My – Elle Kennedy, Sarina Bowen

Autor: Elle Kennedy, Sarina Bowen
Počet stran: 296

„A já? Dvacet dva let jsem randil s ženami, až se mi život rozhodl udělit pořádnou ťafku. Zamiloval jsem se do muže a smířil jsem se s tím. Být bisexuál není procházka růžovým parkem. Věřte mi – loni v létě jsem dostal tvrdou lekci z toho, že ne všichni na tomhle světě jsou stejně otevření a podporující jako moje rodina. Ale já jsem se rozhodl jít si za štěstím bez ohledu na pokřivené názory a kruté posměšky cizích lidí. Vybral jsem si Wese.“

Hokejový útočník Ryan Wesley vede život, o jakém vždy snil. Pět měsíců po nástupu do NHL patří k nejúspěšnějším profesionálním hráčům a každý den se vrací domů k muži, kterého miluje – Jamiemu Canningovi, svému dlouholetému nejlepšímu kamarádovi a nyní i životnímu partnerovi. Je tu jenom jeden malý problém: Nejdůležitější vztah svého života musí tajit, jinak by ho čekala mediální bouře, která by mohla ukončit jeho kariéru.
Jamie Wese nade všechno miluje. Jenže tajit vztah je na nic. Tohle není život, jaký si Jamie představoval, a obavy, aby jejich tajemství nevyšlo na povrch, si začínají vybírat svou daň. Nijak nepomáhá, že v nové práci to nejde tak hladce, jak Jamie čekal, ví však, že dokud má Wese, všechno zvládne. Aspoň že ve svém bytě můžou být sami sebou. Nebo snad ne? Když se do stejné budovy nastěhuje Wesův nejvlezlejší spoluhráč, hrozí, že pravda vyjde na světlo.

Pokračování knihy On je tady. S jasným názvem My. Samo o sobě už název prozrazuje, že kluci zůstali spolu a chtějí bojovat proti světu. Jak těžké, složité a únavné to je, a zda to jejich vztah přežije, je v celém příběhu velice dobře a zajímavě popsáno.

Ryan Wesley je stále zamilovaný do svého přítele, který pro všechny ostatní je jeho spolubydlící. Mají mezi sebou dohodu, že to budou tajit první rok Wesovi kariéry u profíků Toronta, aby ukázal, jak je dobrý hokejista. Nechce, aby o něm svět mluvil jako o gayi, ale nejlepším útočníkovi. Ze začátku to vypadá jako parádička, ale časem přichází jeden problém za druhým a Wes zjišťuje, že je musí začít řešit, jinak ztratí vše, na čem mu záleží, a hlavně sám sebe. Jak skončí jeho kariéra a vztah, po tom, co se všichni dozví, že miluje Jamieho Canninga a že jeho spolubydlící je jeho přítel?

Jamie Canning kvůli lásce k Wesovi odmítne být brankářem u profíku a nastoupí v Torontu jako trenér. Trénuje dětský hokej, což ho naplňuje, ale je to jediná zábava, kterou v Torontu má. Žádná rodina, přátelé a stále se koukání přes rameno a hlídání jakéhokoliv slova, co vypustí z úst, aby neprozradil, že Wes je ve skutečnosti jeho milenec a ne spolubydlící. Pro člověka, který má velkou rodinu, a vždy byl obklopen celou bandou lidí, to začíná být zničující. Když Jamie onemocní a následně je prozrazen jejich vztah, tak se mu zhroutí celý svět a odjíždí k rodině do Kalifornie. Přežije to jejich láska a bude dál bojovat Jamie o svou budoucnost s Wesem?

Chci zmínit ještě jednu postavu, a to jejich kamaráda Blakea Rileyho. Úplně jsem se do něho zamilovala, jeho smysl pro humor, řešení situací a pomoc, kterou neochvějně nabízí oběma klukům je úžasná. My je díky němu o to vtipnější a zábavnější. Také ukazuje, co je opravdové přátelství bez předsudků.

„Teď už se naplno řehtám. Je to od Jamieho odletu do Kalifornie poprvé, co se upřímně směju, a překvapuje mě, že ze mě ten smích dokázal vyrazit právě Blake. Za tu krátkou dobu, co ho znám, se z tohohle kluka nějak stal můj nejlepší kamarád. Jsem rád, že se vrátil na led. A na rozdíl od ostatních spoluhráčů Blakeovi vůbec nevadí sedět v tom podělaným autobusu vedle mě.“

My je krásný a strhující příběh. Vlastně jsem ani nic jiného nečekala od Kennedy a Bowen. Příběh se rozvíjí pomalu, ale nikde nemá hluché místo, pořád vás drží v napětí a očekávání, kdy to praskne, a jak se s tím hlavní hrdinové poperou.

Jediné, co bych opravdu zmírnila, a to nejen díky tomu, že nejsem příznivcem mnoha sexuálních scén do detailu rozpracovaných přes půlku stránky, je četnost a detailnost těchto scén v této knize. V příběhu My toho bylo opravdu až moc, nejsem puritánka, ale někdy jsem musela knihu opravdu odložit a dát si pár chvil, abych se zase vrátila, protože mi přišlo, že tam jde jen o sex mezi dvěma lidmi.
Přesto jsem v celkovém pohledu s knihou spokojená, protože to, co se mi nelíbilo, jsem vypustila na základě celkového příběhu.

Doporučení ke čtení My bude stejné jako u prvního dílu, jen více apeluji na to, abyste si uvědomili, že jde o homosexuální lásku se vším všudy, protože ne každý na to má žaludek a tyto příběhy se mu líbí.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu My můžete zakoupit.