44 kapitol o 4 mužích – BB Easton

Autor: BB Easton
Počet stran: 312

Kenův problém není chlad – ale naprostý nedostatek potřeby, touhy nebo schopnosti sdílet intimitu. Tyhle vlastnosti po pravdě řečeno udržují naše manželství ve stavu stability a bez dramat. A pak taky ještě skutečnost, že ten chlap nikdy neudělá nic špatně.
Kenneth Easton seče trávník, platí účty, dodržuje zákony, auto řídí opatrně, vynáší odpadky, zkrátka je typický manžebot – kyborg sestavený konkrétně k tomu, aby vydržel sedmdesát až osmdesát let manželství o síle vichřice. Nikdy jsem ho nepřistihla, že by pokukoval po jiné. Sakra, nikdy jsem ho nepřistihla dokonce ani při lži.“

Knižní předloha chystaného seriálu Netflixu, jehož název bude SEX/LIFE, přichází na trh! Tohle o ní říká sama autorka: Školní psycholožky nemají psát knihy o sexu. Považuje se to za „neetické“ a „důvod k propuštění“. Máte štěstí, že etika nikdy nebyla moje silná stránka.
Léta jsem se snažila zpestřit svůj sexuální život, až jsem to nakonec vzdala a spokojila se s deníčkem. Možná můj nádherný, chladný manžel-cifršpión jednoduše nebyl schopný takové vášně, jakou jsem očekávala. Koneckonců, moji bývalí – tatér, později mariňák, později vyvrhel z motorkářského klubu, punkrocker s tváří nevinného děcka, propuštěný z vězení na podmínku, a heavy metalový basák – byli nachlup stejně tetovaní a nabití testosteronem jako hrdinové mých oblíbených romancí. Když už nemůžu znovu prožívat takovou vášeň v reálném životě, můžu o ní aspoň psát. Ne? Nikdo se o tom nemusí dozvědět. Bude to moje malé tajemství.
No a víte, co se stalo? Můj manžel si tu blbost přečetl.
A víte co ještě? Začal se s nimi trumfovat.
Opilá mocí a na pochybnou radu své nejlepší kamarádky a kolegyně jsem začala testovat hranice – vytvářela jsem deníkové záznamy určené přímo k tomu, aby zmanipulovaly Kenovo chování. Většinou reagoval skvěle – až na případy, kdy skvěle nereagoval.

Kniha 44 kapitol o 4 mužích je tajný deník jedné ženy, která je nespokojená ve svém manželství. Jde ji o chování jejího manžela k ní, který je úplně ledový pokud jde o city. Postupně odhaluje své milostné zkušenosti od střední školy, aby ukázala manželovi, kde shledává největší problém v jejich manželství, protože zjistí, že manžel její deník tajně čte.

Hlavní hrdinkou je přímo spisovatelka BB Easton. Podle příběhu, jenž její deník tvoří, byla v mládí pěkný rebel, neznající hranice a pak si našla muže, který ji nabídl klidný, někdo by řekl nudný život, oproti tomu, co do té doby vedla. Protože i bujarý život jednou omrzí nebo už jej nestíháme, BB kývla na opačný způsob života a myslela, že to bude krásné a šťastné manželství. Což vypadá, že se nemýlila, ale její manžel Kenneth je chladný jako skála pokud jde o jakoukoliv emoci. Jinak je to báječný manžel a otec.

BB si tajně začne psát deník, kde se svěřuje se svými intimními a emočními problémy. Určitě znáte co v takovém deníku bývá, prostě vše co nemůžete nikomu říct nahlas, nedáváte si pozor na mluvu ani detaily. Celý příběh je vlastně popis jejího života, kde strádá po citové stránce. Ať už jde o sex, pochvaly, lichotky, doteky, flirtování. Když zjistí, že Ken její deník čte a asi mu to není úplně jedno, že je nešťastná v tomto směru, začne se pomalu měnit. Takže svůj opravdový deník schová do jiné složky a do tohoto deníku začne velice detailně popisovat přesně to co zažila, co ji chybí a co by potřebovala, aby Ken změnil, s tím, že si to někdy přibarví. A pak čeká, jak na to její muž bude reagovat.

„Takže jsem se dohodli, že Ken mě odmítá chválit. Ale je to skoro jako fóbie, deníčku, Po pravdě řečeno, právě jsem si googlila strach z chválení v domnění, že pro tuhle chorobnou patologii určitě existuje nějaký odborný výraz. A víš co? Nic jsem nenašla. Existuje strach z přijímání pochval, které Ken samozřejmě přijímá s veškerou elegancí, ale ne strach z jejich udílení. Víš proč? Protože vůbec nikdy nikdy netrpěl patologickým odporem ke chválení svého životního partnera. Protože to se nedělá.“

Popravdě mě kniha neuchvátila, po dlouhé době se mi dostala do rukou kniha ze žánru, který mám ráda, a vždy si u něj odpočinu a zasním, ale tady jsem se musela nutit do čtení.
Pokud je základ opravdu z pravdivých událostí, tak já bych s tím na světlo nikdy nešla. Bohužel mi to nepřišlo natolik zábavné, vtipné, ironické, milostné a tajemné, abych u toho vydržela jako se to většinou u těchto příběhů stává. Určitě upozorním, že narazíte na vulgaritu a barvitý sexuální obsah, jak píše sama autorka.

Forma příběhu 44 kapitol o 4 mužích je psána způsobem zápisů z deníku, označené datem, poskládané do kapitol, které tvoří děj. Tím pádem psaný z pohledu jedné strany. Na začátku knihy máte navíc vlastní slovníček vymyšlených slov, aby jste se orientovali, když na takové slovo narazíte. Některá jsou odvoditelná, ale stejně u některých otáčíte na první stránky, aby jste si zopakovali o co vlastně jde.

Doporučení bude tentokrát pro dospělé ženy, mladší slečny zde asi zalíbení nenajdou. Možná bude kniha 44 kapitol o 4 mužích pro někoho návod či inspirace v manželství, je pravda, že to já nemohu posoudit, takže konečné rozhodnutí nechám na vás.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si můžete knihu 44 kapitol o 4 mužích zakoupit.