Šepot papíru a inkoustu – Lindsay Harrelová

Autor: Lindsay Harrelová
Počet stran: 352

„Vše, co v životě máme, jsou naše volby. Musíme se rozhodovat tak, abychom s tím dokázali žít – a také zemřít, když přijde čas.“

Tři ženy, jež napříč časem spojuje vášeň pro příběhy, bojují se společenskými konvencemi, sní své sny o šťastné budoucnosti a doufají, že jejich životy naplní láska. Sophie Barrettová je terapeutka, která se potřebuje vzpamatovat z tragické smrti snoubence, a proto odjíždí do anglického Cornwallu, kde se setkává s Ginny Roseovou, snažící se udržet nad vodou malé knihkupectví. Podaří se jim společnými silami překonat nepřízeň osudu a rozluštit záhadu tajemného zápisníku, v němž svůj život a své touhy před sto padesáti lety popsala záhadná Emily? A podaří se jim najít lásku?

Kniha Šepot papíru a inkoustu je přesně tou knihou, která mne dokáže očarovat. Snoubí v sobě tajemství z minulosti, odhalování pravdy, romantiku, nějakou tu lásku a samozřejmě také trochu toho životního utrpení. Je to příběh, u kterého si odpočinu, který nechám volně plynout ve své fantazii a když k tomu připočtu čarovné místo Cornwallu, kde se vše odehrává, je to doslova balzám pro duši.

V ději vystupují tři ženy, které můžeme považovat za hlavní hrdinky a kolem kterých se vše točí. Sophie je terapeutka, ale její nešťastný vztah s partnerem ji dostane do anglického Cornwallu, kde se setká s Ginny.
Ta je na tom podobně jako ona, i ona a její partner prožívají těžké období a proto obě k sobě cítí vzájemnou blízkost a dokážou mezi sebou vytvořit skvělé přátelství, kde se obě podporují a dodávají si sílu.
Ginny vlastní knihkupectví, které také vykupuje pozůstalostní knihovny a když se Sophie vrhne na přebírání takových knih, objeví složku, ve kterých se odehrává životní příběh třetí naší hrdinky, a to konkrétně Emily.
Sophie cítí, že je Emily něčím výjimečná, že je to možná žena, která v místech, kde se momentálně nachází, žila a proto, s pomocí Ginny a dalších nových přátel se pouští do výzkumu, aby zjistila, zda Emily byla opravdová nebo je to jen vymyšlený příběh neznámé autorky.

„Když se rozhodneme vzdát naději, pak nikdy neobjevíme svůj oceán a všechno to, co nám nabízí.“

Kniha Šepot papíru a inkoustu je příběhem, který pomalu a klidně plynně, je sice předvídatelný, ale osloví vás hlavní hrdinové a bude se vám líbit, co všechno zažívají, ať už dohromady nebo každý za sebe. Jasně, bude tam pár situací, které nejsou záviděníhodné, ale když vezmete v potaz, že se jedná o romantickou četbu, všechno bude mít svůj správný happyend, jen si na něj počkat.

Přiznám si, že mi osobně se nejvíce líbila dějová linka Emily. Minulost jejího času na mne dýchala tak, až jsem téměř litovala, že se hlavní děj neodehrává za jejího života. Tím samozřejmě nechci říct, že by Sophie a Ginny byly nudné, to určitě ne, jen ten čas, kdy se v Londýně děly okázalé slavnosti a uváděly se mladé dámy do společnosti, mne svým způsobem více přitahuje.

„Občas je zkrátka jednodušší odejít než čelit svým emocím.“

Šepot papíru a inkoustu je vyprávěn z pohledů všech tří žen. Tedy přesněji, Sophie a Ginny vypráví svůj životní příběh v přítomném čase a Emily pomocí stránek ze složky – jakého si deníku, chcete-li nevytisknuté knihy.
Kapitoly jsou nadepsány jmény, přesně víte, u koho se nacházíte, ale i když se životy hlavních hrdinek nějakým způsobem prolínají, jsou tak odlišné, že i kdyby jména nebyla před začátkem, vždy budete vědět, kdo k vám promlouvá.

Budu teď psát převážně k ženským čtenářkám, protože upřímně si neumím představit, že by nějaký muž po této knize sáhnul. 🙂 Takže dámy, jestli se řadíte mezi čtenářky, které vyhledávají dávné tajemství a hledání majitele deníku, pokud pro vás romantika není cizí slovo a líbí se vám osudy silných žen, které jsou ale přitom slabé, ovšem nehroutí se, tak se po knize Šepot papíru a inkoustu určitě poohlédněte. Věřím, že budete nadšené stejně jako já a mnoho dalších. 🙂

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fortuna Libri, kde si knihu Šepot papíru a inkoustu můžete zakoupit.