„Daniel se vytáhl zpátky na římsu okna. Skrz sklo sledoval, jak žena a muž vstupují zase do těch dveří, kam zašla předtím.
Spustil se zpátky na zem a hodlal jen čekat, až odtud zase vyjdou.
A pak se uvidí, co s nimi udělá…
Z dálky se nocí  rozlehlo vytí vlka, proplétalo se mezi borovicemi, putovalo jako na křídlech z hrdla predátora do Danielových uší.
Otevřel duši té uhrančivé písni.
Byl to zvuk, který měl na světě ze všech nejraději.“

Lydia Susiová se naplno věnuje ochraně vlků v jejich přirozeném prostředí. Když hotelový řetězec začne zastavovat pozemky v sousedství rezervace a začne budovat obrovský obytný komplex, Lydia patří k nejsilnějším odpůrcům výstavby – a promění se v pohyblivý terč.
Na scéně se objevuje nový zaměstnanec Projektu vlčích studií Daniel Joseph, nejednou vytrhne Lydii trn z paty a zachrání ji. Ačkoliv se Daniel chová zdrženlivě, Lydia k němu vnitřně pociťuje důvěru. Neskrývá však něco?
Sázky se zvyšují, jeden z Lydiiných kolegů je zavražděn a ona se musí rozhodnout, jak daleko je ochotna při ochraně vlků zajít. Potom však šokující odhalení ohledně Daniela změní Lydiinu realitu způsobem, jaký by nikdy nedokázala předvídat. Některé osudy vyžadují odvahu, jiné však žádají ještě mnohem víc a neposkytují žádné záruky. Je předurčena najít pravou lásku… nebo ji drtivá ztráta navždy zničí?

První díl Území vlků ze série Doupě vlkanů se částečně opírá o minulou sérii. Já ji nečetla a úplně mi to nevadilo. Kniha vás dostane do říše vlků, jejich příznivců i odpůrců. Ale hlavně se seznámíte s novou rasou, která vás na konci příběhu překvapí. Už jsem ani nedoufala, že se dočkám aspoň částečného rozlousknutí.

Lydia je sirotek. Vychoval ji děda, který měl zvláštní nadání, řekla bych indiánské, když se ji stále může zjevovat i po smrti. Pracuje v Projektu vlčích studií, kde se stará o populaci vlků. Vedle jejich rezervace se staví hotel a to vlky obtěžuje v jejich volném žití, a tak se Lydie snaží stavbě zabránit. Navíc nachází čím dál častěji otrávené vlky a je přesvědčena, že to mají na svědomí oni. Organizaci se nedaří dobře, vedoucí přestane chodit do práce, peníze docházejí a nikoho to nezajímá. Najme tedy Daniela jako pomocnou ruku za svůj plat, aby zachránila aspoň něco a začne pátrat, co se to vlastně děje. Daniel ji je nakonec oporou v hledání i zajištění její bezpečnosti. Ale Lydia se nezdá, umí se o sebe i o své Území vlků a své vlky postarat.

Daniel je opředen tajemstvím. Až do samého konce jsem pořád nevěděla do jaké skupiny ho zařadit. Ke komu patří a co je jeho úloha. A tak je to s většinou postav, což je na knize Území vlků jedno velké plus. Umí držet tajemství a jeho rozluštění vás pak hodně překvapí. Daniel je sám o sobě hodně tajemný, a tak chápu, že je pro většinu žen přitažlivý. O to víc pro někoho, kdo nemá žádný soukromý život. Cítí, že je k Lydii přitahován nějakým kouzlem, ale snaží se odolávat, aby splnil co má a neohrozil její život. Jak dopadne jeho boj je velmi překvapující a nečekané a skoro mě to dostalo do kolen.

„Lydia spustila hlavu do dlaní a roztřásla se. Vzpomínala na uplynulé měsíce a vybavovala se jí Rickova podrážděnost a viditelné známky stresu, které se u něj projevovaly. Když se teď nad tím zamyslela, trochu zhubnul a byl rozrušený. Ale domnívala se, že je to kvůli hotelu na druhé straně údolí a nebezpečí, které Corrington představuje pro vlčí populaci.
Možná se v tom náramně mýlila.“

Určitě by mi předešlá série pomohla k tomu, abych pochopila úlohu některých postav, které se v knize Území vlků objevují. Jak jsem pochopila, právě ta předešlá série je o nich. Ale pokud budete číst pozorně, tak to hlavní se dozvíte a zbytek potřebného přečtete mezi řádky.

Pokud jde o samotný příběh je trochu méně přitažlivý. Sice se pořád něco děje, ale máte pocit, že stále stojíte na místě a čekáte, kdy a kam se už pohnete. Když už to přijde, tak vás čekají tři kapitoly nabité informacemi a rozluštěním, a pak se vody zase uklidní. Možná si příběh Území vlků jen připravuje půdu, aby jsme se pak nezdržovali některými detaily.

Tato série je určitě čtenářům, kteří mají rádi vlkodlaky, upíry a vše kolem toho. V prvním díle Území vlků se toho moc neděje, pokud jde o tyto nadpřirozené bytosti. Doufám, že je to jen takový předkrm před hlavním chodem a v druhém díle se to více rozjede a my zažijeme více situací s přeměnou a schopnostmi těchto tvorů.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Území vlků můžete zakoupit.