Carter Reed – Vražedné pouto – Tijan

Autor: Tijan
Počet stran: 344

„Carter sledoval, jak dvě auta ujíždějí s Emmou na zadním sedadle jednoho z nich. Je v bezpečí. Pořád si to opakoval. Je v bezpečí. Musí se ujistit, že nejsou žádní další, a on patří k nejlepším. Je ho zapotřebí tady, ne u ní. Zatím ještě ne.“

Emma se rozhodla vynechat posilovnu a vrátit se domů dřív. Bylo to na dlouhou dobu poslední snadné rozhodnutí, které udělala, protože doma našla svou spolubydlící, znásilňovanou přítelem. Měla dvě možnosti. Zavolat policii a nechat se zabít mafiány, s nimiž měla jeho rodina styky, nebo dřív zabít jeho a doufat, že přežije. Volba pro ni byla snadná. Zabila toho parchanta a odebrala se za jediným člověkem, který ji mohl ochránit – Carterem Reedem. Ten představuje efektivní zbraň konkurenční mafiánské rodiny, ale také je Emminým tajemstvím. Nejenže byl nejlepším kamarádem jejího bratra, ale navíc je Emma důvodem, proč se vůbec dal k mafii.

Vražedné pouto je prvním dílem ze série s Carterem Reedem a Emmou od autorky Tijan. Příběh se odehrává v prostředí mafie, což pro mne bylo velmi přitažlivé, mám ráda drsné hochy. 🙂 Jenže to by asi Emma nesměla existovat, protože ta mě tak štvala, až to hezké nebylo a jen díky ní jsem si nedokázala užít čtení na sto procent. Ale hezky pomalu, nejdříve vám přiblížím trochu děj…

Emma je dívkou, která žije sama, o rodiče přišla ještě když byla malá a o bratra před několika lety. Její nejlepší přítel a kamarád, Carter, se také vypařil a tak zůstala jako ten kůl v plotě, ovšem slíbila si, že se o sebe postará a bude se mít v životě opravdu dobře a nic ji nebude chybět.
To by ovšem nesměla mít jednu spolubydlící, která se zapletla s nesprávným mužem, nesměla by ho přistihnout v choulostivé situaci a už vůbec by nesměla vzít do rukou pistoli a sjednat pořádek sama. Na scéně se díky této situaci objeví Carter a čtenáři tak můžou zjistit, co Vražedné pouto znamená…

„Když za nimi zavřel dveře, poznamenala jsem: „On si myslí, že zabiješ ženu, kterou miluje.“
Carter mě pozoroval. „Měl bych?“
Před čtyřiadvaceti hodinami bych prosila o její život. Byla nevinná. Byla čistá. Nechtěla škodit. Ale teď jsem se změnila.“

Autorka zasadila příběh do mafiánského podsvětí, což může někomu (tak jako mi) imponovat. Jen si to představte, máte spoustu peněz, nemusíte se zabývat žádnými pravidly, kam vejdete, každý ví, kdo jste a ustupuje vám z cesty a máte své vlastní VIP místa… Krása. A přesně tohle čeká Emmu, ale získá tato privilegia za velmi nehezké okamžiky, což chápu, že ji semlelo, jenže ona se v tom pitvala až moc. Pořád nad něčím přemýšlela, její stavy úzkosti a obviňování se bylo až přílišné, protivné a vůbec jsem s ní už po několika stránkách neměla soucit, lezla mi na nervy. A to neskutečně. A pak se objeví Vražedné pouto, které všechno ještě znásobí. Budou chvíle, kdy Emmu opravdu nebudete chtít v ději, ale když vydržíte, zatnete zuby, tak vám to prostředí a hlavně tedy Carter, všechno to trápení vynahradí. 🙂

Když se pustíte do čtení, připravte se na trochu té erotiky (ale ne moc), trochu romantiky (no, možná víc, a někdy až neuvěřitelně), na opravdové přátelství a velkou nenávist. Přiznám se, že jsem zhruba v polovině chtěla knihu Vražedné pouto odložit, nejen kvůli Emmy, ale také kvůli pocity, že je děj tak nějak zbytečně natahován, ale neudělala jsem to. Nakonec jsem ráda. Ač si myslím, že by tento příběh zvládl míň stránek a příjemnější hlavní hrdinku, tak se i přesto těším na druhý díl, který tu na mě čeká a hned teď, po dopsání recenze, se do něj pustím, jen proto, abych věděla, co Emmu čeká a hlavně, jestli se trochu srovnala sama se sebou. 🙂

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Vražedné pouto můžete zakoupit.