Zima bez tebe – Beth Goodová

Autor: Beth Goodová

„Hannah vešla do sálu v doprovodu pana Knutsona a hned si všimla Lizzie, jak sedí v rohu místnosti. Měla na sobě čisté staré Trudyiny džíny s laclem a přes ně svetr s vánočním motivem, ale i tak vypadala trochu podivně a neupraveně. Svezla se do města s Bailey, která jela do práce o něco dřív než Hannah. Seděla na stole, houpala nohama sem a tam a čekala na začátek konkurzu.“

Zimní romance, která vás zahřeje u srdce
Po smrti milovaného přítele se Hannah Clitheroeová ukrývá se svým smutkem před celým světem. Její nový domov – Kernowská usedlost v Cornwallu, který zdědila po babičce – je k tomu jako stvořený. Hluboký zármutek ji brzy naruší někdo, kdo má pocit, že Kernowská usedlost, ležící jen kousek od městečka Pethporro, by měla patřit jemu. Raphael Tregar, nepředvídatelný muž se špatnou pověstí, se Hanně rychle dostane pod kůži. Nejvíc Hannu dostihnou babiččina tajemství z dávné minulosti a cítí se ztracenější a opuštěnější než kdykoliv předtím. Blíží se zima a začíná být víc než jasné, že Vánoce už sama trávit nebude…

Zima bez tebe je krásný, romantický příběh, který se odehrává v malebné anglické vesničce v období podzim-zima. Kromě nástrah, které hlavní hrdince připraví starý historický dům, nevrlý soused a babiččina tajemství, tak nás čeká i deštivé a pochmurné anglické počasí. Naživo by vás asi otrávilo, ale k příběhu to sedne a je ještě více čtivý a zajímavý.

Hannah Clitheroeová zdědí po babičce Trudy velmi starý dům v Anglii. V malebné vesničce u oceánu jménem Pethporra stojí Kernowská usedlost. Matka ji už jako malé sdělila, že babička je mrtvá, takže když se ji ta zpráva dostane do rukou, je celkem překvapená. Matky už se nezeptá, protože ta umřela. Jelikož žije v Řecku se svým přítelem Santosem, který se zrovna léčí ze zranění, neodjede na pohřeb, ale situace, které následují ji nakonec donutí se na usedlost přestěhovat.
Chce tady začít nový život. Ale žádná cesta není rovná, i tato má spoustu zatáček, hrbolů a spadlých stromů přes cestu. Jak si s tím vším Hannah poradí a zda ji čeká budoucnost v osamění na strašidelné usedlosti nebo život plný radosti, křiku a spoustu nových přátel, vám prozradí příběh Zima bez tebe sám, když dojdete až na poslední stránku.

Nový majitel nebo vlastně majitelka usedlosti, která je jediná sousedka, jež Raphael Tregar má, je pro něj velká komplikace. Má v plánu usedlost dostat do svého vlastnictví. Už poskupoval veškeré okolní pozemky od původní majitelky. Podle šuškandy ve městě je Raphael necitlivý, povýšený, arogantní proutník. Je členem městské rady a musí mít vždy poslední slovo.
Zda tento popis na něj sedí zjistí jako první Hannah, ke které se chová mile a přátelsky. Všechny kolem to překvapuje a Hannah neví, co od něj má čekat, zda je to jen hra nebo upřímnost.

„Telefon oněměl, ale Hannah na něj ještě chvíli zírala, než ho položila zpátky do stojánku. Raphael Tregar byl tak nečitelný? Strohý, někdy až nepříjemný, a jindy se zase choval jako starostlivý soused. A teď to vypadá, že bude muset strávit celé odpoledne v jeho společnosti.“

Protože se příběh Zima bez tebe odvíjí jen ze strany hlavní hrdinky, tak o pocitech jejího souseda moc nevíte. Ale pokud jste čtenáři, kteří se umí do příběhu vžít a trochu vnímáte co čtete, tak Vám dojde, že pro pana Raphaela Tregara je to asi taky velké překvapení, že mu jeho sousedka vlezla pod kůži.  Celý příběh od začátku do konce si vás drží u sebe, není tam žádné velké napětí, ale děj se tak hezky vyvíjí, že pořád chcete vědět víc a víc, až jste najednou na poslední stránce ani nevíte jak.

Zima bez tebe spadá do klasických románů, kde nenajdete velké napětí ani sexuální scény, ale škádlivé a  láskyplné dialogy, kde vidíme klasickou hru na kočku a myš, ženskou mysl zastřenou oblakem touhy a hormony, které se derou do každé situace. Slušně vychovanou dívku, která žije ve světě, kde každá žena může dělat cokoliv a muže vychovaného jako gentlemana, farmáře, který celý život žil na vesnici.

Každá žena, která má ráda červenou knihovnu, tenhle příběh ocení. Anglie a jeho sychravé počasí navíc umocňuje tajuplnost příběhu a tak se vše rozehraje na plné obrátky. Takže doporučuji v tomto našem deštivém počasí zalézt pod deku se sklenkou nebo hrnkem něčeho dobrého a nechat se unášet na vlně lásky.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fortuna Libri, kde si knihu Zima bez tebe můžete zakoupit.