Políbit nebe – Krista a Becca Ritchie

Autor: Krista a Becca Ritchie
Počet stran: 528

„Takže ti to nevadí?“ zeptá se jí Lo. „Ojede tě a pak vypadne. Tohle chceš, Rose? Čekáš podělaných dvacet tři let a pak svoje panenství dáš klukovi, který ani nedokáže do prdele přiznat, že tě miluje.“
„Nemůžu přiznat něco, co necítím,“ povím mu. Otevře ústa, rychle však dodám: „Chceš snad, abych si tě posadil a nasypal ti do hlavy čísla, fakta a všeobecné informace? Nesnesl bys, co bych ti řekl, protože bys to nikdy nepochopil. Vím, že tě to mrzí. Je to ale, jak to je, a já na tom nic nezměním. Vychovala mě matka, která k sobě stejně jako já nikdy nikoho nepustila, a věř mi, když ti říkám, že nikdy neuvidíš víc, než ti budu ochotný ukázat. Jestli chceš být můj kamarád, Lo, musí ti to takhle stačit.“

Nová série od dvojčat Ritchieových s názvem Calloway Sisters začíná knihou Políbit nebe. Je to bichle s úžasným a zábavným příběhem o muži a ženě, kteří spolu bojují o to, kdo je lepší a přitom tvoří pár. Kde jak všichni víme, je třeba někdy požádat o pomoc nebo se spolehnout na toho druhého. Takže vtipné a sarkastické scény vás neminou.

Hlavní hrdinka je ve třiadvaceti panna, zmiňuji to proto, že je to velmi důležitá informace. Rose Callowayová je totiž jinak velmi sexy a velmi chytrá mladá žena. Vystudovala Princeton s červeným diplomem, vyhrávala vědomostní soutěže, má vlastní návrhářskou firmu a je dědičkou velkého jmění.
Nikdo ji nezastaví, je ostrá jako břitva a dokáže zabíjet pohledem. Její jediný soupeř se stane nakonec jejím přítelem, je to člověk stejný jako ona, uznává jedině výhru a v životě vidí budoucnost ve vyšších cílech než je rodina. Rose nikdy děti mít nebude, protože nikomu nedá své panenství, nikomu se nepodvolí, to by ji stálo sebeúctu. Navíc má strach, že v tom nebude dobrá a ona musí být skvělá ve všem, takže by ji Richard hned opustil.
Když vyjde najevo, že její sestra je závislá na sexu, akcie její i jejího otce hodně klesnou a ona je ochotná udělat vše, aby napravila Lilyinu reputaci a zachránila obě firmy a tak se nechá vlákat do reality show. Nastěhuje se s Richardem, svými dvěma sestrami, Lilyiným přítelem a jeho nevlastním bratrem do jednoho domu, kde kromě koupelny a ložnic jsou všude kamery. Navíc je natáčí tři kameramani. Lilyín přítel je navíc alkoholik, který se léčí. Rose věří, že když budou spolu, tak to zvládnou, protože jsou si vším.

Její další sestra Daisy je nezletilá modelka, kterou matka chce uhnat a podle Rose zničit, tak se ji snaží pomoct a ukázat jiný směr. Prostě Rose své sestry miluje a za každou cenu chce, aby byly šťastné. Při natáčení se začíná měnit spousta věcí i názorů a postojů Rose, která nakonec začne uvažovat o svatbě i dětech. Možná i zjistí, jaké to je „Políbit nebe„…

Connor Cobalt je studený a bez emocí, aspoň takto se ukazuje všem lidem, nevyjímaje svou přítelkyni. Naučila ho to matka, nikdy nesmí dát najevo emoce a pak dokáže dostat vše co chce. Láska je nesmysl a není pro život důležitá. Uvnitř ale Richard Connor Cobalt cítí, i když na lásku nevěří. A věří tomu natolik, že to i veřejně oznámí do kamer, které ho natáčí, protože vstoupil do reality show, kvůli Rose, aby zachránila svou rodinu a firmu. Producent reality show z něj udělá arogantního chlapa, neschopného citu a ze sebe udělá milujícího bývalého přítele Rose. Přitom je to slizký skřet, který stále dělá problémy, aby se zvedla sledovanost.
Connor je odhodlaný udělat vše, aby Rose nezískal, protože si je vědom, že žádnou jinou ženu nechce po svém boku. Dokonce je ochoten ji dát své příjmení a mít s ní děti, ale o lásce to není, je to o rozumu. Prochází si velmi těžkými zkouškami a nakonec musí uznat, že všechno se zvládnout nedá, přesto z toho vybruslí s hlavou vztyčenou. Své sny upraví na dva, získat Roseino panenství a srdce a stát se generálním ředitel firmy jeho matky.

„Niku sprchového koutu vyplňují lahvičky s drahými parfémovanými mýdly. Koupelnu mám společnou s Rose. Stejně jako ložnici. Tolik let jsem si šli po krku, že táhnout spolu jako jeden tým nemáme ve své budoucnosti tak docela vepsáno.
V posteli jsme pořád hodně velcí rivalové.
Zvýším teplotu. Sprchový kout vyplní pára, jež se mi na hrudi zkondenzuje do kapiček vody. Spustím ruku a představím si Rose, jak jsem ji nikdy předtím neviděl. Bez oblečení. Nahou. Roztouženou. Takhle daleko mi zajít nedovolí.
Zatím ne.“

Ostatní postavy v tomto příběhu jsou velmi odlišné, ale úžasné. Každý z nich, ať už je to Lily, Loren, Daisy, Ryke nebo Scott mají svou roli a hrají ji velice přesvědčivě. I když je Scott podrazák, tak si zamilujete všechny. Každý se plácá ve svých problémech a kromě Scotta, který do rodiny nepatří, nedají dopustit na nikoho z domu, bojují jako mušketýři, přesto se špičkují a hádají.
Velmi mě ještě potěšilo, že jsem možná i poprvé četla příběh, kde hlavní hrdinové stojí při sobě od začátku až do konce, sice se sem tam pohádají, ale žádné rozchody a dramata tohoto typu.
Políbit nebe má sice 522 stran, ale já si užila každou z nich. Je to prostě jiný příběh o lásce, přátelství, rodinné soudržnosti a úspěchu.

Políbit nebe je má prvotina od těchto sester a tak musím uznat, že mě mile překvapily. Jejích knihu hodnotím pozitivně. Sedl mi i způsob jejich psaní, mi oblíbenou variantu, že je příběh popisován ze stran obou hrdinů a ostatní postavy mají svůj prostor a není jejich vyjadřování jen vyprávěno hlavními hrdiny.
Musím říct, že doufám, že se dostanu i k druhému dílu této série, kde bude v hlavní roli Ryke a Daisy. Hodně to mezi nimi jiskří, ale Ryke má své pravidla a jedno z nich je, že Daisy je zakázané ovoce.

Moje milé slečny, dámy, ženy a samozřejmě i muži a pánové, Políbit nebe je román, který má vše a navíc to, že se děj netočí kolem rozchodů a návratů hlavních hrdinů, ale jde o rodinu a životní štěstí.
Je to velké osvěžení a proto pokud jste na stejné vlně jako já, tak vřele doporučuji. Jo, je to bichle, ale stojí za to, i když se vám pronese. Přeji skvělý zážitek a doufám, že se setkáme i u druhého dílu.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Políbit nebe můžete zakoupit.