Jako ve filmu – Kelly Oram

Autor: Kelly Oram
Počet stran: 350

„Vzhledem k tomu, jak se mi za posledních několik hodin obrátil život vzhůru nohama, jsem začínal věřit, že Pearl je mystická spirituální rádkyně, která se objevila v mém životě přesně v ten správný okamžik podobně jako kněžna Ellamara ve filmu Druidský princ. Princ Cinder byl sirotek a musel žít na farmě s opileckým pěstounem, který ho týral. A pak, v klíčovém okamžiku svého života, poznal záhadnou, fascinující a moudrou Ellamaru, která ho přemluvila, aby se vydal na šílenou výpravu. Aby se chopil šance.“

Romance plná hudby a filmů od autorky Cindera a Elly.
Nate Anderson právě nastoupil na univerzitu. Pochází z trojčat a zoufale se snaží svých bláznivých a rozdivočelých bratrů zbavit. Poté, co po jejich dalším kousku pohár Nateovy trpělivosti přeteče, pronajme si první pokoj, který mu přijde pod ruku.
Jeho novou spolubydlící se stane Jordan – výstřední dívka z Los Angeles, která věří, že vše, co se v životě přihodí, se už stalo v nějakém filmu.

Kelly Oram studovala na univerzitě zpěv. Miluje baseball a svůj první román napsala v patnácti letech – jednalo se o příběh o její oblíbené hudební skupině Backstreet Boys, za což si ji její rodina a přátelé dosud dobírají.
Je autorkou young adult romantických dvojdílných sérií V is for Virgin a Cinder & Ella, paranormální tetralogie Supernaturals, sci-fi trilogie Jamie Baker a dalších románů.
Zbožňuje čtení, hodně toho namluví a polevy na dorty jí po lžících. S manželem, čtyřmi dětmi a kocourem jménem Pan Darcy žije na předměstí Phoenixu v Arizoně.

Čtete rádi? Posloucháte hudbu? Koukáte na filmy? V knize Jako ve filmu, je obsaženo vše. Je to spojení všech těchto světů. Čtete příběh, který odkazuje na písně či filmy. Vzpomenete si u toho na spoustu svých zážitků, na hezké filmy i oblíbené skupiny. Je to oživující, nestandardní, poutavé. Díky tomu má ta kniha něco navíc, něco co Vás zaujme, potěší a vtáhne do děje.

Hlavním hrdinou je mladý, nadějný student Newyorské univerzity Nathan Anderson. Studuje hudební skladbu, hudba pro něj znamená celý svět. Je z trojčat, má ještě dva bratry a říkají si Andersonovic trojitá hrozba. Založili svou kapelu a mají spoustu úspěchů mezi svými spolužáky a kamarády. Při přestupu na vysokou, kdy jdou všichni na stejnou, ale jen Nate studuje hudbu, se jim začne měnit život. Je to normální, Nate s tím počítal a taky s tím, že se od bratrů trochu odstřihne, ale Tyler ani Chris to nechtějí, chtějí pořád zůstat ta trojka ze střední, a tím mu začnou znepříjemňovat život. Vše začne jeho domácím úkolem, kdy má složit svou vlastní píseň. Jak se píše na přebalu, pípnutí počítače Vám může změnit život a tohle pípnutí stálo opravdu za to. Nate má přítelkyni Sophii, která nemá ráda jeho bratry a ani nechápe jeho sen. Udělá vše proto, aby se splnil ten její, ale jak už každý z nás dobře víme a určitě jsme zažili, člověk míní, život mění. V tomto příběhu tím kdo mění je drobná čínská stařenka Pearl. Už při prvním setkání jsem si ji zamilovala, stejně jako Sophii začala nesnášet.

Další důležitou postavou – Jordan. Je to milostný příběh, takže někdo to celé musí zaplést. Jordan studuje film. Blázen do filmů a o hudbě neví skoro nic. Když potká Natea, zjistí že je jako ona, jen to má s hudbou, a tím pádem si začnou rozumět. Oba mají stejný sen a milují to, co dělají. Jordan je kromě toho z velmi bohaté rodiny, ale není to rozmazlené dítě. Sice bydlí v nádherném bytě, který ji koupil otec, jezdí ve ferrari, co dostala od matky, ale má brigádu a jde si hlava nehlava za svým snem. Když se z ní a Natea stanou spolubydlící, stanou ze s nich i nejlepší přátelé. Myslíte, že to může fungovat? A kolik životů vlastně Pearl hodlá změnit?

„Ještě  než to vyslovila, bylo mi jasné, co mi navrhne.
„Nech mě hádat, potřebuji se podívat na film. A náhodou víš o perfektním filmu o klukovi, který potřebuje složit píseň a zasekl se.“
Jordan nakrčila nos a trucovitě našpulila rty. „Ty už jsi to viděl?“
„Ha ha.“ Zasmál jsem se. „ To byl sarkasmus. Určitě nemáš žádný film o klukovi, který potřebuje složit píseň a zasekl se.“
Jordan zamířila do obýváku ke stěně plné dévédéček. V rychlosti ji prohledala a z police vytáhla jeden obal. S vítězoslavným úsměvem se ke mně vrátila. „Vyrovnávám tvůj sarkasmus a zvedám na A MÁŠ TO! Cha! Jsem vládkyně všech filmů.“

Musím uznat, že mě kniha Jako ve filmu mile překvapila. Autorka umí do svých příběhu vnést vždy něco, čím svůj příběh obzvláštní. V Cinderovi a Elle to byla výměna jmen, ale přesto byla Ella ta chudá a nešťastná dívka.
Tady je to povýšeno ještě o něco více. Zde jde o příběh, který je aplikován na filmy a písně. Je to něco navíc, co tenhle žánr potřebuje. Takových milostných příběhů je na trhu už spousta, ale najít něco, čím ho ozvláštnit není jednoduché a tady se to Kelly Oram povedlo.

Příběh se čte hladce, žádné zádrhely, nesrozumitelná místa. Kapitoly nazvané názvem filmu už Vás dopředu naladí, co asi přijde. Myslím, že filmy, na které tam narazíte a na které Jordan odkazuje budete znát, takže se nemusíte bát, že budete mimo mísu, většinou i roli těch postav vysvětluje. I když víte, jak celý příběh skončí, stejně čtete s napětím, jak to celé dopadne a zda bude odhalena celá pravda a Nate se rozhodne správně.

Určitě doporučuji všem, kteří mají tyto milostné příběhy rádi, a pokud patříte mezi čtenáře, kteří čtou jen něco, aby jste nebyli přeslazeni, tak Vám Jako ve filmu do sbírky doporučuji.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Jako ve filmu můžete zakoupit.

2 odpovědi na “Jako ve filmu – Kelly Oram”