Poslední děti na Zemi a průvod zombií – Max Brallier

Autor: Max Brallier
Ilustrace: Douglas Holgate
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 301

„Červůra u nás bude za několik vteřin. Její obří tělo se hrne na nás a drtí všechno, co jí stojí v cestě. A nemůžu dovolit, aby moji kamarádi dopadli stejně. To je starost, která mi v noci brání spát (a ještě myšlenky na Selenu Gomezovou – doufám, že je někde v bezpečí!).“

Nikdo neříkal, že život po nestvůří apokalypse bude snadný.
Zombie mizí. To může vypadat jako dobrá věc, protože zombie žerou lidské mozky, ale normální lidský kluk Jack Sullivan je podezíravý. Pořád slyší strašidelné vřískání, které zombie snad přímo láká – ale kam a za jakým (nejspíš) zlým účelem?
Jack, jeho tři nejlepší kamarádi (možná poslední lidé, kteří na světě zbyli) a jejich ochočená nestvůra Tulák tomu musejí přijít na kloub. Cestou je čekají mnohem větší překvapení, než předem tušili, včetně obří Červůry, pizzerie, kde se scházejí příšery, dávného zla, které ničí celé světy, a stereosystému, který je naprostá bomba. Odhalí Jack, proč zombie mizí…, než přijde na řadu on i jeho kamarádi?

Max Brallier je autor více než dvaceti knih a her. Píše knihy pro děti i pro dospělé. Je tvůrce a scenárista webového seriálu Galactic Hot Dogs, který v květnu 2015 vyšel v knižní podobě. Pod pseudonymem Jack Chabert píše sérii Eerie Elementary pro Scholastic Books, navrhuje hry pro virtuální svět Poptronica a řadu online stránek. Za starých časů pracoval v marketingovém oddělení u St. Martin´s Press. Bydlí v New York City s manželkou Alyse, která je pro něj až moc dobrá.

Douglas Holgate je kreslíř komiksů a ilustrátor na volné noze působící více než deset let z Melbourne. Ilustroval knihy pro nakladatelství HarperCollins, Penguin Random House, Hachette a Simon & Schuster. Kreslil také komiksy pro Image, Dynamite a Abrams. Momentálně pracuje na sérii Maralinga, která získala finanční grant od Australské společnosti spisovatelů a od Viktoriánské rady pro výtvarné umění, a na grafickém románu pro všechny věkové kategorie Clem Hetherington and the Ironwood Race, oboje ve spolupráci se spisovatelkou Jen Breachovou.

Poslední děti na Zemi a průvod zombií je již druhou knihou, kde se setkáváme s hrdiny Jackem, Quintem, Dirkem a June. Samozřejmě nesmím zapomenout na jejich mazlíčka, Tuláka. Tyto čtyři nebojácné děti bojují proti zlu, které je daleko závažnějšího charakteru, než tomu bylo v předchozím díle. Ovšem opět zvládají vše naprosto bravurně, i když jim chvílemi teče do bot. Na své pouti za přežitím potkávají nejen další nestvůry, zombie a jim podobné bytosti, ale také další „monstra“, které nemusí být nutně zlé. Ale co jsou zač, to dozvíte, až si tuto knihu přečtete. Já vám můžu jen říct, že při čtení se budou bavit mladí i staří.

Recenzi na první díl (odkaz zde) jsem zveřejnila v září loňského roku a psala jsem, že si brousím drápky na díl druhý. Ten se mi dostal do rukou a já můžu konstatovat, že je snad ještě lepší než předchozí. Protože jsem věděla, co můžu od knihy očekávat, byla jsem ráda, že se nese ve stejném duchu, co se týče ilustrací a způsobu psaní, ale také jsem byla ráda za to, že příběh je mnohem více propracovanější, napínavější a humornější.

Samozřejmě zde nechybí ilustrace, díky kterým je kniha z části komiks a z části klasika, a mne tento způsob stále udivuje. Dobře se mi to čte, více jsem do toho „zažraná“ a častokrát jsem se přistihla, že se nemůžu dočkat, až se objeví další okénka a příběh se bude odvíjet v obrázcích.

„Trpělivost není moje silná stránka, takže po prvních, já nevím, pětačtyřiceti minutách začínám mít dojem, že být na sledovačce není takové terno. Přikládám si k očím dalekohled a dívám se na past. Nevidím žádné zombie. „Nic se neděje,“ brblám. Všichni jsme čím dál neklidnější, a tak June otvírá pytlík bonbonů Fun Dip. Tomu říkám pořádná postapokalyptická strava, protože jde jenom o barvený cukr. Vydrží nejspíš deset tisíc let. Přečká i šváby.“

Kniha je určena pro čtenáře od osmi let, díky ilustracím a většímu fontu písma se jim bude dobře číst, kapitoly jsou krátké a příběh svižný, napínavý. Věřím, že čtení si užijí a pokud máte doma „ne-čtenáře“, tak toto by mohl být dobrý odrazový můstek k závislosti na četbě. 🙂
Všechno zde plyne rychle, akce je střídaná další akcí. I přesto, že je to příběh pro mladší děti, věřím, že nejeden dospělák se pokochá nad grafickou úpravou a samotným textem, který je psán jednoduše, přímočaře, přitom vtipně a zábavně.

Ráda Poslední děti na Zemi a průvod zombií, potažmo celou sérii doporučím. Pro děti to je ideální napínavé a dobrodružné čtení s pořádnou dávkou humoru. Pokud vás tato recenze líbila, tak jsem ráda, ale přeci jen byste měli začít prvním dílem. Ten vaše děti totiž navnadí a u druhého dílu už rovnou rozžhaví. 🙂

Děkuji Albatrosmedia.cz za recenzní výtisk a knihu si můžete koupit přímo tady.