Rebelky z Oxfordu – Jak zkrotit svůdníka – Evie Dunmore

Autor: Evie Dunmore
Počet stran: 464

„Nepřeji si, aby měly ženy moc nad muži, ale nad sebou samými.“

V srdci Londýna se schyluje k bitvě mezi rozumem a citem.
Lady Lucie zuří. S pomocí skupinky oxfordských sufražetek se jí konečně podařilo nashromáždit dostatek jmění, aby mohla ovládnout jedno z hlavních londýnských nakladatelství, a to s jediným cílem: využít ho ke vzpouře proti parlamentu. Kdo by však mohl tušit, že jedinou osobou, která stojí v cestě úspěchu, je její dávný nepřítel lord Ballentine? Tristan je ochoten předat jí většinový podíl v nakladatelství, ale jen za nehoráznou cenu – za noc v jeho posteli.
Lucie přitahuje Tristana jako žádná jiná žena. Spaluje ho svou prudkostí a odhodláním pokaždé, když se střetnou. Jejich souboj rozdmýchává plameny náklonnosti a výřečný svůdník riskuje, že se chytí do vlastní pasti.
Zatímco se Lucie snaží Tristana přelstít na všech frontách, v nakladatelství i v ložnici, brzy zjistí, že platí známé tvrzení: ve válce a v lásce je dovoleno všechno…

Druhý díl Rebelek z Oxfordu se jmenuje Jak zkrotit svůdníka. I když se zde objeví Annabelle, kterou jsme poznali dokonale v prvním díle, tak o ni tohle čtení nebude. Tentokráte se důkladně seznámíte s Lucií, lady Lucindou, která se objevila i v první knize, takže vám tak úplně neznámá nebude. Ale věřte mi, tato žena se nezdá a má vám co nabídnout. 🙂

Lucie je černou ovcí rodiny. Stejně jako Tristan a jak se říká, vrána k vráně sedá. Jenže ti dva se znají už z mládí a jejich vztah nikdy nebyl vřelý a vypadá to, že spory budou pokračovat i v dospělosti.
Tristan má pověst svůdníka, Lucie zase staré panny a když se oba dostanou do situace, kdy se ocitnou na jedné palubě v jedné firmě, naschvály na sebe nedají dlouho čekat. Ovšem ty naschvály nejsou škodolibé, ale spíše eroticky laděné, takže i čtenářky, které mají rády literaturu, která jiskří sexuálním napětím, hry na kočku a myš, a samozřejmě ženský boj za rovnoprávnost, který je místy i humorný, tak se těšte na knihu Jak zkrotit svůdníka.

„Chudáka kočku a ptáčka ulovila, ale chlapa žádného zatím nelapila… Strčit ti tak roubík do huby, to by byl pohled pro bohy…“

Když se mi do rukou dostal první díl, byla jsem nadšená, protože to čtení je vtipné, neotřelé, s nádechem romantiky, lechtivých scén (ale v rámci mezí), i trochy toho napětí a všechno dohromady není naivní, ani typickým ženským románem, u kterého jen „ocháte“.
Jsem ráda, že autorka se tohoto všeho držela i v druhém díle, který je možná ještě krapet humornější. A já miluju to prostředí, ty zasedání parlamentu, ty situace, kdy žena nemůže jezdit na kole a tu snahu některým dam, aby mohly být ženy rovnocenné s muži. To, jak se lord zamiluje do dámy, která mu otevře oči a on se poté snaží dívat se na všechny ty „zaostalé“ názory jejíma očima. V tomto si příběh Jak zkrotit svůdníka nezadá s žádnou jinou historickou romancí.

„Dáma by nikdy neměla být viděna, jak si vychutnává jídlo a víno. Úplně nejlepší by bylo, kdyby z něj neměla vůbec žádný požitek – a zrychli, Lucindo, jsi dáma, ne kůň, abys tak dlouho přežvykovala.“

A co mi téměř vyrazilo dech, tak bylo objevení se Oscara Wildea na stránkách. Stal se jednou z vedlejších postav a v doslovu se autorka se vyjadřuje k tomu, proč jej zapojila do děje. Dává to smysl. Dává. Ale jeho „zjevení“ vás překvapí, protože to člověk v dané situaci nečeká, ale když se na to podíváte z větší perspektivy, dojde vám, že všechny ty věci okolo k tomu sváděly. Tudíž se není čemu divit, že se tam objevil a je to příjemné „zpestření“. Já se například při jeho objevení začala usmívat jako měsíček. 🙂

Jak zkrotit svůdníka si drží svůj „standard“. Budete se při čtení bavit, bude vás i zajímat postavení žen v dané době a věřím, že s touto knihou strávíte velmi příjemné chvíle.
Máte rádi Pýchu a předsudek (kvůli období ve kterém se děj odehrává) nebo teď, velmi oblíbené a vyhledávané, Bridgertonovi? Tak to série Rebelek z Oxfordu je pro vás tím pravým čtením. Historická romance, která nejde nijak do hloubky, ale přeci jen se dozvíte něco málo o tom, jak fungovalo sdružení sufražetek, k čemu směřovaly a za co bojovaly a plus k tomu získáte romantický příběh Lucindy a Tristana, jejichž cesta za štěstím je plná překážek, nástrah a klacků pod nohama.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Jak zkrotit svůdníka můžete zakoupit.