Dítě „L“ – Tammy Cohen

Autor: Tammy Cohen
Nakladatelství: Katto.cz
Počet stran: 348

„Poslechl ji, a aniž by se svlékl, lehl si na postel a zíral do stropu. Snažil se přijít na to, co se vlastně stalo. Strop byl čistý a bílý, a nenabídl mu žádnou odpověď. Zkoumal ho, dokud neobjevil v rohu u okna malinkou prasklinku. Ta malá nedokonalost mu potvrdila, že se to vše neodehrává pouze v jeho hlavě. Že to není jen noční můra, ze které se brzy ráno probudí s bolavou hlavou, ale beze studu.“

Když byla mladá psycholožka Anne požádána, aby se zapojila do případu Dítěte L, netušila, že už první setkání s Laurie navždy změní její život. Laurie a její bratr zažili trauma, s jakým se dětská mysl dokáže jen stěží vyrovnat. Vidina profesního růstu díky medializovanému případu byla pro Anne hnacím motorem. O řadu let později si ale uvědomí chybu, které se tenkrát dopustili. A ta chyba teď stála lidský život.
Amira, Sarah, Paula, Ewan a Charlie spolu pracují roky. Vědí o sobě, jakou kdo má rád kávu, vzájemně znají svůj soukromý život i noční můry. Jednoho dne se ale všechno změní… Nový nadřízený má za úkol restrukturalizovat oddělení. To zamíchá nejen jejich vztahy, ale na povrch začnou vyplouvat i skutečné povahy dosud přátelských kolegů. Co dokáže s dobrým týmem udělat nabídka na povýšení a jaké hry budou rozehrány, aby si lidé zachránili vlastní kůži?
Dvě různé dějové linky spojené v jeden příběh. Příběh, ze kterého mrazí…

Už nějakou tu dobu vím, že vždycky, když se mi do rukou dostane kniha z nakladatelství Katto.cz, bude to velmi dobré čtení. Kvalitní příběh, u kterého se rozhodně nudit nebudu. A jejich novinka s názvem Dítě „L“ to jen potvrzuje. Od začátku jsem byla vtažena do dvou vyprávění, do dvou různých příběhů, které se ovšem na konci spojily v naprosto perfektním závěru.

Jak už jsem naznačila, Dítě „L“ má dvě linie vyprávění.
Tou první je samotný příběh Anne. Tato žena je psychiatričkou, která se dostane k případu Dítě „L“, je k němu povolána jako nestranný pozorovatel. V rodině docházelo k týrání a šikaně, a Anne společně s Edem Kowalskym (dá se říci, že jejím nadřízeným), musí vypracovat posudek, zda může dítě pokračovat v normálním, plnohodnotném životě i bez zásahu zvenčí.

Druhá linie sleduje příběh jedné kanceláře. Zde několik zaměstnanců je postaveno před rozhodnutí vedení, kdy jim vymění šéfovou a jim se to fakt nelíbí. Šéfová byla hodná, ochotná a empatická.
Nová vedoucí je chladná, vypočítává mrcha, která na nikom už první den nenechá nit suchou a pokračuje ve svém trýznění vesele dál – třeba i na team buildingu, jenže když se má něco pokazit, tak se to pokazí. A všem v kanceláři se s příchodem nové šéfové začne hroutit i osobní život, a na nejednoho z nich někde čeká i něco horšího, než jen vystrašení nebo obyčejný úraz…

„Vždycky jsem byla ambiciózní, pokud se jednalo o mou kariéru – Harvard, Yale, Stanford. Měla jsem za to, že vím, co chci. Také jsem si myslela, že až se na to budu cítit, osud mi nadělí manžela a děti s dolíčky ve tvářích. Kam se to všechno podělo? Ruply mi nervy, protože veškerá naděje je pryč, nebo to je naopak? Bylo to tehdy, když jsem si uvědomila, že Johnny mě samu před sebou nezachrání? Když jsem se dozvěděla, že po Shannon už žádné děti následovat nebudou? Už ani nevím.“

Říkáte si, že si nedokáže představit jaké je to spojení těchto dvou linií? Věřte mi, taky jsem to nedokázala a začalo mi to docházet až s posledními stránkami. Dítě „L“ je výborný psychothriller, u kterého jsem zažila lehký wow efekt, možná jsem to čekala, ale určitě ne do puntíku tak, jak je to v knize, proto jsem fakt spokojená. Dá se říct, že nadšená.

Ona totiž autorka nejen že vymyslela příběh, který je napínavý a čtivý, ale hlavně její způsob popisů charakterů postav je skvělý. Od prvních okamžiků jsem přesně věděla, koho mám mít ráda, koho ne, na koho si mám dát pozor a kdo ještě zamíchá kartami až se budeme divit.

Dítě „L“ je výtečný psychothriller, který si mne získal od prvních stránek a já musela číst téměř nonstop, protože mi nedalo spát, jak tohle všechno dopadne.
Autorčin nápad, drive, smysl pro drama, ale také pro intriky – dokonale do sebe vše zapadalo a tuto knihu bylo radost číst. Pokud jste fanoušky psychothrillerů, pokud máte rádi příběhy, kdy na první pohled nic nevypadá tak, jak to je, určitě se po této knize poohlédněte. Věřím, že zklamaní nebudete.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Katto.cz, kde si knihu Dítě „L“ můžete zakoupit.