Kontrakt – Melanie Moreland

Autor: Melanie Moreland
Počet stran: 416

„Všechno závisí jen na vás. Vložil jsem ve vás velkou důvěru. Klidně můžete zítra běžet za Davidem, nebo dokonce za Grahamem a všechno mi zkazit – ale já doufám, že to neuděláte. Myslete na peníze a na všechno, co pro vás můžu udělat. Za pár měsíců vašeho času zaplatím víc, než byste si vydělala za rok. V podstatě vám zaručuju šedesát tisíc. Za šest měsíců. I když se rozejdeme už po třech. To musí být dvakrát tolik, než vyděláte za rok teď.“

Může láska někoho doopravdy změnit? Katharine pracuje pro šéfa Richarda, bezohledného tyrana, který se nikdy neohlíží na nikoho a na nic. Potřebuje práci, a tak musí strpět jeho nekonečné požadavky a ponižování. Jednou však od něj dostane úkol, s nímž rozhodně nepočítala.
Její pracovní smlouva teď zní – milenka a snoubenka. Když lásku musí předstírat dva lidé kteří se nesnášejí, co se asi stane? Drsné napětí a erotické jiskření přerůstá v něco nečekaného. Katherine náhle bez svého nenáviděného nepřítele nedokáže žít. Je to vůbec ještě ten starý Richard, nebo se z něj stal někdo jiný? Přežije jejich vztah tento neobvyklý a zrádný kontrakt?

Melanie Moreland žije už víc než šestadvacet let se svým milovaným manželem šťastným a spokojeným životem v poklidné oblasti Ontaria. Ze všeho nejvíc si považuje své přátele a rodinu a užívá si každou chvilku, kterou s nimi může strávit. Lidé Melanii znají jako tichého člověka, který se ale umí bouřlivě smát. Pracuje na místní univerzitě a stará se o tamní fotbalové mužstvo. Je to práce náročná, ale odměnou jí je radost z vítězství jejího týmu.
Melanie je vážně závislá na kávě a poněkud zaostalá ve všech záležitostech, dotýkajících se počítačů a techniky. Zato miluje pečení a vaření a nadšeně sbírá nové recepty. Ráda pořádá večeře a večírky a miluje cestování jak doma, tak v cizině. Přesto je přesvědčená, že nejlepší částí každé cesty je návrat domů.
Melanie si potrpí na dobré romantické příběhy se zápletkami, ale pevně věří ve šťastné konce. Pokud není zabraná do nějaké knihy, sklání se nad klávesnicí, často s velkou sklenicí vína, a zuřivě vyťukává originální příběhy, které jí diktují její postavy.

Arogance, dominantnost, povýšenost, ale také sex appeal, chytrost, bojovnost. Kontrakt je další z mnoha knih, které zakládají svůj děj na mužském hrdinovi, který má přesně tyto vlastnosti. Říkáte si tak proč to číst? Protože je to zábavné, romantické, a hlavně hlavní hrdinka je rovnocenným bojovníkem.

Richard VanRyan. Už to jméno zní tvrdě. Muž, který toto jméno nosí se taky takto prezentuje. Jako tvrdý a neústupný obchodník. Richard tvoří reklamní kampaně a je v tom jeden z nejlepších, jeho pracovní pověst ho předchází, bohužel stejně jako jeho mimopracovní, ale ta už není tak pozitivní. Když nezíská partnerství ve firmě pro kterou žije, rozhodne se přejít ke konkurenci, ale tam je základním pilířem rodina a vzájemná soudržnost. Jak to vymyslet, aby se tam dostal? Díky jeho fantazii, cílevědomosti a životu na hraně slušnosti ho napadne geniální plán, který nemůže neklapnout – falešná snoubenka. Ale otázkou pro nás čtenáře zůstává, věříme, že je tento plán opravdu tak geniální, aby vyšel?

Falešnou snoubenkou se má stát jeho asistentka, kterou nemůže vystát. Šedá myš, která je obyčejná, nosí katastrofální oblečení, všichni ji mají rádi a zatím veškeré úkoly splnila bez jakýchkoliv námitek. Představuji Vám slečnu Elliottovou, prokletí Richardova života. Její celé jméno je Katharine Elliottová. Původní popis, jak jste určitě postřehli, je pohledem ze strany Richarda. Každopádně Katy, není zakřiknutá puťka, je to silná a chytrá bojovnice, která si jde za svým cílem a proto s tím neuvěřitelným plánem souhlasí. Její život nebyl a není jednoduchý a pokud ho chce zvládnout nemá jinou možnost než se stát falešnou snoubenkou Richarda VanRyana. Toho namyšleného „kreténa“ a tyrana.

„Milovala jsem svého manžela, muže, který mě nemiloval. Muže, který věřil, že láska člověka oslabuje, a který nedokázal milovat ani sám sebe. Nedokázal vidět svoje dobré stránky; pohřbil je hluboko v sobě, aby už nikdy necítil bolest.“

Už asi chápete v čem se bude skrývat ta vtipná část knihy. Ano, je to tak. Tito dva se navzájem nesnáší a jejich společné soužití a vzájemné poznávání Vám několikrát vykouzlí úsměv na rtech. I když všichni víme, jak to skončí, nebudu vám lhát, je to okaté a předvídatelné, stejně vás Kontrakt neodradí ve čtení. Děj je poutavý, nejsou zde hluchá místa, pořád se něco děje, ač se to některým může zdát nemožné. 🙂

Jsou zde ale dvě věci, které mi nesedly. Tou první je Richardovo oslovování Katy. To bylo samé miláčku a zlatíčko, a až příliš často. Působilo to na mě tak divně, že jsem měla pocit, jako by byl Richard „slaďouš“ a vůbec mi to k němu nepasovalo. Jako by ztrácel na své „mužnosti“ a drsnosti.
Druhá věc, u které jsem nepochopila význam, je bonusová povídka Baby šéf. Dala bych to jako epilog nebo poslední kapitolu. Nestane se tam nic, co by reálně nenavázalo na konečnou kapitolu Kontraktu.

Určitě knihu Kontrakt doporučím všem, co tento žánr mají rádi, i těm co přemýšlí zkusit nějakou knihu v tomto stylu. Není tam nic přehnaného. Bohatství, nereálnost, sexuální detaily. Vše v naprosté shodě a vyrovnanosti. Líbilo se mi, že autorka nikde netlačila na pilu a příběh se pozvolna rozvíjel, až… skončil. 🙂
Přeji příjemné čtení.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Kontrakt můžete zakoupit.