Princezna – Nichole Chase

Autor: Nichole Chase
Počet stran: 256

„Otevřela jsem skříňku a vzala kartáček a pastu na zuby, které jsem si tam kdysi uložila, a pokusila si vzpomenout, co se včera večer dělo. Rozpomněla jsem se na péřové boa, Gena Simmonse i to, jak Sam málem převrátila stůl. Zatímco jsem se zbavovala pachuti v ústech, mysl mi vyplnil obrázek muže. Striptéra? Vyplivla jsem pastu a svraštila obočí. Rozhodně měl striptérské parametry – až na to, že jsem neobjednala nikoho, kdo se měl svlékat. Kdyby se o tom dověděl tisk, novináři by měli manévry. Tak proč se mi vryl do paměti sexy chlap, stojící v Samině obývacím pokoji?“

Catherine je vzorná korunní princezna. Skromná, milá, usedlá – ale především si drží muže od těla. Koneckonců, většině jde stejně jenom o jedno, a u Cathy je v sázce daleko víc než čest a nevinnost: leží jí na srdci osud její malé, hrdé země, a pochopitelně má obavy, že potenciálnímu nápadníkovi půjde v první řadě o její peníze. Už ji však nebaví čekat, až jí cestu zkříží vhodný protějšek, a tak vymyslí dokonalý plán: umíní si, že svede muže, kterému je královský majetek zcela lhostejný, muže, který ji okouzlil nesrovnatelně víc než všichni ostatní.
Když ornitolog David přijede na svatbu své dávné kamarádky, čerstvé vévodkyně Samanthy Rousseauové, ve vznešeném prostředí si připadá jako slon v porcelánu – a jako by to nestačilo, projeví o něj zájem půvabná a duchaplná sestra Samanthina budoucího manžela, prince Alexe…

Nichole Chase je snílek. Namouduši – zeptejte se kteréhokoli učitele matematiky, který měl tu smůlu, že se její jméno objevilo v seznamu jeho žáků.
Léta schovávala do šuplíku linie příběhů a postavy, jež žadonily o pozornost, ale ona je důrazně umlčela a věnovala se všednější (rozuměj nudnější) činnosti. Ale to už dávno neplatí! Vyslyšela naléhavé nutkání a své příběhy sepisuje se zběsilostí sobě vlastní. V uplynulých letech napsala Dark Betrayal Trilogy (Trilogii temné zrady), Flukes (Šťastné náhody) a Vévodkyni.
Nichole žije v Jižní Georgii se svým manželem, malou dcerou, věrným psem a dvěma kočkami. Pokud zrovna nehltá romány po kilech, píše, věnuje se malování či kutilství nebo honí po domě svou dcerku a přitom vydává hrůzostrašné zvuky.

Princezna je druhý díl série Lirarie. Před pár dny jsem Vám představila první jménem Vévodkyně. Pokud už máte přečteno a chcete dále pokračovat na královské vlně, tak sáhněte pro druhý díl. Je stejně návykový, a ukáže Vám život princezny, který není zrovna jednoduchý.

Princezna Catherine je mladší sestra prince Alexe a švagrová bývalé vévodkyně Samanthy. Z pohádek známe princezny jako rozmazlené a nerozumné slečny, které chtějí všechno a přitom všechno mají. V tomto příběhu je naše princezna velmi chytrá, rozumná, dobrosrdečná a zodpovědná mladá dáma. Je sice pravda, že má vše, co by si mohla koupit, ale jak to v životě bývá, nejvíce nám chybí právě to, co za peníze nekoupíme. U Cathy je to láska a být sama sebou. I když ji princeznovské povinnosti baví a má svůj život ráda, přesto ho dělí na dva světy. Svět princezny Catherine a svět Cathy. Její nejbližší ji stále opakují, že má tyto světy spojit a být sama sebou za každé situace, že na tom není nic zlého a že má konečně zvolnit a začít si užívat života.
Princezna se stále neumí rozhodnout a bere na sebe čím dál více povinností. Když se ale potká s dobrým kamarádem nynější princezny Samanthy, začíná si uvědomovat, co ji doopravdy v jejím životě chybí a rozhodne se za to bojovat. Jak tento královský příběh skončí všichni už asi tušíme, ale žádná cesta není procházka růžovým sadem a i urozená princezna se zapotí.

David Rhodes je obyčejný kluk z Ameriky, který studoval se Sam na vysoké škole a ta ho teď požádala, zda by ji na chvíli zastoupil a pomohl ji v Nadaci pro budoucnost ptáků. David souhlasí a přilétá do Lilarie, když poprvé vstoupí do domu Sam, vpadne doprostřed rozlučkového večírku a potká krásnou a zajímavou ženu, která ho hned na první pohled velice zaujme. Později zjišťuje, že jde vlastně o sestru prince Alexe, tedy o princeznu Catherine. Bude i přesto usilovat o ní jako o ženu nebo ho celá ta královská šílenost odradí?

„Přitáhl si mě a já si užívala toho, že mě jenom drží. Jsem sice panna, ale začínala jsem si uvědomovat, že mi nechybí jen sex. Většinu běžných projevů důvěrnosti jsem nikdy nezažila. Zejména ty, při nichž můžu všechno hodit za hlavu a vychutnávat si pocit blaženosti, aniž se mi honí hlavou, o co dotyčnému ve skutečnosti jde.“

Musím přiznat, že i když jde o druhý díl a příběh  má stejný styl, tak mě nic neodradilo a kniha si mě přitáhla a já otáčela stránku za stránkou. I když mám raději jiný žánr a na takové pohádky musím mít chuť a náladu, tak mě ničím nezklamala. Princezna měla vše, co bych od takového příběhu očekávala. Opět se zde objevují prvky reálnosti a dodává to nádech skutečnosti.

Pokud jde o technickou stránku, tak není co vytknout. Kapitoly jsou přiměřeně dlouhé, navazují na sebe a není problém se zorientovat, když si dáte od čtení pauzu a znova ji pak otevřete. Pokud jste nečetli první díl, nemusí Vás to odradit od čtení,i když je tam pár odkazů, dojde Vám o co jde a nezničí to příběh, který čtete.

Doporučení zde bude pro stejnou skupinu jako u Vévodkyně. Protože i tento kouzelný a pohádkový příběh je určen všem mladým dívkám a slečnám, které aspoň jednou v životě snili o tom, že budou princezny nebo o krásném a hodném princi. Takže šup pro knihu a neváhejte se začíst.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Princezna můžete zakoupit.