Příběhy paní Vilemíny – Eliška Mauleová

Autor: Eliška Mauleová
Ilustrace: Eliška Mauleová
Počet stran: 152

„Hluboko v lese pod vysokými černými smrky mezi hustým kapradím je ukrytá malá studánka. Voda je v ní chladná i za horkých letních dnů, a tak není divu, že se u ní v létě potkávají zvířátka z širokého okolí. Jistě vás nepřekvapí, že tam občas bývá úplná tlačenice. Třeba když přiběhne divočák Tonda a začne se ve studánce rochnit rypáčkem. To se nelíbí starému mrzoutu jezevcovi, který remcá, že tam přece byl první.“

V jednom docela obyčejném lese žije jedna docela neobyčejná paní. Jmenuje se Vilemína a je tak trochu kouzelná. Čarováním pomáhá všem lesním zvířátkům, skřítkům i vílám. A není divu, že má plno práce, v lese se totiž stále něco děje. Paní Vilemína si ale vždy ví rady a se vším si umí hravě poradit.
Jste zvědaví, co vyvedl medvěd Drtišlap, proč světluškám zhasly zadečky, co se ztratilo divočáku Tondovi nebo s kým se skamarádil kapradinový mužíček?Pusťte se do čtení!
Dejte si ale pozor, aby vás přitom nenapálili skřítci Zlobílci!

Příběhy paní Vilemíny je úžasná pohádková knížka pro děti, kterou napsala i ilustrovala Eliška Mauleová. V příhodách se děti setkají nejen s paní Vilemínou, ale také se spoustou zvířátek, které můžete běžně potkat v lese, ale mimo jiné i s tvory, kteří jsou tak trochu nadpřirození. Ale všichni do jednoho stojí za to a čtení se bude dětem líbit, nejen vyprávěním, ale také ilustracemi.

Příběhy paní Vilemíny začínají tím, že nejdříve zjistíte, kdo vlastně ta Vilemína je. A poté už následují kapitoly, které na sebe nenavazují, takže je tato kniha ideální pro předčítání před spaním. V každé kapitole dostane hlavní roli jiné zvířátko či postava, s jiným problémem, který ovšem vždy vyřeší paní Vilemína. Pomůže nešťastnému zajíčkovi, datla zachrání od bolesti hlavy a pomůže světluškám opět rozsvítit zadečky. Ale také se dozvíte, jak se může noční můra stát užitečnou nebo co je kouzelná lesní medicína. Celkem na děti čeká 20 příhod, které jsou někdy poučné, jindy zábavné, ale vždy čtivé a napínavé.

„Hvězdný třpyt a lesk
půjčím si teď hned!
Krásu noční oblohy
vymaluj mi na krovky.“

Písmo v knížce Příběhy paní Vilemíny je většího fontu, ale nijak zvlášť, takže čtení doporučuji pro děti od cca 6-7 let. Sice je zde spousta nádherných ilustrací, které jsou někdy malé, jindy přes celou stránku, ale i text jako takový je někdy přes celou stránku a začínající čtenář by mohl potřebovat pomoct, takže se na to určitě připravte.
Líbí se mi nejen zpracování příběhů a knihy samotné, ale také to, že autorka psaní nijak neodflákla a napsala 20, správně dlouhých vyprávění, které se nějakým způsobem vyvíjejí. Není to žádný styl – přišel – viděl – odešel, ale autorka se krásně rozepisuje, ale bez zbytečného prodlužování. Takže příběh vždy odsýpá, ale po přečtení jednoho budete mít pocit, že jste vážně si něco přečetli.

Většinou se mi do ruky dostanou dětské knihy, které mne nějakým způsobem imponují, nebo tedy mému synovi, užíváme si čtení a já ji pak hodnotím vysoko. Ale kdybych mohla, tak Příběhy paní Vilemíny ohodnotím více než pěti hvězdičkami. Tohle čtení se líbilo doma všem a hlavně, zpracování samotné knihy je prostě skvělé ze strany autorky.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Bambook, kde si knihu Příběhy paní Vilemíny můžete zakoupit.