Cinder & Ella – Kelly Oram

Autor: Kelly Oram
Počet stran: 375

„To jen že jeho hlas zněl jako by jím dokázal roztavit máslo – nebo ženská srdce. Měl ho hluboký, chraplavý, hypnotický. Ten chlap nemluvil, on vrněl.“

Co když se z vašeho internetového kamaráda vyklube miláček Hollywoodu?
Ellin život není žádná pohádka. Před necelým rokem ztratila matku při autonehodě, z níž sama vyvázla vážně zraněná. Svého otce léta neviděla, a teď se musí přestěhovat k jeho nové rodině. Jediný, kdo ji rozumí, je Cinder, s nímž se už roky přátelí přes internet, ale s kterým se nikdy nesetkala. Ví, že je vtipný, chytrý a stejný knihomol jako ona. Netuší však, že Cinder je jedním z nejslavnějších hollywoodských herců, který navíc hraje prince v novém filmu, natočeném podle její nejoblíbenější knihy. Změní se teď konečně Ellin život v pohádku?

Kelly Oram studovala na univerzitě zpět. Miluje baseball a svůj první román napsala v patnácti letech – jednalo se o příběh o její oblíbené hudební skupině Backstreet Boys, za což si ji její rodina a přátelé dosud dobírají. Je autorkou young adult romantických dvojdílných sérií V is for Virgin a Cinder & Ella, paranormální tetralogie Supernaturals, sci-fi trilogie Jamie Baker a dalších románů. Zbožňuje čtení, hodně toho namluví a polevy na dorty jí po lžících. S manželem, čtyřmi dětmi a kocourem jménem Pan Darcy žije na předměstí Phoenixu v Arizoně.

Knihu jsem přečetla za jeden den. Ale recenzi jsem napsat mohla až po pár dnech a stejně si myslím, že nebude úplně objektivní, protože… Ach můj bože! 🙂 Když jsem dočetla minulou knížku, vůbec jsem neměla na žádné čtení náladu. Zkusila jsem vzít dvě do ruky, přečetla první kapitolu a odložila. Pak mi padl zrak na Cinder & Ellu. Za zkoušku nic nedám, říkala jsem si. Přečetla jsem první kapitolu, byla jedna ráno, všichni spali, všude ticho… Tak jsem si řekla, že zkusím ještě jednu kapitolu, buď mě to chytne nebo ne… No, šla jsem spát ve čtyři, když jsem byla někde z půlkou příběhu. Naprosto mi to sedlo, do nálady, rozpoložení, do chuti…

Jen co jsem ráno otevřela oči (podotýkám, že v osm se synem, takže o spánku nemůže být moc řeč), udělala jsem dítěti snídani a opět se ponořila do pohádky o Cinderovi a Elle. Mám štěstí, že mé dítě miluje Krtka a Pandu, takže se ráno a dopoledne koukal na pohádky a já mohla dočíst. Nešlo přestat. Nedalo se. Nemohla jsem! 🙂

Jsem zvyklá, že v příbězích tohoto typu je hlavní hrdinka chudinka, která si hraje na ufňukanou holčičku. A i když Ella chudinkou opravdu je, tak je taky velká bojovnice. Líbila se mi její odvaha a i když chvilkama měla myšky, přesto byla mou oblíbenou postavou. Dokážu si představit, že bych měla takovou kamarádku v mém okolí. Opravdu vtipná, ironická, navíc knižní blogerka, která se na většinu věcí dívala s nadhledem. Dokázala přemýšlet dopředu a i když se ji některé věci nedařily, tak se nenechala rozhodit a bojovala. Měla mozek. Byla příjemná. A žádná barbína. Skvělá postava. 🙂 Navíc to, jak se špičkovali se Cinderem bylo napsáno opravdu s humorem a obě hlavní postavy se mi líbily díky tomu ještě více.

I když si myslím, že celý příběh je napsán podle nějakých „osnov“ young adult literatury a víte, jak to dopadne, protože takových knih jste četli hromadu, tak stejně se do této pusťte. Autorka dokázala napsat pohádkový příběh, který se ovšem liší od ostatních tím, jak je právě zpracován. Osnovy se Kelly Oram držela, o tom žádná, ale dala postavám naprosto normální charaktery, navíc přidala jako důležité prvky knihy a filmy, což je pro nás, knihomoly, vždy velké plus. A i když zařadila do příběhu hrdinku, která má fakt velký problém, nenechala ji se litovat a udělala z ní normální holku, která bojuje o svůj život a lásku.

„Blbečku! Nemůžu uvěřit, žes to udělal!! Padl na stranu, ale jen proto, že se strašně rozesmál. „Nejsem žádná tvoje hračka, ty zvrhlíku! Přestaň mi narušovat osobní prostor a vrať se na svoji stranu stolu. Stydne ti večeře.“

Znáte film Moderní popelka, kde hlavní roli Sam hraje Hilary Duff a Austina Chad Michael Murray (mimochodem, kus chlapa – už jen kvůli něj se na to podívejte)? Tak tato kniha mi tento film hodně připomínala. Neví kdo jsou, ona je „jen“ servírka, on je kapitán fotbalového týmu a nejoblíbenější kluk na škole… V knize je ona normální holka a on slavný hollywoodský herec… Trochu přes kopírák. Ale ani tak mi to nevadí. Film miluju, nikdy mi z hlavy nezmizí věta Austina: „Promiň, ale já čekal na déšť.“ A z knihy nezapomenu na větu Cindera: „Řekni auto.“.

Od tohoto příběhu nečekejte nic nového, můžu říct, že takových příběhů už vyšlo mraky, ale přesto pokud jste romantické duše a máte rádi pohádku O Popelce, tak se do čtení pusťte. Kniha je napsána nanejvýš čtivým způsobem, je zábavná, vtipná, potrhlá. I když je předvídatelná, přesto budete číst a číst, dokud se na vlastní oči nepřesvědčíte, jak to dopadne. Je to naprosto sladká oddechovka, kterou jsem si užila na plné čáře.

Jen pozor na Kaylee – tahle holka vám hne žlučí! 🙂

Děkuji nakladatelství Baronet za recenzní výtisk a knihu si můžete koupit přímo tady.