Malum – část první – Amo Jones

Autor: Amo Jones
Počet stran: 280

„Vlastně nevím, Madi. Připadá mi, že nedokážu nic udělat správně. Jsem jedno velký selhání. Co teď budu dělat? Co se týká Micaely, Nate drží v rukou všechny karty. A to se ani nezmiňuju o svým bláznivým, podělaným životě. Jsem na mizině a po prázdninách nenastoupím s váma ostatníma na vysokou. Stojím za hovno.“ Zavrtím hlavou, myšlenky mi plují nebezpečně blízko temné strany oceánu. Myslím, že jdou všichni na Newyorskou univerzitu. Dokonce i Tatum a Nate, asi. Nate a Tatum…do háje.“

„Láska je divoká, láska je slepá, pro ty dva je možná navždy ukrytá…“
Kdysi dávno žila dívka v oprýskaném karavanu a jednoho dne se propadla do světa Elitního klubu králů. Byla vtažena do temného víru lží, nenávisti a falše, ale také peněz, pompéznosti a moci. Jenže spoustu věcí ta dívka netušila, měla je teprve zjistit a odhalit tajemství, jež před ní byla skryta. Ta tajemství strážili mladíci, kteří roztrhají její svět na kusy a rozdrtí ho na prach…
Nate Riverside-Malum je král, ovšem i Tillie se do tohoto světa narodila, opomíjená z rozhodnutí své matky. V jejích očích nezáří hvězdy, zuří v nich však oheň a ten je možná všechny spálí.
Všechno, co si Tillie myslela, že ví, je smyšlená verze pravdy. A Nate je ten, o němž si holky mezi sebou šeptají a jehož iniciály vyrývají do zad.
Její příběh není jako ostatní, protože její příběh je po smrti.

Amo Jones se narodila roku 1988 na Novém Zélandu, v současnosti žije s partnerem a čtyřmi dětmi v Airlie Beach v Austrálii. Kromě psaní knih studuje kriminální právo. Má ráda dlouhé romantické procházky do vinného sklípku. Píše stejně tak, jako žije, na hranici šílenství se sklenicí vína v jedné ruce a svou morálkou – nebo jejím nedostatkem – ve druhé.
Je autorkou temných romantických sérií pro dospělé The Devil’s OwnSinful Souls MC, Crowned a romance z hudebního prostředí WestbeachStříbrná labuť je prvním dílem temné „new adult“ série Elitní klub králů.

Konečně se dostal na řadu čtvrtý díl Elitního klubu králů, kniha s názvem Malum – část první. Myslím, že už tohle stačí k tomu, aby Vás to nalákalo na čtení. Musím říct, že zůstáváme stále v zamotaném klubku a přijde mi ještě tajemnější a děsivější. Poprvé se dočkáme upozornění hned na začátku knihy a musím říct, že mě to lehce vystrašilo, ale i navnadilo na čtení, i přesto, že jsem měla dojem, že už to více nejde…

Už název knihy Malum – část první vám napovídá, kdo bude hlavním hrdinou. Ano, je to Nathanial Riverside – Malum a jeho ženský protějšek nemůže být nikdo jiný než matka jeho dcery a nová královna Perdity, Tillie Stuprum. Kdo je vlastně Nate, co dělá a jaký je, už víme z minulých recenzí. Jednou větou je to nádherný, svalnatý, inteligentní, děsivý a chladnokrevný zabiják. Po Bishopovi druhý nejdůležitější král v jeho generaci. Zde se odkrývá jeho temnější stránka a to díky událostem, které ho zde postihnou, ale také Tillie je pro něj jako zápalná šnůra u dynamitu, důvod proč vybuchne, ale přesto bez ní nemůže být kompletní.

Tillie se nám představí se všemi detaily. Zjistíme jaké měla dětství, jak to bylo s její matkou, i s týráním ze strany jejího otce. Jakou úlohu má její sestra Payton. Ale to hlavní a nejdůležitější pro její příběh se nám zamotá do velkého klubka plného tajemství a hádanek. Proč králové nechtějí, aby vládla na Perditě? Kdo je Kruh a kdo ho vede? Co za příběh nakreslil Daemon a jak moc je pro Tillie důležitý? Otázek je hodně, ale jak už jsme u spisovatelky zvyklé, jen na některé dostaneme odpověď a některé odpovědi vám spustí další vlnu otázek. Tillie je velmi silná mladá žena, od dětství má těžký život a i když se osvobodí od svého násilného otce, tak to neskončí, přijde věznění na Perditě, odhalení její pravé matky a další rány ji potkávají i v tomto příběhu. Přesto zůstává silná a bojuje se vším, co se ji postaví do cesty a to i s Natem.

„Zvednu mobil a vyhnu se Brantleymu, kterej se rozvalil na podlaze. Hajzl. Zavrtím hlavou, ale uchechtnu se. nevím, jestli to, co se stalo včera v noci, byl dobrej nápad. Vím, že mu pták z Tillie tvrdne, a myslím, že jsem to jenom zhoršil, když jsem přispěl k jejich předehře. znovu zavrtím hlavou, když koutkem oka zahlédnu pod postelí něco hnědýho. Natáhnu se pro to a zkontroluju, že Tillie pořád spí. Má mírně pootevřená ústa a maličko chrápe. Ne, nikdo se tě nedotkne, co budeš žít. Na to dohlídnu. Přinejmenším by nesměl bejt takovej zmetek jako já.“

Příběh se odehrává přesně tam, kde končí Šepot mrtvých. Všechno na sebe hezky navazuje, takže se hned na prvních stránkách vracíte do příběhu, který jsme zažívali už třikrát a stále nemáme dost. Způsob psaní se neliší, stále jde o to, že vás příběh drží v napětí a zapaluje všechny vaše závity, jak přemýšlíte co bude dál. Kapitoly na sebe navazují a střídají se z pohledu Nate a Tillie. Větší podíl knihy je z její strany, protože přece jen je to více její příběh.

Nate a Tillie je pár, který má jednoduchý rozjezd, ale nakonec se v nich vypěstuje tak velká vzájemná nenávist, že když se Tillie vrátí mezi krále, čekáte kdy se navzájem zabijí nebo úplně naopak. Sama nevím zda chci, aby byli spolu nebo ne a stále ani nevím jestli to díky jejich postavení lze. Je to s nimi jako na houpačce a mám pocit, jako by to každou stránkou více a více gradovalo, což je velké plus, protože si ani nedokážete představit, co se pro ně ukrývá za dalšími dveřmi.

Kniha Malum – část první se nedá doporučit obecným čtenářům, tím, že je to už čtvrtý díl série, tak je určen jen pro čtenáře, kteří mají za sebou první tři díly, protože tady určitě nejde říct, že nevadí, že jste nečetli díly předtím. Tím pádem spíše doporučím celou sérii Elitního klubu králů, všichni co máte rádi záhady, napětí, drsné a nebezpečné situace v knize a zároveň nějakou tu romantiku, tak neexistuje důvod, abyste tuto sérii vynechali.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Malum – část první můžete zakoupit.