Láska a jiné lži – Tarryn Fisher

Autor: Tarryn Fisher
Počet stran: 264

„Ve třiceti letech sedím ve svatebních šatech v pokoji pro nevěsty. Nemám tušení, kdo jsem, protože předtím jsem byla špatný člověk a teď jsem se ještě nerozhodla. Ztratila jsem samu sebe a znovu se nenašla. Trápí mě, že jsem tolik plýtvala časem. Vím, že není pozdě na to, abych zjistila, co miluju a kdo jsem. Na druhou stranu si ani nejsem jistá, jestli to zjistit chci. Bojím se, že jsem prošvihla svou šanci.“

Olivia Kaspenová právě zjistila, že její bývalý přítel Caleb Drake ztratil paměť. Vzhledem ke své špatné pověsti se Olivia musí rozhodnout, jak daleko je schopná zajít, aby Caleba získala zpět. Při boji s jeho novou, zákeřnou přítelkyní Leah musí Olivia vynaložit velké úsilí ve snaze udržet si vnitřní integritu a nevracet se k temné minulosti. Ovšem přesto bude muset brzy čelit důsledkům svých dřívějších lží a uvědomí si, že láska k vykoupení nestačí.

Láska a jiné lži je knihou, primárně určenou pro ženské čtenářky, a taky pro všechny poblázněné dívky a dámy, které si myslí, že bez erotických scén nejde napsat román pro ženy. Celý příběh jsem doslova zhltla najednou, všechno, co hlavní hrdinka Olivia Kaspenová vypráví, je zahaleno tajemstvím. Tato kniha pro mne nebyla jen jednohubkou, ale také šťavnatým předkrmem, protože po dočtení se opravdu nemůžu dočkat dalšího dílu. Potřebuju si ujasnit pár věcí a věřím, že v dalším díle se to podaří.

Jak už jsem napsala výše, hlavní hrdinka se jmenuje Olivia Kaspenová. Mladá holka, která nemá vůbec lehký život. Její otec je spíš ne-otec, její matka umře na rakovinu a tak je v podstatě na tom světě sama, až do chvíle, kdy se objeví Caleb Drake. Jenže díky svým vnitřním démonům má Olivia pocit, že nedokáže nikoho milovat, nikomu se otevřít, že neumí být upřímná, že dokáže jen a pouze lhát. Být prostě a jednoduše mrcha, ad A do ZET.
Když se vztah s Calebem začne prohlubovat, místo, aby se mu zkusila otevřít a promluvit si s ním, začne dělat vše pro to, aby ho od sebe odehnala.

Po několika letech se v jednom krámku s hudbou střetne s Calebem, ale už to není ten, kterého kdysi znala, podvedla, lhala mu a nakonec ho odkopla. Caleb měl autonehodu a ztratil paměť. Jelikož je Olivia taková, jaká je, využije situace a snaží se s Calebem trávit co nejvíce času, aniž by mu přiznala jejich společnou minulost.
Dokáže mu ukázat, že už není ta, než si vzpomene, a vzkřísit zase jejich lásku? Nebo je stále stejnou potvorou a opět si s city jen zahrává? Je vůbec Caleb sám nebo na něj někdo někde čeká? To vše se dozvíte v prvním díle Láska a jiné lži nové série Miluj mě lží od autorky Tarryn Fisher.

„A pak jsi mi najednou zase začala chybět. Totiž nikdy jsi mi chybět nepřestala, ale tenkrát mě to úplně srazilo. Každou noc jsem tě viděl ve snech. Cokoliv Leah udělala, porovnával jsem to s tebou. Jako staré zranění, které se pořád dokola otvírá a místo krve z něj tečou city.“

Tarryn Fisher patří mezi nejprodávanější autorky New York Times a USA Today moderních románů s nádechem napětí. A v knize Láska a jiné lži je to jen potvrzeno. Nejen, že se tam děje spousta věcí, ale jde o věci, které v žádném případě nejsou košér, nejsou ani přijatelné, ani se zavřeným jedním okem. Některé věci, co Olivia provedla, bych odsoudila během vteřiny, ale i přesto jsem ji fandila, protože jako hlavní hrdinka k tomu všemu měla své důvody, ač byly divné, byly její a ona rozhodně normální dívkou nebyla.

Celý příběh vypráví Olivia, ale ve svém vyprávění se točí v minulosti a přítomnosti. Nemusíte se bát, vždy budete vědět, kde jste, protože názvy kapitol jsou od toho, aby vám řekli – zda současnost nebo minulost.
Také jsou kapitoly poměrně krátké, a díky tomu, jak autorka umí skvěle navodit atmosféru školního kampusu, intrik, posléze třeba i advokátní komory, soudu… nebudete mít ani minutu k tomu, abyste se nudili nebo našli nějaké hluché místa…

Láska a jiné lži je příběhem, který doporučím spíše mladším čtenářkám, ale myslím si, že ani starší ženy touto romantikou nepohrdnou. Tady v knize nejde o to, že je někdo bohatý a někdo chudý (teda, trochu jo, ale není to hlavní), nejvíce jde o psychiku, o to, jak se může chovat nějaký totální sociopat, jak se někdo může zblbnout, jak na někoho může působit výchova, jak se dokáže projevit sebeláska, která nezná hranice. Za mě je to opravdu dobrá kniha, kterou když budete číst pozorně, doslova dokážete rozpitvat co se týče spoustu charakterních vlastností – samozřejmě těch špatných. 🙂

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Láska a jiné lži můžete zakoupit.