Osudový dopis – Vi Keeland, Penelope Ward

Autor: Vi Keeland, Penelope Ward
Počet stran: 304

„Ona neví, že existujete. Neví, že jste si vůči ní vypěstovala city. Takže ať jsou jakkoli silné, neovlivní ji. Pokud s ní nechcete komunikovat a pokud si slíbíte, že už nebudete zasahovat a předstírat, že jste Santa, pak se nesmíte žádným způsobem zapojovat do jejího života. Což zahrnuje i čtení jejich dopisů.“ Naklonila hlavu. „Dokážete to? Dokážete odříznout všechna pouta ve vlastním zájmu a nakonec i v zájmu té holčičky?“

Můj milostný příběh začal dopisem. Nebyl však od muže, do kterého jsem se nakonec zamilovala. Napsala ho milá dívenka jménem Birdie Maxwellová a poslala ho do redakce časopisu, v níž jsem pracovala.
Abyste věděli, můj zaměstnavatel jednou za rok plní pár přání čtenářům. Do té doby však zbývala ještě řada měsíců.
A tak jsem jí některá přání splnila sama. Bylo to neškodné… aspoň jsem si to myslela. Až do toho dne, kdy jsem to nechala zajít moc daleko.
Zatímco jsem anonymně plnila další Birdiino přání, naskytl se mi pohled na jejího otce. Na jejího úžasně pohledného osamělého otce.
Tehdy jsem si měla přestat hrát na pohádkovou vílu, která plní přání. Jenže jsem si nemohla pomoct. Vytvořila jsem si k té dívce pouto. Pouto, které mě nutilo jednat nerozumně.
Například se objevit na prahu jejich domu.

Jak jsem slibovala, tak plním. Další kniha dua Ward a Keeland je tady. Osudový dopis je příběh osudu. Ať už na něj věříte nebo ne, tento zamilovaný příběh vám vykouzlí úsměv na rtu, ale i zesklenovatí oči.

Hlavní hrdinkou příběhu je velmi odvážná žena, která bere život do vlastních rukou, když cítí, že je to její šance na štěstí. Sadie je redaktorkou v časopise, kde má svůj sloupek o randění a vede sezónní rubriku Vánoční přání. Když ji přijde v červenci Osudový dopis adresovaný Santovi, hodně ji to překvapí. Při čtení dopisu, ale zjišťuje, že tahle holčička bude mimořádná a nejen proto, že mají stejnou zkušenost se smrtí maminky. I když ví, že by neměla, zahraje si na Santu a tím spustí celou řadu událostí, které zamotají život jí i Birdie. Když má pocit, že už je vše jak má být, přijde poslední záhada a Sandie začíná věřit, že to byl osud, který zařídil, že poznala Maxwellovi.
Birdie Maxwellová je velice roztomilá, chytrá a šikovná holčička. Přeje si, aby se táta zase usmíval a tak několik měsíců před vánocemi napíše Santovi a prosí ho o jeden důležitý dárek. Netuší však zda Santa opravdu existuje a tak ho zkouší i jinak. Její otec Sebastian vlastní restauraci, kterou otevřel s její mámou. Sebastian od smrti své ženy jen přežívá a snaží se zajistit Birdie šťastný život, ale nějak se mu to pořád komplikuje. Dokud totiž nejsou všichni v rodině šťastní, není šťastný nikdo.

„Zhluboka jsem se nadechl. Úzkost v hrudi zase sílila. Vždycky, když jsem pomyslel na obálku, která ležela vzadu ve skříni v krabici na stará cédečka, zatrnulo mi. Neotevřel jsem ji. Nebyl jsme na to ještě připravený. A nejenom to, čím víc jsem na to myslel, tím víc jsem si uvědomoval, že je to velké narušení Sadiina soukromí. Pořád jsem netušil, co mám dělat. Ale užíralo mě to a věděl jsem, že to nevydržím dlouho.“

Osudový dopis je emotivní příběh s nádechem romantiky. Asi do poloviny děje jsem si říkala, že tohle se možná někde děje. Někdo přece musel zažít nějakou náhodu či osud, který zařidil jeho štěstí. Druhá půlka už je i na mou víru hodně, sice by to nemělo smysl, kdyby se to nestalo celé, ale na mě už moc nerealistické. Přesto krásné, čtivé a mimořádné čtení.

Loňský rok jste už měli možnost se mnou přečíst několik jejich knih, některé lepší, jiné průměrné, ale jak už jsem říkala, každý další příběh nemůže být lepší a lepší. Pro mě je důležité, že toto duo neztrácí svou kvalitu a jejich knihy jsou vždy skvělým zážitkem. Osudový dopis spadá k těm zajímavějším a to díky emotivní stránce příběhu.

Pomalu se blížíme ke konci. Už nám zbývá posledních pár loňských knih autorek. Osudový dopis už se mi leskne v knihovně a doufám, že vy už netrpělivě dočítáte tuto recenzi, aby jste si mohli knihu zakoupit a dát se do čtení.  Věřím, že vás má i jejich slova zaujala a užijete si emotivní jízdu na vlně osudu.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Osudový dopis můžete zakoupit.