Hoď se do pogody – Sandra Pogodová, Richard Pogoda

Autor: Sandra Pogodová, Richard Pogoda
Počet stran: 207

„Ve finále jsem se nechala přesvědčit a zaplatila si půlroční kurz. Zhruba do měsíce jsem vypadala, jako když chodím na pravidelné masáže obuškem od krku dolů. Přestože jsme navštěvovaly kurz, který vedla mistryně světa, nevypadalo to, že se ze mě stane koukatelná pole dance tanečnice.Zatím bylo moje taneční umění vhodné možná tak jako silvestrovské překvapení v léčebně pro alkoholiky.“

Většina lidí má tátu, ale já mám tatu. Můj tata je, jak to jen hezky říct… přírodní úkaz, lokální baron Prášil. Na jeho obhajobu uvádím, že za to nemůže. Naše rodina Pogodů je totiž hodně bizarní seskupení bláznů a toto není ani tak kniha, jako dokořán otevřené okno do našeho obýváku. Vítejte! Doporučuji odskočit si, pak se posadit, slabší nátury se prosím přikurtují, a můžeme začít. Přísaháme s tatou, že všechny příběhy, které zde vyprávíme, se opravdu staly. To je na tom to nejlepší!

Herečku Sandru Pogodovou zná určitě většina lidí, kteří se koukají na televizi. Nezapomenutelnou roli měla v seriálu Helena, ale také třeba ve filmech, jako je například Líbáš jako ďábel či Doktor od jezera hrochů.
Její otec, Richard Pogoda, je skladatel, pianista, herec a také zpěvák.

Otec se svou dcerou dali dohromady několik veselých příhod ze svých životů a přenesli je na stránky knihy Hoď se do pogody, se kterou si užijete nejen super zábavu, ale také se podíváte pod pokličku jedné známé, české rodiny.
Po tom, co jsem měla za sebou pár povídek, můžu je nazvat i fejetony, postavila jsem se do fronty na autogramiádu, a ve chvíli, kdy jsem byla na řadě, zeptala jsem se, zda opravdu je vše pravda. Některé události jsou totiž opravdu šílené a těžko představitelné. Bylo mi řečeno, že opravdu je tomu tak, a já se do dalších příběhů pustila hned, jakmile jsem měla čas a jen nevěřícně kroutila hlavou, čeho všeho jsou Pogodovi schopni.

Možná už víte, aspoň vy, kteří čtete mé příspěvky pravidelně (doufám, že se mezi vámi někdo takový nachází 🙂 ), že tyto knihy zrovna nevyhledávám. Když to nemá děj, když není nad čím se zamýšlet, tak se do čtení nehrnu.
Jenže, já mám herečku Sandru Pogodovu moc ráda a proto jsem tuto knihu nemohla nechat být, i přesto, že jsem se obávala, že se budu nudit.

Chyba! Tohle byla opravdu zábava. Příhody, ač byly některé neuvěřitelné, byly taky ohromně vtipné a já se nejednou přistihla, že jsem vyprskla smíchy a to třeba i nahlas, mezi lidmi.
Další krásnou věcí, která stojí za zmínku, tak je styl, jakým jsou povídky psány. Střídají se otec s dcerou a je u nich vidět, jak každý vyrůstal ovlivněn jinou dobou. U každé povídky budete přesně vědět, kdo ji napsal, protože herečka Sandra Pogodová používá „naši“ hovorovou mluvu, kterou slyšíte na každém rohu, ať už v obchodě nebo v práci, kdežto její otec je více distingovanější, zdrženlivější. Ale to nic nemění na tom, že všechny příběhy jsou napsány vtipně, s nadhledem a tak „obyčejně“, že si i tu nejbizarnější věc dokážete představit.

Hoď se do pogody je ideální odpočinková četba, která vás pobaví, a díky které si uvědomíte, že nejen u vás, ale i u jiných lidí, se dějí fakt zvláštní věci. 🙂

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Hoď se do pogody můžete zakoupit.