Mister – E. L. James

Autor: E. L. James
Počet stran: 504

„Znechuceně zakroutím hlavou, stáhnu ze sebe oblečení a nechávám ho na zemi tam, kam padlo. Jsem příliš unavený a jediné, co teď zvládnu, je schoulit se do postele. Když zavírám oči, přistihnu se, jak sním o tom, že mě svléká celého a lehá si ke mně… tady. Vzdychnu, protože si vybavím její příjemně sladkou vůni růží a levandule, a jaké to bylo držet ji v náruči. Výborně, takže teď jsem zároveň rozmrzelý a vzrušený, ale naštěstí rychle a tvrdě usínám a odevzdávám se jí aspoň ve svých snech.“

Ponořte se do milostného příběhu plného vášně.
Kniha Mister je novou poutavou romancí spisovatelky E L James, autorky celosvětově úspěšné trilogie Padesát odstínů.
Londýn, 2019. Maxim Trevelyan vede bezstarostný život. Je pohledný, má konexe v aristokratických kruzích a peníze. Nikdy nemusel pracovat a zřídka spí sám. Vše se ale mění vlivem nešťastné události, po které Maxim zdědí šlechtický titul, bohatství a nemovitosti, avšak také veškerou související zodpovědnost. Na tuto roli není připraven a zdráhá se jí zhostit.
Daleko větší výzvu však pro něj představuje potlačování touhy po záhadné mladé ženě, která nevlastní o mnoho víc než nebezpečnou a vtíravou minulost a teprve nedávno se přistěhovala do Anglie. Uzavřená, krásná a hudebně nadaná žena je přitažlivou hádankou, jež mění Maximův chtíč ve spalující vášeň, jakou nikdy předtím nepocítil a ani se ji neodvažuje pojmenovat. Kdo je Alessia Demachi? Dokáže ji Maxim ochránit před zlobou, která ji pronásleduje? A jak zareaguje ona, až zjistí, že i Maxim skrývá svá vlastní tajemství?
Nechte se unášet ze srdce Londýna napříč divokou panenskou krajinou Cornwallu až k drsné a hrozivé kráse Balkánu. Mister je jako jízda na horské dráze plné nebezpečí a touhy, kterou prolétnete se zatajeným dechem až do poslední strany.

Všichni, co mě sledují, o mně ví, že nemám příliš kladný vztah k erotickým románům (ale přesto je čtu). A taky moc dobře ví, že trilogie 50-ti odstínů je podle mého názoru nečitelná, Popravdě teď musím říct, že E. L. James našla vhodný kompromis i pro čtenáře jako jsem já a její Mister předčil má očekávání.

Příběh, který se odehrává v Londýně a závěr v Albánii je kompromisem mezi sexuálním románem a pohádkou. Potkáváme londýnského hraběte a chudou dívku z Albánie. Už teď mnozí z vás chápou, co román skrývá, ale nám jde spíš o děj, který je napsán velmi dobře.

Alessia Demachi je mladá albánská dívka, která utíká do Anglie za lepším životem od nebezpečného snoubence, kterému byla zaslíbena jejím otcem a ona si ho nechce vzít. Že ale necestuje s ostatními dívkami za dobrou prací, zjišťuje už po cestě, a tak utíká a dostává po dlouhé a únavné cestě k nejlepší kamarádce své matky, která ji vezme pod svá křídla a na černo ji najde práci. Pracuje jako uklízečka u bohatých lidí a jeden z jejich zákazníků je Maxim Trevelyan. Muž, který ve svém bytě má nádherný klavír. Alessia hru na klavír zbožňuje a uklidňuje ji, takže když pán není doma, tak po úklidu tajně hraje až do dne, kdy to praskne. Tenhle zlom začíná v jejím životě jízdu na tobogánu, která končí zpět v Albánii. Zda dobrovolně nebo se po cestě dostane do jiného tobogánu, který určí její nedobrovolnou cestu, vám odkryje zbytek příběhu.

Maxim Trevelyan získává nedobrovolně titul Lorda. Po tragickém úmrtí jeho staršího bratra veškeré rodinné povinnosti a titul přechází na něj, takže se z bohatého, rozmazleného muže, který si může dělat co chce, stává dospělý muž, který musí zaujmou místo třináctého hraběte z Trevethicku. Valí se na něj spousta zodpovědnosti za mnoho zaměstnanců, správcovství veškerého majetku a zachování a narůstání bohatství jejich rodiny. Ženy doteď pro něj znamenaly jen uspokojení na jednu noc, hlavně žádné závazky. Když si začíná uvědomovat, že smrt bratra v jeho životě znamená velký zvrat, přichází ještě větší zlom, a to když se změní jeho uklízečka a najednou zjistí, že mu doma místo Krystyny uklízí Alessia Demachi. Krásná, nevinná dívka s černými vlasy až k pozadí a očima jako tmavá čokoláda. Když navíc zjistí, že hraje na klavír jako virtuos, už není cesty zpět a jeho život nabírá jiný směr.

„Neumím předstírat, že jsem na dovolené,“ řekne tiše. „Ty mi kupuješ všechny ty věci, které ti nedokážu nikdy splatit. Nevím, co se mnou bude, až se vrátíme zpátky do Londýna. Myslím na svého otce, a co se mnou udělá,“ odmlčí se a polkne, „a taky s tebou, až se dozví, co spolu máme. Vím, co by mi na to řekl. A jsem unavená. Mám už po krk věčného strachu.“ Její hlas je pouhým syrovým šepotem a v očích se jí zalesknou slzy. Podívá se přímo na mě. „O to jde.“

Mister mě opravdu mile překvapil. Sice se tady najde pár sexuálních scén, ale zapadá to do příběhu a oproti 50-ti odstínům je to nic. Je to zamilovaný a velmi napínavý příběh, který vás pohltí a pustí až na poslední straně.
Velmi osvěžující je, že se dostáváme i mimo Anglii nebo Ameriku a popis Albánské přírody je zajímavý, jejich kultura celkem děsivá.
Děj je krásně plynulý a plný emocí. Odehrává se z pohledu obou stran, což je taky změna u této spisovatelky a pro mě velmi vítaná, protože takto je příběh vždy zajímavější.

Pokud jde tedy o doporučení, tak je pro široké publikum. Pro ty co hltají sexuální romány, ale i pro ty, co dávají přednost lehkým zamilovaných příběhům, protože jak už jsem psala, Mister je kompromis mezi těmito styly a za mě mnohem více povedená kniha než prvotní trilogie.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Mister můžete zakoupit.