Ilustrace: Hana Vavřinová
Nakladatelství: vydejknihu.com
Počet stran: 104

„Jestli tomu rozumím, tak Praděd má mnoho práce se svými horami a nemůže se starat o hory Kralického Sněžníku a princezna Kačenka to má z druhé strany úplně stejně,“ řekla Milada.
Praděd i Kačenka horlivě přikyvovali.
„Víte, Kralický Sněžník jsou celkem mladé hory, proto nemají svého ochránce, který by se o ně staral, s láskou o ně pečoval a měl je rád,“ vysvětlila Kačenka.“

Kouzelný skřítek Kulíšek se svým mladším bráškou skřítkem Bobískem poznávají svět, lépe řečeno celou Českou republiku a to všechno ze zad jejich kamarádky vlaštovky Vendulky. V každém kraji se setkají s různými bytostmi, jež jsou pro danou oblast typické. Vodníci, čerti, permoníci, divoženky, loupežníci – to vše čeká na naše cestovatele. Zažijí opravdu pořádná dobrodružství, poznají skutečně zajímavá zákoutí Česka a mnohdy pomohou či poradí. Ale cestu si vždy užijí. Staňte se i vy malými cestovali a cestujte spolu s Kulíškem, Bobískem a Vendulkou po Česku.

Autorka Sandra Dražilová Zlámalová je u nás doma jednou z nejoblíbenějších autorek a její knihy, tedy obzvlášť její jedna kniha, je už nějakou dobu na pomyslném piedestalu – a to konkrétně její čertík Zbrklík. Nedávno nám přibyl druhý díl se Zbrklíkem a nečteme zatím nic jiného. Ale zpět k tomu, že tentokráte vám od autorky chci představit knihu Kulíšek a Bobísek na cestě po Česku.

Dva malí skřítci jsou neposední, neví roupama co by, a tak se rozhodnou cestovat a procestovat tu naši krásnou zem. Na křídlech vlaštovky Vendulky se vydají za velkým dobrodružstvím, kde objevují nejen krásy naší země, ale také najdou spoustu nových přátel a nových míst, které jim v srdci zůstanou už napořád. A samozřejmě, nesmím zapomenout, objeví i něco, co je něčemu naučí, což je na té cestě, krom těch přátel, to nejlepší… Otevřete se svými dětmi knížku Kulíšek a Bobísek na cestě po Česku a procestujte celou českou zem, aniž byste museli vytáhnout v této zimě nohy z tepla…:)

„Kulíšek popadl červený batoh a šup s ním na záda, Bobísek ho napodobil se svým modrým batohem. Oba skřítci se rozhodli jít tentokrát sami. Kulíšek je pomocí jisker přenesl přes vodu a mohli vyrazit.
Cesta vedla mezi vinicemi, tak typickými pro zdejší kraj. Když se nikdo nedíval, Bobísek šup – kuličku hroznového vína už měl v puse a Kulíšek jakbysmet.“

Kulíšek a Bobísek na cestě po Česku je krásnou, dětskou knížkou, díky které se děti podívají na ty nejzajímavější místa naší země. A třeba i na ty méně známé. Například Rotštejn, Máchovo jezero nebo třeba Důl Michael.
A to, co se mi ještě líbilo, tak bylo, že autorka do příběhu dvou skřítků zakomponovala i nám známé tváře, jako například čarodějnici Bordelínu. Když ta se objevila, tak můj syn vyskočil a zakřičel jééé 🙂

Téměř na každé dvoustraně se můžete těšit na ilustrace od Hany Vavřínové, které jsou úžasné. Barevné, veselé a dětem bude vždy jasné, kdo na obrázcích je. Je to knížka už pro starší děti, cca od 9 let, které už ví, že naše země má nějaké kraje a v každém tom kraji něco zajímavého a hezkého, ale klidně ji můžete využít i k předčítání pro mladší děti. Můj syn má 6 let a přesto, že neví, co je nebo kde je jihomoravský a třeba jihočeský kraj, tak si příběhy dvou skřítků, které jsou plné dobrodružství a nového poznání užil s radostí. Takže za naší malou rodinku knihu Kulíšek a Bobísek na cestě po Česku doporučujeme všema deseti.

Za recenzní výtisk děkuji autorce Sandra Dražilová Zlámalová a její knihu si můžete koupit zde.