Opravdově, šíleně, řecky – Mandy Baggot

Autor: Mandy Baggot

„Přesto si nemohl nevšimnout, jak se liší od ostatních žen, které se chtěly jen povalovat a neměly zájem o program. Obvykle se u slunění a popíjení koktejlů smály, uvolnily se a ani nedbaly o to, jak vypadají, když dělají věci, které pro ně nejsou běžné. Ellen se nesmála. Skoro celé odpoledne seděla na lehátku, ale klidu moc neužila. Měla tam telefon a knihy, spousty knih. Hromada tlustých paperbacků ležela na stolečku vedle ní po celý den. Má ráda slova, příběhy – víc už vědět nepotřeboval.“

Slunce, moře a sexy cizinec – co víc si lze na dovolené přát? Žhavá připomínka řeckých prázdnin v románu Mandy Baggot přináší romantiku, humor i napětí v příběhu dvou sester. Starší a rozumná Ellen ještě před nedávnem měla skvělou práci, peníze a přítele, ale najednou o všechno přišla. Na kouzelný ostrov Korfu si přijela vyčistit hlavu, zahojit zlomené srdce a hlavně pomoci mladší sestře Lacey zorganizovat nadcházející svatbu. Jenže v hotelu Blue Vue patří k all-inclusive nabídce taky přitažliví muži. Jeden je zkušený svůdník, druhý je plný záhad a tajemství. Dovolená najednou pro obě dívky nabere nečekaný spád. Ellen ale o vztah nestojí, nebo ano? A která ze sester se nakonec dočká své velké tlusté řecké svatby?

Mandy Baggot je autorkou, jejíž romantické komedie získaly různá britská i mezinárodní ocenění. Mandy miluje řecký ostrov Korfu, bílé víno, country music a kabelky. Je také zpěvačka, dokonce se zúčastnila televizních pěveckých soutěží včetně pořadu X-Factor. Mandy žije s manželem a se dvěma dcerami poblíž města Salisbury v britském Wiltshiru.

Teplo, moře, drinky a láska, tohle všechno najdete v této knize. Navíc je tento příběh umístěn na kouzelném řeckém ostrově Korfu. Co napsat více, i tohle mi stačilo, abych se začetla do příběhu, který mě na chvíli odvedl od každodenních povinností.

Hlavní hrdinka Ellen Brooksová je účetní a má velké tajemství, které ji může zničit život, i když to vypadá, že už to horší být nemůže. Měla vše, co si žena přeje; skvělou práci, hezké bydlení, přítele a byla jen krůček od splnění si svého snu. Ze dne na den o všechno přijde a odjede se svou sestrou plánovat řeckou, pohádkovou svatbu na Korfu, kde doufá, že si odpočine. Ellen je žena, která žije svou prací, jak se říká „nudná účetní“, ale zdejší prostředí a samozřejmě krásný muž ji pomůže si začít dovolenou užívat a vrátit se zpět do života. Jsou chvíle, kdy mě opravdu štvala, ale uvědomila jsem si, že bych se v její situaci chovala podobně. Nikdo neumí jen tak hodit všechny své problémy za hlavu a začít si užívat a tak i Ellen to chvíli trvalo. Nakonec mě Ellen překvapila, jak se z nudné účetní může stát veselá a vtipná žena, která upřednostní srdce před rozumem.

Jani je muž s krásným tělem a jiskrou, který Ellen zaujme. Pomalu ji svou neodbytností a drzostí pomůže užívat si dovolenou. Je milý, hodný a usměvavý animátor v hotelu. Ovšem má své tajemství a nechce žádné komplikace v práci. Když uvidí Ellen, jeho život se (dle očekávání) zkomplikuje. O lásce nechce ani slyšet, ale jak víme, ta se dopředu nikdy neohlašuje, prostě přijde. Odolá ji nebo se ji poddá?

„Nevím sice přesně, kolik ti je let, ale mně už bylo třicet, což znamená, že všechny tyhle pubertální blbosti mám za sebou.“ Podívala se na něj. „Byla to prostě jenom pusa. Chvilka dovolenkového pobláznění. Od zítřka si klidně můžu zase přestat dovolenou užívat tak jako předtím.“

Kniha je velmi čtivá, odpočinková a vrátí Vás do vzpomínek na dovolenou. Kapitoly na sebe navazují, vedou vás k tomu, aby jste otočili stránku a četli dále. Každou kapitolou se zvětšuje chtíč vědět, co jsou to za tajemství. Co Ellen provedla, že je z toho tak nešťastná? Vyřeší se to? Je to jen románek nebo opravdová láska? Když se začne zápletka rozplétat a v hotelu se začnou objevovat nezvaní hosté, tak jsem se nedokázala odtrhnout a knihu dočetla jedním dechem.

Chtěli jste někdy zažít prázdninovou lásku na dovolené? Snili jste někdy, že by jste se na všechno vykašlali a odstěhovali do ciziny, kde byste začali nový život? Potom je tato kniha právě pro vás.

Zábavné, zamilované, nebezpečné a nepříjemné situace dodávají této knize šmrc a proto ji vřele doporučím každé romantické duši. Určitě budete překvapeni, jak to všechno doopravdy bylo. 🙂

Děkuji nakladatelství Baronet za recenzní výtisk a knihu si můžete objednat přímo tady.