Psí pohádky – Zuzana Pospíšilová

Autor: Zuzana Pospíšilová
Počet stran: 104

„Zase pětka? To nemyslíš vážně!“ rozčiloval se tatínek.
„Já to nechápu. Jak to, že neumíš počítat? Vždyť je to tak jednoduché. Kolik je dva plus dva?“
„Pět!“ odpověděl Kamil.“

Pohádky a psi mají jedno společné, jsou to věrní přátelé lidí a dělají jim radost. Oblíbená autorka Zuzana Pospíšilová proto pro všechny milovníky psů a pohádkového čtení napsala dvacet původních pohádek o pejscích ras ušlechtilých i zcela neznámých. V téhle knížce vyvádějí psi neuvěřitelné kousky. Fenka Sisi zpívá, z pejska Fleka se stane malíř a kokršpaněl Bady se chce učit španělsky. Nechte se poučit psí moudrostí, pobavit psí radostí a užijte si veselé ilustrace Michala Sušiny. Haf!

Zuzana Pospíšilová je dětská psycholožka, která pracuje ve Speciálně pedagogickém centru pro děti s mentálním postižením v Ostravě. Dříve pracovala v dětském rehabilitačním stacionáři, převážně s dětmi s organickým poškozením CNS a pohybovým postižením. V době studií se zabývala tématem rozvoje tvořivosti u dětí mladšího školního věku, nyní píše knihy pro děti.

Psí pohádky od ostravské autorky Zuzany Pospíšilové, by rozhodně neměly chybět v žádné dětské knihovně. A určitě by měly být majetkem těch dětí, které milují pejsky. Díky této knize se totiž dostanou do světa, kde se nejen něčemu přiučí, ale také je autorka seznámí s různou rasou psů a pak při procházkách vás vaše ratolesti můžou překvapit, když budou vědět, co že za psa to prošlo kolem vás.
Velký podíl na tom bude mít i ilustrátor, Michal Sušina, který dokázal velmi věrohodně všechny možné rasy psů nakreslit. Jeho pražský krysařík je, aspoň dle mého názoru, nepřekonatelný! 🙂

„V jednom malém městě měli veliké trápení. V kanálech, na skládkách, ve sklepích, ale i v domech žila spousta myší, krys a potkanů. Proti kočkám byli v přesile, a tak se jich i nejstatečnější kocouři začali bát. Začali se hromadně stěhovat do okolních měst a vesnic. A tak se sice krysám dařilo čím dál lépe, ale lidem naopak čím dál hůř.“

V knize najdete dvacet pohádek, kde vždy je hlavním, ústředním hrdinou nějaký pes. Jednou je to již zmiňovaný pražský krysařík, jindy dobrman, a také baset, kokršpaněl nebo rasa „dosud neznámá“. Pokaždé se ovšem v pohádce dočkáte happyendu a ponaučení.
Já si nejvíce oblíbila pohádku s foxteriérem v hlavní roli, kde žije starší paní už sama, nechce se ji nikde chodit, nic dělat a jen sedí doma u televize a jí. Začíná mít problémy sama se sebou, právě proto, že se vůbec nehýbe. Jednoho dne musí jít do obchodu pro mouku a vezme si naše dlouhý šál. Kroky jsou pro ni těžké a zdá se, jako by udělala jeden, dva kroky kupředu a něco ji drží na místě. Otočí se a tam pes drží v tlamě její šálu. Jelikož jej nedokáže odehnat, nechá mu šálu a jde dál. Vyjde z obchodu a ten pes tam na ni čeká i šálou. Dojde domů a ten pes jde s ní! Až do bytu! A tam na ni promluví… V tu chvíli se rozhodne si jej nechat, má nového společníka, se kterým musí chodit ven, tudíž se začne hýbat, zlepší se ji zdravotní stav a už se necítí být tak sama… No řekněte, není to krásné? Ono to tak v dnešní době opravdu funguje. Kolikrát je ta němá tvář lepší společník než lidé

Pohádky v knize jsou dvou, tří stránkové, navíc každá má svůj vlastní obrázek. Přímo na úvod pohádky nás autorka seznámí, s jakým psem si budeme užívat pořádné dobrodružství, kolik mu je let a jak se jmenuje.

Pokud hledáte pěknou, pohádkovou knížku pro své ratolesti, která v sobě ukrývá napínavé a také poučné příběhy, tak vám můžu Psí pohádky určitě doporučit.
Každá pohádka v této knize je psána s citem pro děti, aby všemu rozuměly a mohly si pořádně užít každé slovo.

Děkuji nakladatelství Bambook za recenzní knihu a vy si můžete koupit Psí pohádky pro své nejmenší 🙂