Když jsme se skrývali – Sarina Bowen

Autor: Sarina Bowen
Počet stran: 288

„Brankářka si všímá všeho, ať už chce, nebo ne. Takže i když mi v pohledu na Bridgera bránila ta holka, co s ním flirtovala, hned jsem poznala, kdy si přitiskl mobil k uchu. A viděla jsem také, jak se s panikou v obličeji okamžitě vyřítil z posluchárny.
   Uplynula minuta, pak dvě. Nevrátil se. Jeho sešit zůstal ležet na stole, kde ho nechal.
    Když se Bridger konečně vrátil, byl celý rudý. Sledovala jsem, jak si jde pro věci, sbírá je a rychle se zas obrací k odchodu. Zatímco uháněl k východu, znovu jsem zahlédla jeho obličej.“

ONA SKRÝVÁ NĚCO VELKÉHO. ON SKRÝVÁ NĚKOHO MALÉHO.
Bridger McCaulley býval hráčem na ledě i mimo něj. Zatímco se jeho spoluhráči ženou za dalším hokejovým vítězstvím, Bridgerovi dělá největší starosti, že děkan zjistí, že ve svém pokoji na koleji skrývá osmiletou sestru. Vzhledem k plnému rozvrhu a obrovskému tajemství je jen otázkou času, kdy se všechno provalí.
Scarlet Crowleyová je jediná prvačka na Harknesské univerzitě, která se musela proplížit kolem televizních štábů stanujících na předzahrádce jejího domu, jenom aby mohla odjet do školy. Její jméno je stejně nové jako ten naleštěný studentský průkaz, na němž je vyraženo. Studium na vysoké škole zvládne, jen pokud zatají svou pravou totožnost, přestože kvůli tomu musí lhát zelenookému klukovi, do kterého se zamilovala.
Bridgera a Scarlet pojí přátelství založené na tom, že oba vědí, jak důležité je občas něco zatajit. Když se však na obzoru objeví nebezpečná hrozba, sami ji nepokoří. A pokud si nebudou věřit, jejich rodiny, které je tolik zklamaly, jim vezmou vše, co si chtěli udržet…

Druhý díl série The Ivy Years se jmenuje Když jsme se skrývali. Tentokrát nás čeká příběh dalších dvou zajímavých lidí. Jejich problémy nejsou fyzické, ale spíše psychické a existenční. Oba skrývají tajemství, které jim může zničit život, ale nemají na výběr. A co lidi nejvíce sblíží?

Scarlet je dcerou známého hokejisty a trenéra, ale poslední dobou je jeho jméno nejvíce skloňováno díly obvinění z obtěžování dětí. Poslední rok pro ni byl peklo. I přesto, že byla jedna z nejoblíbenějších holek na střední a nejlepší brankářka v hokeji, tak se k ní díky té bombě všichni otočili zády a udělali si z ní boxovací pytel. Nikdy neměla s otcem dobrý vztah, jediné co ho zajímalo byl hokej, ale jen když byla úspěšná, jinak na ni jen křičel. Teď už nehrála, nechodila ven, jen hrála na kytaru a odškrtávala si dny, kdy odejde na vysokou. Když ten den nastal, vytáhla své nové doklady s novým jménem a uháněla vstříc novému životu. Že ji její nové jméno Scarlet nepomůže, zjistí o pár týdnů později. Pronásledování a vyhrožování jejich rodičů nemá konce. Výhodou ale je, že už si dokázala najít pár nových přátel, kteří ji i přes její otálení nakonec pomohou.
Měl rozjetou skvělou kariéru hokejisty, jeho život byla jedná velká párty a škola mu šla od ruky. Bohužel nic není tak hezké jak se zdá. Rodiče si nevybíráme, a když Bridgerovi zemře otec a jeho matka propadne drogám, jeho největší štěstí je, že má plné stipendium. To ho ale nezachrání v tom, aby si zachoval svůj dosavadní život. Musí praštit s hokejem a začít s brigádami. Jeho devítiletá sestra stipendium nemá a on ji musí nějak uživit a postarat se o ni. Všechno co mu zůstalo riskuje tím, že u něj bydlí na koleji, ale Bridger nevidí jiné řešení a nehodlá nikoho žádat o pomoc, musí je zachránit on sám. Nic ale netrvá věčně a tak přijde den, kdy se vše zhroutí jako domeček z karet. V té době ho už naštěstí střeží dobré oko brankářky a ta umí moc dobře číst řeč těla.

„To setkání mi zhoršilo náladu na celý týden a novinový článek mi ji potom zničil už úplně. Byl na první straně, v horní polovině. Proti mému otci byly podány tři další žaloby.
    „I po roce se ozývají další.“ Přečetla jsem si článek a srdce se mi sevřelo zlou předtuchou. Stejně jako všichni předtím i tihle nově žalující byli mladí muži, kteří obdrželi pomoc od otcovy charitativní nadace pro znevýhodněné chlapce.“
Když jsme se skrývali je čtivý a zábavný příběh. Tento díl se mi líbil stejně jako první. Oživení je, že jsou problémy hlavních hrdinů z jiného soudku než v prvním díle. Takže vás sice čeká opět milostná romance, ale s jinými zápletkami. Scarlet i Bridger mi k sobě sedli, myslím, že díky společnému koníčku mají velkou šanci na úspěch, pokud jako já, na konci přemýšlíte, zda ti dva spolu zůstanou. Kniha Když jsme se skrývali je psaná s nádechem napětí a tajemna, které vás dokážou udržet u stránek až do konce.
Sice není nutnost číst první díl, ale já to tak mám ráda. I když na sebe díly nenavazují se stejnými hrdiny, tak prostředí i přátelé zůstávají, a proto mám ráda, když mám přehled. Každopádně si myslím, že kniha Když jsme se skrývali bude hezkým zážitkem i jako samostatné čtení. Ať se tedy rozhodnete pro sérii nebo jen knihu, přeji vám příjemnou četbu.
Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Když jsme se skrývali můžete zakoupit.