Příhody placatého čumáčku – Anna Beatrix Bártová

Autor: Anna Beatrix Bártová
Nakladatelství: Lirego
Počet stran: 136

„Máma překvapeně otevřela pusu a nevěděla, jestli se má dřív omlouvat počuranému pánovi, nebo chválit Baronka, že poprvé při čurání zvedl nohu.“

Baron je boxer. Ale ne ten, který skáče v ringu v trenýrkách a velkých rukavicích. Je to štěně německého boxera. Má velkého bráchu Lorda, který ho učí vše, co takový pejsek potřebuje k životu znát. A občas ho naučí i nějakou tu lumpárnu. Zajímá vás, jak Baron přišel o ocásek? Víte o tom, že i pejskové chodí do školy? A co když takový pejsek stůně… To vše a ještě mnohem víc se dozvíte v této knížce!

Na knihu Příhody placatého čumáčku jsem se těšila. Jistě pro vás není tajemstvím, že se s autorkou znám, ale už může být utajeno, že vlastně znám i samotného hrdinu tohoto vyprávění, Barona. Ne osobně, packy jsme si ještě nepodali, ale z fotek u autorky na profilu. Právě na nich vypadá jako mazlík, takže mě zajímalo, jak bude vykreslen v tomto čtení pro všechny kluky a holky.

S Baronem se čtenáři seznámí ve chvíli, kdy vykoukl na svět. Narodil se jako úplně poslední, takže působil jako nejslabší a nejmenší ze všech dalších sedmi sourozenců. Ale to nezabránilo nové lidské mamince, která si ho vybrala a vzala si ho domů, kde už na něj čekal velký brácha Lord. A tím začalo Baronovo dobrodružství.
Nejdříve se musel seznámit s novým, velkým bráchou, kterého se nejdříve bál. Potom dokonce začal chodit do školky, zažil, jaké je to být nemocný, a dokonce mu šlo o život! Jak to všechno s Baronem dopadlo, co všechno zažil, jak se cítil a co si užil, co naopak ne? A dělal nějaké lumpárny s Lordem? To všechno se dozví vaše děti, až se pustí do knihy Příhody placatého čumáčku.

„Kdyby měl dlouhý ocásek, radostně by s ním vrtěl. Ale s tím kraťoučkým špuntíkem, který mu po zásahu pana Koudelky zbyl, to nějak nešlo. Ale Baronek se nevzdával. Vrtěl radostně celým zadečkem. Co zadečkem. Celé tělíčko se mu vrtělo, jako kdyby tančilo nějaký podivný indiánský tanec.“

Příhody placatého čumáčku jsou napsány o trochu větším fontem, než obyčejné knihy, a díky širšímu řádkování toho textu není na stránkách mnoho a bude se dobře číst i menším čtenářům.
Ilustrace, které v knize najdete, jsou prací autorky, která mezi námi (pšššt, neříkejte ji to, ať nemá nos nahoru) je strašně šikovná.

Pokud budete chtít svým dětem koupit knihu Příhody placatého čumáčku, zkuste kontaktovat autorku, ona totiž dokonce k těmto příběhům vytvořila i omalovánky! Takže zabavení vašich děti bude na úplné maximum. Nejen, že si s Baronem užijete spoustu legrace i peprných chvil, ale také si můžete vybarvit svého „vlastního“ Barona tak, jak si jej představujete vy.

Za recenzní výtisk děkuji přímo autorce, Anně Beatrix Bártové a knihu Příhody placatého čumáčku si můžete objednat třeba zde.