Cukrový svět – Zuzana Slánská

Autor: Zuzana Slánská
Počet stran: 96

„Než došli na malé náměstíčko, opatroval si žvýkačku v kapse. „Co to tu teče?“ vykulil oči na černou lesklou hmotu, která pomalu stékala podél chodníku do kanálu. Zasunul žvýkačku hlouběji do kapsy, aby mu nevypadla, a ukázal na černý proud prstem.
„To jsou zbytky šatů Černé Lady.“
Z jejího vysvětlení nebyl o moc  moudřejší.
„Lékořice,“ upřesnila Candy, když viděla jeho zmatený výraz.“

Vítejte v Cukrovém světě!
Měli byste chuť na nadýchané pusinky, voňavé karamelky, sladké limonády či lékořicové pendreky? A co se proletět v balónu ze žvýkačky, vylézt čokoládovou stěnu nebo sjet kopec zmrzliny?
Vydejte se s Toníkem a jeho průvodkyní Candy na to nejsladší dobrodružství a prožijte den v Cukrovém světě. Zjistíte, že i sladkosti umí natropit pořádnou neplechu.

Cukrový svět je novou knížkou pro děti, kde na ně čeká velké, sladké dobrodružství. Autorka, Zuzana Slánská, je známá více jako ilustrátorka, ale díky této knize si splnila sen. Vydala knížku, která je jen její – jak příběh, tak ilustrace a můžete mi věřit, že obojí stojí rozhodně za to.

Představte si, že si tak sedíte ráno u snídaně a najednou něco vidíte v cukřence. A bum! Jste malí a v cukřence vy. Vykoukne na vás nějaká postavička, řekne vám, abyste se ponořili do cukru a jako by plavali přímo dolů, skrz cukr. Tonda, což je hlavní hrdina příběhu Cukrový svět, si není jistý, jestli to udělat, přeci jen tu postavu nezná, ale co mu zbývá? A když se do toho pustí, po nějaké době se objeví na místě, o kterém se mu ani nesnilo. Candy – což je ta tajemná postavička, ho přivítá v Cukrovém světě, kde je vše sladké, ale Tonda se dozví, že i tady se dějí neplechy a není vše jen slaďoučké a hodňoučké…

„Na první pohled vypadal stadion stejně jako ten u nich. V tělocviku na něj občas chodí a běhají po dráze nebo skáčou do písku. To by ale Pepík s Esterkou koukali, kdyby viděli, jak stadion vypadá v Cukrovém světě. Byl celý jako jedna velká překážková dráha ve tvaru osmičky. A všechny překážky vypadaly jako cukroví! Byl tu slalom z kremrolí, šplhací pětipatrový dort, proskakovací trasa z donutů nebo čokoládová stěna.“

Upřímně, měla jsem strach, že Cukrový svět bude pro hlavního hrdinu nebezpečný, že na každém rohu jej bude čekat nějaká sladkost, kterou si chlapec s radostí dá. Ale už méně radosti pro nás, rodiče, protože naše děti, čtenáři, by to vyžadovali taktéž. Ovšem více jsem se nemohla mýlit. Toník si na své pouti Cukrovým světem samozřejmě něco málo okusí, ale spíše se seznámí se spoustou různých bytostí a osob, které zde žijí a společně s jeho průvodkyní Candy, zažijí několikero dobrodružství. A nebude to jen o tom, že by Toník spadl do čokolády… 🙂

Cukrový svět je vhodný už pro větší čtenáře, ač je font písma trochu větší než je tomu u dospěláckých knih, přeci jen je tam hodně textu, takže by s tím začínající čtenáři asi měli problém. Ale zase je knížka skvělá pro předčítání, kapitoly jsou tak akorát dlouhé, ale díky „spoustě“ textu se tam pořád něco děje, a tím pádem si můj syn při předčítání ten příběh opravdu užíval a vnímal jej, aby mu nic neuteklo a před spaním stačila vážně jen jedna kapitola.
U nás doma jsme s knihou spokojení a věřím, že se tak budou cítit i další čtenáři, ať už velcí, nebo malí. A pokud autorka vymyslí další dětský příběh, jsem připravena jej opět mít v naší domácí knihovně. 🙂

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Bambook, kde si knihu Cukrový svět můžete zakoupit.