Podsvětí – Artefakt – Kristina Hlaváčková

Autor: Kristina Hlaváčková
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Cosmopolis (Grada)
Počet stran: 352

„Spadne na tebe barák a první, co tě napadne, je citovat Bruce Willise?! Mám se o tebe bát?“ „Dokud necituju Rosamunde Pilcher, jsem v cajku.“

Sam Barnetová za sebou sice má pár ošklivých životních karambolů, ale v podstatě je tak nenápadná, že je snazší o ni zakopnout, než si uvědomit, že vůbec existuje. O to větší rozruch způsobí fakt, že se ji někdo pokouší zabít. Navíc jsou okolnosti útoků přinejmenším… podivné. Natolik podivné, že Sam začíná pátrat na vlastní pěst. Zjišťuje, že za jejími eskapádami stojí jeden hodně zvláštní Artefakt, jedno nečekané tajemství jménem magie a svět bájných příšer, draků, mágů a Golemů, jež je vším, jen ne bájným. Sam se ocitá v jeho netušených zákoutích, začíná kličkovat mezi jeho půvabem i nástrahami. V boji o život nešetří cynismem ani osobitým humorem. Magickým úkladům zásadně čelí arsenálem japonských čepelí, se kterými zachází lépe, než běžný člověk s vidličkou. Drak Azrael, skupinka bílých mágů a možná jeden či dva excentričtí duchové mají plné ruce práce, aby Sam udrželi na živu, Artefakt v bezpečí a magický svět skrytý před zraky nás, běžných smrtelníků.

Znáte Cassandru Clare a její Nástroje smrti? Moje nejoblíbenější fantasy série vůbec a nejoblíbenější autorka. A víte, co se stalo? Kristina Hlaváčková je česká Cassandra Clare. Mé první setkání s touto autorkou a ihned, jednoznačně, ji stavím na pomyslný piedestal jako nejoblíbenější českou fantasy autorku! A tohle nepřeháním! Místy jsem měla husí kůži, jak to bylo dobré. Taky jsem si po dočtení musela dát pár dní oddych před napsáním recenze, protože jinak by vypadala asi takto:
„boží……..
luxusní….
skvělé…..
nejlepší….
ách můj božééé….“
Takže asi tak. 🙂 A teď už něco o příběhu a knize samotné.

Zdá se, že Sam je obyčejná holka. Ale nedejte na první pohled. Hlavně, čím se blýská, tak je její umění boje, umění jazyků a co mi se nejvíce líbilo, tak její cynismus, ironické poznámky ve správný čas, uvažování a chování. Prostě je to buchta, která si nenechá nic líbit, dokáže odpálkovat kohokoliv a s ničím se nemaže. Správná hrdinka, opravdu. 🙂

Celý příběh je zahalen magií, kouzelné schopnosti jsou na každém rohu, tak stejně i bytosti, o kterých se vám zdá. Najdete tam všechny, počínaje drakem, přes trpaslíky a konče dokonce golemy.
Autorka uměla tak krásně navodit atmosféru, popsat vše do posledních detailů, že jsem měla pocit, jako bych podsvětím procházela s hrdiny ruku v ruce. Nechyběly ani maličkosti a sem tam i vysvětlení na otázky, které napadaly nejen hrdinku, ale taky mě.

„Zaregistrovala ten pohyb koutkem oka. Lilo, a přece ucítila závan kolínské a doutníkového kouře. Zježily se jí všechny chlupy. Do hladiny její totální kontroly vletěl meteor ochromující hrůzy.“

Jsem opravdu nadšená. Jak ze samotného příběhu, tak ze způsoby, jakým je napsán. Nejsou tam žádné místy, která by mě zdržovala, byla pro mne nudná. Naopak je to kniha plná děje, akce, odhalování pointy krok za krokem. A byla jsem fakt překvapená. Něco kolem strany 300 jsem vykulila oči a nevěřila tomu, co čtu. Že jsem to měla přímo pod nosem a nepřišla na to. Skvěle ukryto, perfektně vyřešeno. Páni, prostě to bylo celé super. 🙂

Jednoduše, tato kniha je napsána přesně tak, jak bych chtěla, abych ji mohla milovat. A já ji miluju. Teď jen doufám, a určitě ne tajně, že autorka na mě vychrlí v co nejbližší době další příběh Sam. Protože tato hrdinka byla naprosto cool, žádná ufňukaná panenka, i když místy to byla totální  SUPERMANka, tak přesto mi to vůbec nevadilo. Prostě a jednoduše to k ní patřilo.

Doporučuji tuto knihu všem fanouškům fantasy příběhů s kouzly a magií, také těm, kteří milují Nástroje smrti, jelikož Sam je hodně podobná Clary a bude se vám líbit, dostane se vám pod kůži. A vůbec všem, kteří rádi čtou. U tohoto příběhu se totiž budete bavit. 🙂

Děkuji COSMOPOLIS za poslání recenzního výtisku a pokud si chcete knihu koupit, tak můžete tak učinit přímo tady.

Díky za přečtení a přeji krásný večer.