Ďábel nosí černou – L. J. Shen

Autor: L. J. Shen
Počet stran: 408

„Uvědomil jsem si, jak je Madison komplexní osobnost. Někdo mě mohl upozornit, jak jsem byl hloupý. Odhodil jsem báječný sex, protože jsem se bál, že… Čeho vlastně? Že mě nějak ošálí, abych si ji vzal? To by se nikdy nestalo.
Pověz to tomu zásnubnímu prstenu, který jsi jí dal a co má teď právě na sobě.
Náhle jsem si vybavil, proč přesně jsem s Madison zůstal víc než týden, i když jsme za celou dobu nevedli jediný vážnější rozhovor.
1. Sex byl naprosto neskutečný.
2. Hříšně dobře pekla.
3. Chovala se k mé rodině jako… k rodině.“

Skutečně má srdce tak černé jako svůj značkový oblek?
Maddie Goldbloomová vymyslela plán, jak zajistit, aby bylo v jejím životě vše perfektní – od kariéry v módním průmyslu přes stylový byt v New Yorku až po jejího přítele pediatra.
Když jí do života vpadne její bývalý partner Chase Black s pobuřujícím požadavkem, Maddie okamžitě odmítne. On chce ale jen splnit poslední přání svého otce. Ačkoliv jí Chase zlomil srdce, hrát jeho snoubenku by nemělo být tak složité, zvlášť když to znamená, že uvidí, jak se ten arogantní ďábel kroutí.
Dohoda však vyvolá sled událostí, které život Maddie doslova rozmetají – a když se zdi, jež kolem sebe Chase postavil, zhroutí, oba dva jsou nuceni čelit realitě.
Říká se, že si máte držet své nepřátele blízko. Ale co když je váš nepřítel zároveň muž, jehož milujete?

Další samostatné dílo, další čtecí zážitek. L. J. Shen to se slovy umí. Ďábel nosí černou je příběh plný sarkasmu, popírání a lhaní. Myslím toho, pro nás čtenáře, zábavného lhaní, kdy postavy lžou sami sobě a trvá jim nějakou dobu, než na to přijdou. No a v té době se odehrává příběh, který nás uchvacuje a baví. Tohle přesně tato kniha nabízí.

Chase Black nemá černou jen ve jméně, je černý skrz na skrz. Chodí jen v černé, doma všechno černé, píše na černé popisovací papírky a hlavně má černou duši. Svou rodinu miluje nadevše, ale to je konec lásky, kterou je schopný si přiznat. Žije stylem, že nemá srdce a tak nehodlá mít žádný závazek pokud jde o ženy, stačí mu jednorázovky a práce. Vždyť bude jednoho dne generálním ředitelem jedné z největších módních firem v Americe.
Jeho aktuální žena Mad, se kterou už je až moc dlouho, je ale jako Louisa Clarková z filmu Než jsem tě poznala. Samé šílené vzorované oblečení, na všechny je hodná a milá a posedlá manželstvím. Naštěstí je snadno ovlivnitelná a dobře se s ní manipuluje, a ty její prsa a sex stojí za to, aby vše přehlížel. Když mu ale dojde, že nepochopila jejich uspořádání a bere to mezi nimi jako vztah, je čas otočit list, a tak se postará o to, aby se s ním rozešla. Bohužel nečekal, že už ji neuvidí, jeho plán byl jiný, ho přece žádná žena neopustí nadobro, vrací se s prosíkem, ale Mad je prostě pryč a tak vymyslí jiný plán a ten se nakonec obrátí proti němu. Sám ďábel spadne do své pasti.

Když máte to štěstí a děláte to, co vás baví a naplňuje, je to úžasné. Madison se splnil sen, navrhuje svatební šaty. Už jako malá nutila kluky v okolí, aby si ji vzali a máma vlastnila květinářství, takže ji brávala na každou svatbu, pro kterou chystala výzdobu. Naučila ji, jak milovat květiny a jaký má každá význam. Teď, když už tady není, jako poctu pro ni, má na stole každý týden čerstvou kytici. Když ji vlastník firmy, která vlastně jakoby vlastnila tu, pro kterou pracuje, pozve na večeři a neskončí to jen tím, má pocit, že nic nemůže být lepší. Jen jeden mráček to má a že Chase není úplně klasický a milý přítel. Když na jeho narozeniny odhalí pravou tvář a zjistí, že je to ďábel v lidském těle, její srdce utrpí nenávratnou škodu. Právě, když dělá nové krůčky a začíná znova žít, objeví se na jejich schodech. Pohltí ji ta černá tma, co má kolem sebe nebo její světlo zachrání je oba?

„Věděl jsem, co myslí. Vnímal jsem Amber po škole jako nové, nablýskané auto v limitované edici. Zvedala mi kredit a tehdy to vypadalo, že je dobrý doplněk mého života. Na Madison jsem se díval jako na piňatu plnou překvapení a orgasmů, kterou jsem chtěl osvobodit. Pálkou ve tvaru péra. Udržovala mě v pozoru a přiměla mě předvídat všechno, co hodlala udělat nebo říct. A taky jsem se nakonec podíval na film Než jsem tě poznala. A víte co? Louisa Clarková byla děsně sexy.“

Ďábel nosí černou je klasický romantický příběh. Co mě ale zaujalo a zpestřilo děj, byla proměna Madison. To, že se z chladného a arogantního chlapa stane milující přítel, je klasika, ale že se stane z milé, naivní a lehce ovlivnitelné ženy, upřímná a nebojácná ženská, to bylo úžasné. Její růst byl zábavný, osvěžující a čtivý. Díky tomu vám vůbec nevadí, že kniha má více stran, než jsme u těchto typu románů zvyklí. Uteče to jako voda a vy na konci víte, že to dopadlo, jak mělo.

Žádné zklamání, ale ani žádné překvapení. Pokud knihy od L. J. Shen znáte, víte, co máte očekávat. Pokud jste nováčkem, tak čas strávený nad knihou Ďábel nosí černou není špatný a určitě ne ztrátou času. Odpočinková četba s vtipným sarkasmem, sexuálním jiskřením a tajemstvím. V tuto dobu ideální volba k vodě nebo při cestování. 🙂

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Ďábel nosí černou můžete zakoupit.