Věř mi – Kylie Scott

Autor: Kylie Scott
Počet stran: 312

„Osud je mrcha a štěstí není o nic lepší. Přesto vždy hledáme nějaký smysl, nějakou skrytou pravdu.“

Mládí přináší mnoho nových zážitků: poprvé jdete za školu, poprvé se zamilujete, poprvé vám někdo drží u hlavy zbraň.
Den, kdy byla držena jako rukojmí při přepadení večerky, otřese celým Ediiným životem. Už nehodlá dál snášet šikanu a snobství na soukromé akademii a přestoupí na státní střední školu, kde se setká s Johnem, klukem, který riskoval svůj život, aby zachránil ten její.
Zatímco si Edie chce užívat, John se naopak touží usadit. Po letech plných večírků a prodávání drog se svým starším bratrem chce vést normální život – chodit včas do školy a začít myslet na budoucnost. Cení si přátelství s Edie, pomáhá jí držet se dál od potíží i rozšiřovat si obzory.
Brzy se však o slovo opět přihlásí temný svět plný nebezpečí, kterému už jednou jen stěží unikli. Poprvé měli štěstí a přežili, podruhé však mohou ztratit mnohem víc – jeden druhého.

Kylie Scott patří mezi nejlepší autorky oceněné časopisy New York Times a USA Today. V roce 2013 se stala nejúspěšnější spisovatelkou romantických příběhů zvolenou komisí společnosti australských spisovatelů romantické literatury (Australian Romance Writer´s Association). Její knihy byly přeloženy do několika jazyků.
Kylie je dlouholetou fanynkou rockové muziky, milostných románů a nízkonákladových hororových filmů.
Žije se dvěma dětmi a manželem v Queenslandu v Austrálii. Ráda čte, píše a surfuje na internetu.

Jednohubka, přečtená během pár hodin, která má všeho tak akorát. Je pohádková, lehce vtíravá, předvídatelná, ale sladká. Věř mi mě okouzlilo, bylo to čtení, které jsem přesně potřebovala. V tom škaredém, studeném počasí mi kniha přišla vhod a velkým plusem je i fakt, že jsem si každou stránku užívala na sto procent. Po všech těch thrillerech a hororech jsem potřebovala už něco, co by mě dostalo do snového světa, ale přitom bylo trochu reálné.

Edie není zrovna ten typ dívky, který znáte ze všech romantických příběhů. Sice je blondýnkou, ale má pár kilo navíc. John je oproti ní jiný. Hezoun, který ovšem nemá nejlepší minulost. Já vím, že tyto tři první věty působí jako klišé, ale počkejte… 🙂 Shodou nešťastných náhod se ti dva ocitnou v obchodě, který přepadne zdrogovaný šílenec a ohrožuje nejen ty dva na životě. Johnovi se nějakým způsobem podaří jej zneškodnit a tím zachránit Edie život.
A protože něco špatného, co se vám stane, může změnit váš pohled na svět, Edie opustí soukromou akademii, kde byla nešťastná, přihlásí se na státní školu a buch! John tam chodí taky. Snažila se všechny vzpomínky na to přepadení vytlačit, a díky tomu, že jej ve škole potkává, se ji všechno vrací. John na tom není také nejlíp, takže vztah těch dvou je odsouzen k záhubě… Oba psychicky narušení, navíc on s temnou minulostí prodejce drog… Tohle nepůjde a už vůbec ne jednoduše…

Nejdřív vysvětlím, proč jsem ze začátku napsala, že Věř mi je vtíravá kniha. Působila tak na mě, protože celý příběh mi nedovolil jej odložit. I když jsem vždy věděla, co bude následovat, jak to asi dopadne, tak přesto jsem četla, jako by to byla droga, kterou v tu chvíli potřebuju. Autorka mi uměla podat velmi čtivý příběh, místy vtipný, jindy trochu „napínavý“, prostě takový, aby mě bavil. A líbilo se mi, že nepřeháněla se sexem! Jako celek kniha na mě působila mile, příjemně a zábavně!

„John ho odstrčil a vpadl do chodby. Nevypadal nadšeně. „Můžu znát důvod, proč jsi mi poslala adresy všech venerologických klinik, které v tomhle státě jsou?“ Otevřela jsem pusu, zavřela ji a znovu otevřela. „No, víš, je to hodně užitečná informace, kterou by měl každý mít.“ Nepřesvědčila jsem ho. „A proč chceš, aby mi moje mrňavý, zbytečný péro uhnilo a odpadlo?“

Musím uznat, že moje romantická část duše zaplesala nad svou dávkou, kterou s knihou Věř mi dostala. I přesto, že se jedná o jednoduchý příběh, tak se u něj bavit budete. Nejen Edie a John, ale věřím, že i jejich kamarádi a přátelé se vám zalíbí. Třeba Anderson. Toho bych teda chtěla někde potkat – nebo někoho jemu podobnému. Takové správné „střeštiprdlo“ a vždy, když se na stránce objevilo jeho jméno, automaticky se mi rty roztáhly do úsměvu.

A další věc, která se mi líbila, bylo to, jak se dva mladí, sedmnáctiletí lidé, dokázali poprat se skutečností, že jen o vlásek unikli smrti. Každý sice po svém, ale konkrétně povaha Edie mi přišla vyspělá a v pohodě. V takových knihách bych očekávala, že se hrdinka zhroutí a bude hysterčit, ale Edie ne, byla silná a vše brala až s ledovým klidem – no dobře, možná ne všechno, ale většinu jo! 🙂

Pokud se, milé dámy, chcete zasnít, „zaachovat a achichovat“, přenést se zpět na střední a prožít hotové drama spolu s romantickým podtextem, určitě se po této knize podívejte. Zabere vám pár hodin, ale těch pár hodin se vyplatí a vy si je užijete. 🙂

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Věř mi můžete zakoupit.