňujem, protože víme, že King si nás lehce předsmaží, aby nás potom spálil na škvarek. 🙂

„Když je nahmatal, oči mu padly na rozkývaný kožený obdélník s vypálenými písmeny R. D. L. a jeho sen se vrátil s náhlou a děsivou silou: ohnilá mrtvola na místě, kde právě sedí; prázdné oční důlky upřené skrz čelní sklo; kosti prstů na volantu; prázdný škleb lebky, zatímco Christina se vrhá na Somráka Wleche a rádio, naladěné na WDIL, hraje „Last Kiss“ od J. Franka Wilsona a Cavaliers.“

A spálená na škvarek jsem skončila i já. Christina byla skvělá četba, která mě vážně obrala o pár hodin spánku. Což ji nedaruju, ale na druhou stranu, to po ní ani zpátky chtít nebudu, protože ji fakt ve svém životě nechci. 🙂
Hlavní hrdinové jsou středoškoláci, Dennis a Arnie. Nejlepší kamarádi, jeden otloukánek, jeden sportovec. Jednoho dne, když spolu jedou z letní brigády, Arnie zahlédne auto. Ale není to obyčejné auto. Tohle auto mu změní život. Jenže ta změna nezasáhne jen Arnieho, i když ze začátku vypadá slibně, ale postihne všechny jeho blízké a lidi, se kterými přijde do kontaktu a ty změny už tak příjemné nebudou. Budou přímo smrtící…

Christina si zaslouží pět hvězd, ale já dávám jen čtyři, protože musím nějak odlišit ty nejlepší, které jsem od Stephena Kinga četla, a zůstávají pro mne tím the best of. Ale tohle čtení je naprosto skvostné, které jsem si užila na sto procent.
Díky nadpřirozeným jevům získal tento příběh trochu mysteriózní nádech, a i když jsem se nebála, husí kůži jsem měla. To se přiznám. Pomyšlení, že by nějaký stroj mohl být ovládán něčím jiným, než smrtelníkem z masa a kostí, a tím pádem se mohl stát přímo smrtícím nástrojem, před kterým nemůžete utéct, je velmi nepříjemné – a to je velmi slabé slovo.

Máte nejlepšího kamaráda? Máte kamaráda, který si díky autu našel přítelkyni? A máte kamaráda, který se díky tomu, že je vlastníkem auta mění? Mění svou povahu, své chování, své postoje? Tak si přečtěte knihu Christina, třeba mu budete moct ještě nějak pomoci…

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Beta, kde si knihu Christina můžete zakoupit.