Graysonův slib – Mia Sheridan

Autor: Mia Sheridan
Počet stran: 400

„Znovu jsem přikývla. Nevěděla jsem, co na to říct. Uvědomovala jsem si však, že bych se neměla v Graysonových skrytých mukách víc vrtat. Jen by to posílilo moji lásku k němu. Nebývá to tak u nás že? Nejsem výjimkou. Co je na muži přitažlivější než parádní břišáky a srdce plné skrytého utrpení? Měli by to stáčet do flakonů a prodávat po krabicích. Nebo o tom možná napsat knihu: „Břišáky a skrytá  muka: příručka pro muže, jak dostat ženu do postele.“ Zasmála bych se tomu, kdybych neměla na krajíčku.“

Když Kira narazí v bance na Graysona, napadne ji, že možná právě objevila řešení svého problému: On evidentně potřebuje peníze a ona je ochotná mu půjčit, ovšem ke svým penězům se dostane až po svatbě. Stačí, když Grayson na její nabídku ke sňatku kývne. Grayson svému otci slíbil, že vzkřísí krachující rodinnou vinici. Na to ale potřebuje prostředky, které nemá, proto s Kiřiným návrhem váhavě souhlasí.
Od začátku je zřejmé, že toho nemají moc společného. On je příliš arogantní a pyšný, ona vůči němu chová řadu předsudků. Živá a energická Kira se však přesto snaží v uzavřeném Graysonovi vzkřísit chuť do života a to, co začalo jako obchodní dohoda, se postupně změní v něco vášnivějšího. Brzy si oba uvědomí, že některé sliby by se měly porušit a kvůli jiným stojí za to vše riskovat… I vlastní srdce.

Slunce, starý dům s kouzlem a víno.  Už jen to je důvod otevřít knihu Graysonův slib. A pokud vám to nestačí, tak romantika, která se zde odehrává, už jistě uspokojí váš čtenářský hlad. Pokud jste viděli film Dobrý ročník (doporučuji), tak i když je to v jiné zemi, přesně takhle jsem si představovala ten pohled na dům, zahradu, vypuštěný bazén a nekonečné vinice.

Grayson dosud ve svém životě nezažil skoro nic dobrého. Matka ho opustila, otec nenáviděl a macecha trestala. Mladší bratr k němu vzhlížel, ale tohle vás nenaplní. Trochu světla do jeho života přinášela kuchařka a majordomus, kteří na něj dohlíželi a pomáhali mu, jak jen mohli.
Když jeho tec zemřel a odkázal mu vinici před krachem, slíbil mu, že ji postaví na nohy, protože věřil, že si nakonec uvědomil, že ho má rád. Osud je ale někdy mrcha, takže když potkává Kiru, která mu navrhne manželství výměnou za peníze, tak odstartuje překážkový běh, kdy každá překážka znamená část kruté pravdy. Kolik toho Grayson snese a zda si přes všechno to špatné dokáže přenést a najít ve svém srdci lásku, zjistíte na stránkách knihy Graysonův slib.

Kira je mladá dívka, která utíká před násilnickým otcem. Její vlivný a velmi bohatý otec ji využívá pro svou politickou kariéru a neštítí se ani násilí, ani jakékoli lži, jen aby vyšly jeho plány.
Když Kira konečně prohlédne, uteče do ciziny, kde se dává dohromady. Když se vrátí je úplně bez peněz a jediná šance, jak se dostat k penězům a nemuset se vydat otci napospas, je manželství. Její babička ji odkázala velkou sumu peněz, ale pod podmínkou, že se vdá. Její babička, ale určitě nemyslela, že to bude pouhá obchodní transakce.

„Co tu vyvádíš, nezbednice jedna?“ zeptal jsem se sedmileté holčičky, která se právě plazila trávou. Zvedla hlavu. Po zádech jí spadaly kaskády kaštanových vlasů a vzhlížela ke mně hlubokýma hnědýma očima.
„Hraju si na housenku,“ odpověděla.  „Aha.“ Potlačil jsem úsměv, který se mi dral na rty. „Včera jsi byla sedmikráska a dneska jsi housenka.“ Klekla si a dala si ruce v bok. „Děda Walter říká, že nikomu neporozumíš, dokud se na svět nepodíváš jeho očima.“    „Opravdu to říká?“ To bylo Walterovi podobné, protože právě on mě naučil, jak být dobrým otcem.
„No, asi ale nemyslel sedmikrásky a housenky.“
„Ale ty mám nejradši!“ trvala na svém. „Chci jim rozumět ze všech nejvíc!“

Příběh Kiry a Graysona je hezký, romantický, plný zvratů a napětí. Celou dobu se jim něco děje a až do poslední chvíle se odkrývají staré lži a tajemství. Takže vás Graysonův slib udržuje v napětí až do úplného konce, i když tušíte jaký bude.

Příběh je psán z obou pohledů, kapitoly se střídají, děj je plynulý a i přesto, že je tam více tajuplných věcí, tak přesně víte, která bije.
Jediné, u čeho jsem se vždy pozastavila, a nějak mi to nešlo přes oči byla jeho přezdívka. Kira Graysona nazývala drakem a on ji čarodějnicí. Hezkou či intrikující čarodějku už jste určitě zažili a je to takové normální, ale drak co dští oheň, to mi nějak nesedělo a nezvykla jsem si až do konce.

Pokud máte náladu na romantický příběh s nádechem vášně, plný nečekaných zádrhelů, lží a polopravd, tak Graysonův slib vám to splní. Je to oddechová pohádka a když si k tomu dáte skleničku, či láhev dobrého vína, tak vám to jen pomůže se pořádně ponořit do příběhu.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Graysonův slib můžete zakoupit.