Nenechám tě odejít – Chevy Stevens

Autor: Chevy Stevens
Nakladatelství: Ocelot
Počet stran: 400

„Ať se stane cokoliv, v dobrým i ve zlým, jsi první člověk, kterýmu to chci říct. Chci, abys na mě byla hrdá, hrdá na moje rozhodnutí, hrdá na to, že jsem tvoje dcera. Protože já jsem neskutečně hrdá na to, že jsi moje máma. Jsi nejstatečnější žena, kterou znám, což je občas trochu na houby, protože jsi pro mě nedostižný vzor. Ale budu se snažit ze všech sil, abych byla jako ty.“

Motýlí efekt. Myšlenka, že i něco tak malého jako třepetání motýlích křídel může na druhém konci světa vyvolat tajfun. Lindsey se snaží vést poklidný život a zapomenout na minulost poté, co se ji její manžel Andrew pokusil zabít a byl poslán do vězení. Po jeho propuštění se však Lindsey začínají dít strašidelné věci. Vloupání do domu. Otrávení psa. Napadení přítele. Navíc se Lindsey rozhodne svěřit svému současnému příteli s drobnou lstí, kterou před lety Andrewovi provedla. A právě tato událost, mávnutí motýlího křídla, spustí kolotoč nečekaných událostí.

Chevy Stevens vyrůstala na ranči na ostrově Vancouver, který stále považuje za svůj domov. Svoji kariéru začala v obchodním oddělení a později se stala realitní makléřkou. Nápad na svoji první knihu „Stále nezvěstná“ dostala při provádění zájemců po jednom z domů na prodej. Chevy poté prodala svůj vlastní dům a skončila s prací realitní makléřky, aby mohla knihu dokončit. Od té doby se psaní věnuje profesionálně a napsala řadu dalších temných románů.
Její díla zachycují hlavní hrdiny v napjatých životních situacích a mnohdy mají nečekaná rozuzlení.

V tuto chvíli by měli zbystřit všichni fanoušci třeba B. A. Paris nebo Ruth Ware. Kniha Nenechám tě odejít je perfektní psychologický thriller, který má skvělou zápletku, nečekaný konec a každá stránka, kterou v knize obrátíte vás bude bavit. A teď postupně, nejdříve něco o příběhu samotném…

Lindsey se v devatenácti letech provdala za úžasného, okouzlujícího a úspěšného majitele stavební firmy, Andrewa. Narodila se jim dcera Sophie, ale jejich manželství už ke konci nebylo manželstvím. Andrew Lindsey týral, dokonce došlo i na násilí…
Jednoho dne, Lindsey pomocí malé lsti, utekla i s dcerou od něj… A protože ihned po jejich útěku došlo k velmi závažných zločinům, Andrew se dostal do vězení – kam také patřil.
Od té doby již uplynulo 11 let a Andrew byl propuštěn z vězení. Lindsey si myslela, že už je to dost dlouhá doba, aby jej vymazala ze svého a dceřiného života. Ona sama má dobře prosperující firmu, Sophie se skvěle učí a půjde na univerzitu, pořídí si psa… Jenže najednou se stávají velmi divné věci, Lindsey přijde domů a je vypnutý alarm, za stěračem auta má CD s písněmi, které jim hráli na svatbě, otevřenou poštu s účty, přečtené emaily, které ona sama nepřečetla… A je toho mnohem více… Lindsey nemá jinou možnost než znovu utéct. Nebo ne?

Lindsey, ač oběť domácího násilí, byla pro mne velmi silnou ženou, která bojovala za svůj a dceřin život. Líbilo se mi, že i když šlo do tuhého, nezmatkovala a v každé situaci si dokázala – v rámci mezí – poradit. Myslela i na následky svých činů, takže se ani neukvapovala. Četla jsem už pár psychologických thrillerů, kdy mi vadily hlavní hrdinky, které měly těžký život, ale v těch nejhorších chvílích si nedokázaly poradit a jen fňukaly. Jsem ráda, že Lindsey byla jejich přesný opak, důsledná, ač žila s výčitkami, dokázala z každé situace vytěžit.
Její dcera Sophie byla přesně taková, jakou byste ji očekávali. Téměř osmnáctiletá puberťačka, která se musí smířit se situací doma. Na jednu stranu jsem některé její činy chápala, ale na druhou musím hned říct, že jsem je neschvalovala.
Andrew. Zlý chlapík, který když se napil, nechodil pro ránu daleko. Frustrace z dětství se u něj přenesla i do dospělosti. A následky to mělo katastrofální. Ale ať jej jenom nehaním, v jednu chvíli jsem k němu začala cítit neskutečné sympatie – i když se to může zdát divné, ale víte co? Přečtěte si tuto knihu a pak uvidíme, jestli ty sympatie nebudete k násilníkovi cítit i vy. 🙂

Celý příběh je psán ze dvou pohledů – a to z pohledu Lindsey a poté její dcery Sophie. Navíc autorka bravurně přeskakuje z minulosti do přítomnosti s takovou lehkostí, že nějaké ztracení se v ději nehrozí. A kdyby náhodou, tak kapitoly jsou nadepsány datem, kdy se daná část příběhu Nenechám tě odejít odehrává, takže to máte pojištěný. 🙂
Vyprávění se mi líbilo z obou stran, nemůžu říct, že by něco bylo slabší. Vše mělo spád a grády, když začalo jít do tuhého, opravdu jsem se měla pocit, jako bych byla králíček Duracel s novými bateriemi. Úplně jsem cítila, jak mi oči kmitají z jednoho okraje stránky ke druhému kosmickou rychlostí, jenom abych už konečně znala pravdu.

„Ale tohle je život,“ řekne. „Právě tenhle okamžik. Někdy je jediné, co můžeš dělat, dýchat.“

Po přečtení si může spousta lidí říct, že tento příběh není nic nového pod sluncem, a já s nimi budu souhlasit. Ale ono už asi nejde vymyslet něco, co by bylo stoprocentně originální. Teď, na knižním trhu, jde nejvíc o to, kdo napíše příběh, který bude čtivý. Připoutá k sobě své čtenáře, nedá jim vydechnout, donutí je, aby celou knihu přečetli na jeden zátah, aby nešli spát, dokud nedočtou.
I když může spousta náročných čtenářů tvrdit, že jde o průhledný děj, klidně, ať si to říkají, já taky na spoustu věcí přišla dříve, než byly vyřčeny, ale rozhodně mi to nezabrání v tom, abych autorku chválila, protože tento její příběh, celá kniha Nenechám tě odejít, má koule! Kdybych o knize mohla napsat, že má charisma, sex-appeal, drive, tak to o této napíšu. 🙂

A i přesto, jak se tady vychvaluji, že jsem na spoustu věcí přišla už předtím, než se udály, stejně jsem se v jedné hlavní věci zmýlila a to zásadně. Považuji se za čtenáře, který má dost načteno a stejně mě dokázala autorka vykolejit, překvapit a zanechat na mé tváři výraz O (sedím a čumím s ústy dokořán). 🙂

Drazí mí čtenáři, pokud hledáte opravdu čtivý psychologický thriller, u kterého se vám bude otvírat kudla v kapse, u kterého si zanadáváte, u kterého si oblíbíte hlavní hrdinku, protože není žádná fňukna, tak se směle pusťte do Nenechám tě odejít. A pokud máte rádi knihy jako například za Zavřenými dveřmi nebo Žena z kajuty č. 10, tak s touto určitě neváhejte. Věřím, že budete velmi mile překvapeni a bude se vám líbit.

Za recenzní výtisk děkuji portálu Megaknihy.cz, kde si knihu Nenechám tě odejít můžete zakoupit.