Divotvůrce – Sebastien de Castell

Autor: Sebastien de Castell
Nakladatelství: Egmont publishing
Počet stran: 405

„Někdy vám život rozdá karty, se kterými nejde hrát. A jedinou cestou k přežití je naučit se triky!“

Divotvůrce Magie je zrádná hra. Kellen je pouze několik okamžiků od svého prvního magického souboje a čtyř zkoušek, které z něj mají udělat divotvůrce. Je tu však jeden problém: jeho magie je slabá. Jste-li zasvěcenci JanTepu a blíží se vaše šestnácté narozeniny, měli byste být připraveni prokázat své magické schopnosti. Buď to, nebo mít v záloze nějaký zázrak. Jenže Kellen nemůže spoléhat ani na jedno z toho. Nezdědil totiž žádné magické nadání a nemá tedy výjimečné schopnosti jako ostatní. Ví, že bude muset použít pár triků, aby nezneuctil svou rodinu a nestal se shatepským sluhou. A tak, když do městečka přibude rázná a přímočará cizinka, Kellen je samé ucho. Ferius Parfax je ostřílená světačka, vyhnankyně, kterou musí uživit bystrý rozum a tři balíčky karet. A s kartami, které mu rozdal nemilosrdný osud, se Kellenovi bude hodit každá pomoc.
První svazek napínavé série nabité triky, pastmi a neuvěřitelným průpovídkami mluvícího veverčáka.

Sebastien de Castell sotva stačil dokončit studium archeologie, když začal pracovat na svých prvních vykopávkách. O čtyři hodiny později zjistil, jak moc vlastně archeologii nenávidí, a zvolil raději kariéru horlivého hudebníka, ombudsmana, interakčního designéra, choreografa bojových scén, učitele, projektového manažera, herce a tvůrce strategie produktů. Jeho jedinou obranou proti nařčení z bezbřehého diletantismu je, že tyto věci dělá opravdu rád a každý z těchto oborů hraje tak či onak určitou roli při jeho psaní. Pevně se brání tomu, aby byl nazýván renesančním mužem, v naději, že ho za takového označí i další lidé.
Na svém kontě má fantasy sérii pro dospělé The Greatcoats, která byla nominována na cenu pro nejlepší fantasy v Goodreads, dostala cenu Gemmell Morningstar za nejlepší prvotinu, The French Prix Imaginales za nejlepší cizojazyčnou práci a cenu Johna W. Campbella pro nejlepšího nového spisovatele.
Žije v kanadském Vancouveru se svou krásnou ženou a dvěma agresivními kočkami.

Kellen je nula. Myslím tím nula v čarodějném světě, protože to, co bylo dáno do vínku jeho sestře a potažmo i rodičům, mu se vyhnulo obloukem. Pochází z mocného rodu u kterého není možné, aby nebyl obdařen magií. Hups! Stalo se a Kellen se tak stává černou ovcí rodiny. Nečeká ho nic hezkého… Ale! Setkání s Ferius se pro něj stane osudové a karty se obrátí v jeho prospěch. Ne zcela, ne jak by chtěl, ne tak, jak si to představovali všichni okolo něj, ale přesto…

Nejdříve musím zmínit, že se jedná opravdu o velmi čtivou knihu. I když působí trochu jako bichlička, protože má čtyřista stran, tak ji slupnete jako malinu. Je určena čtenářům od 12 let, takže se vy, dospělejší, můžete těšit na větší písmo, ale rozhodně to neubírá zážitku, který vás při čtení čeká. Protože se budete smát, bavit, budete napnutí, budete hrdinům držet palce a jiným zase nadávat do všech možných domácích zvířat. Tohle čtení si užijete. Já si jej užila maximálně, na sto procent!

„Magie je zrádná hra.“

V příběhu, který je na některých místech trochu průhledný, najdete skoro všechny aspekty, jenž se objevují i v jiných fantasy knihách. Proto si možná v průběhu čtení budete říkat, čím je tato kniha tak speciální, že ji sakra nějaká blogerka vychvalovala do nebe. A jakmile do tohoto stádia dojdete, tak si otázku přestaňte pokládat, dočtěte celý děj a potom, jak zavřete za poslední stránkou knihu si řeknete jako já: „Tohle bylo naprosto boží„. Nevěříte? Tak to zkuste! 🙂
Nenašla jsem v ní nic, co by nějak extrémně vynikalo, co by bylo nového a neokoukaného (možná jen ostré karty :-)), ale v celkovém pohledu to působí naprosto skvěle, nově, netradičně, já se nebojím říct, fenomenálně.

S mojí velmi nadšenou náladou tuto knihu doporučuji všem, kteří mají rádi fantasy příběhy, mají rádi hodné a zlé hrdiny, vyhledávají napětí a čarodějné schopnosti, líbí se jim intriky a falše v příběhu.
Pokud máte rádi kouzla a čáry v knihách, jestliže si chcete přečíst něco, kde jsou hrdinové pěkně popsáni a vám nedá žádnou práci si je živě představit, tak určitě si přečtěte Divotvůrce. Za mě jedno velké ANO! 🙂

Děkuji Albatrosmedia.cz za zaslání recenzního výtisku a knihu si můžete objednat tady.