Autor: Jack London
Adaptace: Lloyd S. Wagner
Ilustrace: Sachin Nagar
Rok vydání: 2010
Počet stran: 72

„Tehdy naposled viděl Buck muže v červeném kabátu. On a Curly sledovali, jak jim Seattle mizí z očí. To bylo to poslední, co spatřili z teplého jihu.“

Londonovo Volání divočiny je mistrovským dílem jak svým stylem, tak i proto, že povyšuje dobrodružné příběhy na úroveň klasické literatury. Komiksové zpracování je určeno čtenářům již od 9 let. Úžasné obrazové ztvárnění a úchvatný čtivý text přiblíží toto zajímavé a napínavé vyprávění. Buck je čtyřletý pastevecký pes hýčkaný svým pánem a jeho rodinou. Jeho život se rázem změní ve chvíli, kdy je unesen a prodán, aby sloužil během zlaté horečky na Klondiku a tahal těžké saně hlubokým sněhem. V novém prostředí brzy zjistí, že jeho vrozené instinkty mu umožní nejen přežít, ale že ve svobodném, volném a divokém životě nakonec nachází i zalíbení.

Jak už je psáno v anotaci k tomuto komiksu, tak Volání divočiny je už kultovní klasikou, za kterou ji tedy považuji i já. Přibližně před rokem jsem ji četla ve formě klasického románu a proto jsem se nyní ráda pustila i se synem do komiksu, abych si já osvěžila příběh a synovi zkusila přiblížit něco nového, než jsou klasické pohádkové knížky.

Přiblížit příběh Voláni divočiny – příběh Bucka asi není důležité, protože věřím tomu, že mnoho z vás knihu četli nebo aspoň o ní slyšeli. Komiks se v tomto směru drží příběhu a ač je zde hodně událostí vynecháno, protože se zákonitě nemůžou všechny vejít do děje, tak ty nejdůležitější Buckovi okamžiky zde zachyceny jsou. To, jak se naučil přijímat rány a přestal se bránit – a samozřejmě proč, to, jak se zvládnout uživit mezi smečkou dalších psů, to, jak bojovat za vlastní existenci.

„Buch viděl, jak si vyměňují peníze, a věděl, že poštovní poslové a skotsko-indiánský míšenec odcházejí z jeho života stejně jako Perrault a Francois i ti ostatní před nimi.“

Všechno, co autor adaptace Volání divočiny zakomponoval do příběhu, je napsáno tak, aby příběh děti od devíti let v pohodě pobraly. Mladší můžou uchvátit ilustrace, které jsou opravdu skvěle zpracované a namalované, a přiznám se, že nejednou jsem se nad některou pozastavila, protože byla propracovaná do nejmenšího detailu a já ji pozorovala – téměř jako uhranutá.

Recenze na komiksy na mých stránkách moc často nevidíte, a když už k něčemu takovému dojde, většinou se jedná o klasické příběhy, které jsou touto formou přiblíženy dětem. Zatím to tedy byl jen Tarzan a nyní Volání divočiny. Myslím si, že než naše děti dospějí do věku, aby si tyto příběhy mohly přečíst v klasické formě, tak není vůbec od věci dát jim komiks do rukou, aby si aspoň trochu přiblížily, o co v daném vyprávění jde. Takže pokud smýšlíte tak jako já, koukněte se po této adaptaci. 🙂

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Bambook, kde si knihu Volání divočiny můžete zakoupit.