Laura – J. K. Johansson

Autor: J. K. Johansson
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: XYZ
Počet stran: 208
Překlad: Michal Švec

Programový ředitel nakladatelství XYZ Petr Tychtl o knize říká: „Autorská skupina skrývající se pod pseudonymem J. K. Johansson dokazuje, že kvalitní severská detektivka nemusí vzniknout jen ve Švédsku či Norsku. Trilogie Prokletí městečka Palokaski je důkazem toho, že Finsko není jen zemí Miky Waltariho, ale že zde může vzniknout i originální a svébytný thriller.“

Oficiální anotace z databazeknih.cz
Co se stalo Lauře Andersonové?Miia Pohjavirtová, bývalá policistka se specializací na internetový zločin, začíná novou kariéru jako metodička prevence na střední škole, kterou dříve sama navštěvovala. Těsně před začátkem školního roku zmizí během školní zábavy v sobotu večer studentka Laura Andersonová, klientka Miina bratra, školního psychologa Nikkeho. Když Lauřini rodiče založí facebookovou stránku za účelem lokalizovat svou dceru, Pandořina skřínka se otevírá a ovlivní jindy poklidný chod městečka Palokaski je narušen…
První díl trilogie Prokletí Městečka Palokasi je napínavý psychologický thriller odehrávající se v době sociálních sítí a internetových diskusí.

Můj názor:
Nejdříve se Vám k něčemu musím přiznat. Jakmile najdu knížku, v jejíž anotaci je, že se pohřešuje mladá holka a všichni pátrají co se stalo, tak já ji musím mít ve své knihovně. Můj fetiš, nevím, proč mě to láká 🙂 A došlo i na tuto knihu a nelituju. I když, slibují strhující thriller a mi to spíš připomínalo klasickou detektivku, tak jsem se dokonale bavila. Kniha není nudná, bavila mě od první do poslední stránky a moc se mi líbilo, že není do poslední chvíle jasné, co nastane.
A samotné ukončení děje, tolik nezodpovězených otázek mě nalákalo na další díl, který bude na podzim. Těším se, až vyjde. 🙂

Kniha byla napínavá a určitě nebudete litovat, pokud si ji přečtete. Protože Miia, hlavní hrdinka je velmi sympatická, navíc se zde hojně vyskytuje řešení konfliktních situací skrz sociální sítě a pokud se na to podíváte s odstupem, tak zjistíte, že opravdu je Facebook všemocný, mocnější než strejda Google. 🙂

Já nemám nic, co bych této knize vytkla, nebyl tam žádný rušivý element, žádné zdlouhavé popisování děje, žádné teorie, co když a jak.
Myslím si, jestliže nejste žádní zarytí milovníci jen romantiky nebo jen hororů, tak si tuto knihu oblíbíte. Jelikož je jednoduchá, rychlá, svižná, nemusíte moc uvažovat, děj plynně tak jak má a Vy pouze vstřebáváte získané informace.

Určitě tuto knížku doporučuji.
Hodnocení 4/5

DaraMegan