Gemina – Amie Kaufman, Jay Kristoff

Autor: Amie Kaufman, Jay Kristoff
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 659

„Buď chytrý, půjčuj si moudrost druhých.“

Monumentální vesmírná sága, která začala již v Illuminae, nyní pokračuje na palubě Skokové stanice Heimdall, která musí čelit pokusu BeiTechu o její zničení. Hanna je hýčkanou dcerou velitele stanice, Nik naopak rebelujícím členem ze špatné rodiny. A zatímco se oba potýkají se životem na tom nejnudnějším místě v celém vesmíru, netuší, že se k nim blíží zkáza. Avšak ihned po začátku útoku jsou oba odhodláni bránit svůj domov. Obránci ovšem umírají jeden po druhém, skoková brána je poškozena a hrozí, že po zhroucení červí díry by mohlo dojít k narušení časoprostorového kontinua a jeho roztržení na dvě části. Takže Hanna a Nik bojují nejen o život svůj a život posádky Hypatie, která se k nim blíží, ale i o osud celého vesmíru.

Amie Kaufmanová a Jay Kristoff dohromady měří tři metry osmdesát a žijí v australském Melbourne. Dále mají každý po jednom partnerovi (kteří silně trpí jejich spisovatelskou vášní), dva záchranářské psy a velikánské zásoby kofeinu. Setkali se díky daňovým zákonům a už zůstali spoluautory, protože oba rádi na papíře vyhazují kdeco do vzduchu a ničí lidem životy.

Je mi to líto! Je mi líto, že je konec! Nepředpokládala jsem, že dvojka bude ještě lepší než jednička, ale byla!
Příběh mi přišel opět dokonalý, dokázala jsem se lehce vžít do postav, jejich smýšlení bylo přirozené a některé situace vtipné. Obzvláště Nik, to byla držka. Ten mi skoro vždycky spravil náladu. Navíc se skvěle doplňoval s Ellou, jež je jeho sestřenice a ta jediná ho dokázala setřít s lehkostí a hravostí. Hanna byla jedna z těch vážných hrdinů, kdy ví, že musí makat a ne si válet šunky, jestli chtějí přežít. No, a pak laminy. Fuj! Tohle byste potkat nechtěli ani za tisíc let, věřte mi! Myslím, že autoři se v tomto vyžili. A jejich fantazie si meze nekladla, opravdu nechutný a zvrácený.

Zpracování knihy je opět excelentní. Já se nemohla dočkat, až se zase začtu do zápisů a přepisů deníků, video záznamů a emailů. Navíc grafická stránky byla více vyšperkovaná než v prvním díle. Konkrétně o ilustrace, které si Hanna vede v deníku a fotografie zločinců z BeiTechu. Díky tomu všemu mi přišla Gemina více přitažlivější, více osobnější, více milejší, více srdečnější.

„Trpělivost a Mlčení spolu mají překrásnou dceru. A ta se jmenuje Pomsta.“

Oba autoři tady ze sebe vydali maximum. Příběh je napsán skvěle, s vervou, pořádným napětím, nechybí ani trocha té romantiky, ale hlavně schopnost udělat si srandu i v těch nejhorších chvílích. U mě se při čtení vystřídaly všechny emoce. Od pláče, přes smích, znechucení až po strach. Taky se mi líbilo, že se zde objevily postavy z Illuminae. Kady a Mason. To mě potěšilo a nejvíc, můj nejmilovanější SPIRO, který zde sehrál opět velmi důležitou roli.

I když bylo v příběhu opět docela dost technických pojmů, vůbec jsem se v nich neztrácela, protože ne všichni, kteří žijí na kosmických lodích jsou zdatní v tomto oboru a tudíž autoři mysleli i na to, že to musí vysvětlit. Takže jsem neměla pocit, že bych byla blbá, ale že jsem pouze obyčejný cestující, kterému je vše přeloženo do „normálního“ jazyka. 🙂

Já nemůžu jinak, než Geminu doporučit všema deseti. Ti, kteří četli Illuminae, ví, do čeho jdou a těší se na pokračování vesmírné pouti a ti, kteří ji nečetli a je jim blízké toto téma najdou v Gemině něco nového, neotřelého a hlavně, zamilují si způsob, jakým je kniha udělána. Nedávno jsem měla na návštěvě příbuzenstvo a když se mě zeptali, která kniha je pro mě ta nej, neváhala jsem mimo jiné, vyzdvihnout Illuminae a Geminu. Tyto knihy díky zpracování jsou top v mé knihovně a věřím, že se budou i ve vaší se nádherně vyjímat.

Skvělý strhující a napínavý příběh, fantastické zpracování a grafika knihy na výbornou – to je Gemina a já vám přeji skvělé počtení!

Děkuji Albatrosmedia.cz za recenzní výtisk a knihu si můžete koupit přímo tady.