Temné cesty – Chevy Stevens

Autor: Chevy Stevens
Nakladatelství: Ocelot

„Někdy, když ti něco nevychází, je dobré přidat plyn a dát věcem volný průchod.“

Již po desetiletí řádí kolem hlavní silnice městečka Cold Creek vrah, který útočí na ženy. Svérázná teenagerka Hailey miluje přírodu a díky svému otci v ní umí i přežít. Nyní je Hailey sirotek a žije u příbuzných, kde jí policista Vaughn dělá ze života peklo. Hailey se rozhodne utéct do hor a lesů Britské Kolumbie, ale místní obyvatelé se začnou domnívat, že se stala nejnovější obětí silničního vraha.
O rok později se Beth Chevalier obrátí život vzhůru nohama. Její sestra Amber byla zavražděna, a tak Beth přijíždí do Cold Creek zjistit, co přesně se jí stalo. Čím víc se ale blíží pravdě, tím víc ohrožuje sebe samotnou a postupně odhaluje, proč Hailey utekla.

Já půjdu zase proti proudu, což je u mě už klasika a mnozí jste si na to zvykli. Temné cesty dostávají od čtenářů spíše průměrné hodnocení, ale já budu o schodek nahoru, že se jedná o čtení, které je lepší než průměr. Sice je pravdou, že něco bylo přitažené za vlasy, ale atmosféra, která autorka dokázala v příběhu zachytit byla pro mne naprosto dokonalá.

Nejdříve něco o tom, co pro vás Temné cesty mají připraveno. Městečko Cold Creek je proslaveno něčím, čím by se proslavit nechtělo žádné městečko. Řádil tam sériový vrah, zabíjel mladé ženy. Našel si je na opuštěné cestě a udělal s nimi krátký proces.
Hailey vyrůstá s otcem, který ji naučí za celé její dětství vše, co je potřeba k tomu, aby dokázala přežít ve volné přírodě, v divokých lesích a horách a přitom Hailey ani netuší, jak tohle bude jednou potřebovat.
Beth je ženou, která má svůj život nalinkovaný. Bude právničkou. Jenže smrt v rodině ji změní všechny plány, z Beth se stává dívka, která bojuje nejen za své blízké, ale hlavně za svůj život.
A proč píšu o těchto dvou dívkách? Protože jsou obě důležité, protože mají něco společného, ač ani jedna netuší, že je něco, někdo, svede dohromady.

„Zdejší les, to je houština neproniknutelných stromů a hustého podrostu, která vám rozškrábe kůži, už předtím poštípanou od ovádů a komárů. Hory jsou srázné, rokle hluboké a lemované rozeklanými skalisky nebo kluzkým štěrkem, který pod bezvládným lidským tělem povolí, takže se sesune dolů do propasti a už ho nikdy nikdy neuvidí. Řeky jsou vzedmuté deštěm a pohltí všechno, co se jim postaví do cesty. Medvědi, pumy a vlci roztahají kosti. Zbytky těl zarostou křovím a kapradím.“

Čím začít. Nejdřív tím, co sráží na hodnocení u mě. A to jsou některé situace, ve kterých se Hailey ocitne. Ač ji je sedmnáct, tak některé věci neodpovídaly věku, rozhodně neodpovídaly síle dívky a ani možnostem. Myslím si, že to ani nebyl úmysl autorky, nás nějak mystifikovat, spíše se ji líbila představa takové dívky, jenže ve výsledku to bohužel působilo přehnaně.
Ale teď už všechno to dobré na knize Temné cesty. Charaktery postav a prostředí – a hlavně atmosféra. To bylo skvělé a musím říct, že některé situace, které nastaly, třeba sněhová vánice, prudké deště nebo když měla hrdinka suché rty, tak jsem vše cítila na vlastní kůži. Tyto věci naopak autorka zpracovala úžasně. A když k tomu přidáme některé postavy, které mi vyloženě pily krev a jiné jsem si doslova zamilovala, bylo to perfektní čtení, aspoň tedy pro mě, jak je vidět.

Temné cesty jsou knihou, kterou si musí přečíst každý sám za sebe a udělat si na ni názor. Jak je vidět z jejího hodnocení, někteří jsou pro a někteří proti ní. Já se řadím do zástupu těch, kterým se příběh opravdu líbil. A jsem zvědavá, kam se budete řadit vy, takže mi určitě dejte vědět, jsem zvědavá. 🙂

Za recenzní výtisk děkuji portálu Megaknihy.cz, kde si knihu Temné cesty můžete zakoupit.