Příběhy z dračího doupěte – Eliška Mauleová

Autor: Eliška Mauleová
Ilustrace: Eliška Mauleová
Nakladatelství: vlastní náklad
Počet stran: 53

„Nedaleko potůčku uprostřed této nehostinné krajiny je křivý pahorek. Několik velkých balvanů se tam opírá jeden o druhý a remcají svými hlubokými hlasy: „To je nuda. Nic pořádného se tu už nejmíň sto let nepřihodilo a my tu trčíme, ani otočit se nemůžeme. Achich ouvej.“
Když už kameny v žádné rozptýlení ani nedoufají, mihne se na obloze temný stín. Šutry vyvalí oči a kdyby měly hlavu a krk, mohly by si je vykroutit, jen aby zahlédly, co se to tam na nebi objevilo.“

Když venku zuří fujavice a skučí meluzína, není nad větší lebedu, než si zalézt doma v teple do pelíšku a poslechnout si pohádku. O tom by vám malá neposedná dráčata mohla vyprávět. Sedí ve svém hnízdě kolem babičky dračice a škemrají o další prastarý příběh. Dračice se jen usmívá a vypráví jeden za druhým. Malí zubatí nezbedové jsou napnutí, jak to dopadne s krásným duhovým drakem nebo s dráčkem Flíčkem, který nastydl. Zajímá je, proč mají draci chlupaté uši i jak si drak Hliňák našel kamaráda.
Jestli jste také zvědaví na tyto a mnohé další pohádky, tiše se usaďte a dejte se do čtení.

Autorku Elišku Mauleovou doma známe. Četli jsme, a vy si tedy můžete přečíst u mne na webu recenze knížky Kubík a autíčko nebo Příběhy paní Vilemíny. Proto, když mne samotná autorka oslovila a nabídla recenzní výtisk knížky Příběhy z dračího doupěte a přislíbila i věnování, neváhala jsem ani vteřinku. A věděla jsem proč. Podle mne a mého syna se jedná o její nejlepší knihu ze všech.

Když Příběhy z dračího doupěte dorazily k nám domů, byla jsem překvapena, jak kniha vypadá. Je v měkké vazbě a velikostně formát A4, takže na první pohled působí jako pracovní sešit. Ovšem! Ono to není na škodu, je to velké plus! Protože ty ilustrace, které jsou na křídovém papíře a jsou přes celou stránku, jsou dokonalé. Barevné, veselé, skvěle propracované. A právě díky formátu vyniknout maximálně, takže fakt skvělá volba, ač se mi to na první pohled nezdálo.

„Čáry máry fáry
paměť mám na cáry
ať ukáže se znamení
kde můj poklad pramení
vždy když mávnu hůlkou
a řeknu: šun kou!“

A teď už k samotným příběhům. Čeká vás a vaše děti, dvanáct samostatných vyprávění, vždy o jednom speciálním drakovi. Jedná se o krátké příběhy, které jsou opravdu ideální ke čtení před spaním nebo k předčítání. Jsou humorné, ale také pro děti poučné a jednoduché k pochopení. Takže zodpovědně můžu říci, že se autorce podařilo opravdu vše, co s knihou Příběhy z dračího doupěte zamýšlela. Veselé příběhy, krásné ilustrace, pro děti to nejdůležitější co na dětských knížkách vidí.

S radostí knížku Příběhy z dračího doupěte doporučím ke koupi rodičům pro jejich děti. A můžete mi věřit, že to není kvůli toho, že já tam mám věnování pro ty své dva miláčky. Já to viděla na svém synovi, když jsem otevřela knížku, která má obrovské a barevné obrázky, na které se s každou další stránkou těší víc a víc, protože věděl, o čem čtu, rozuměl všemu a dokonce i pochopil, že maminka se opravdu musí – MUSÍ – poslouchat. Děkuji dráčku Flíčku! 🙂

Za recenzní výtisk děkuji autorce Elišce Mauleové a knihu Příběhy z dračího doupěte si můžete koupit přímo tady.