Princ – Nichole Chase

Autor: Nichole Chase
Počet stran: 272

„Očividně jsem přes noc takříkajíc ztratil koule, protože jsem byl posedlý obavami. O Meredith, která se musí potýkat se svým otcem. O Martyho, že už nebude chodit s dědečkem na ryby. A rozpitvával jsem emoce, které ve mně ta tvrdohlavá ženská vyvolala. Nejspíš každou chvíli dostanu menstruaci.“

Maxwell James Trevor, princ Lilarie, své vladařské povinnosti nenávidí. Před veřejným zájmem se skrývá ve svém malířském ateliéru a veškerým oficiálním událostem se svědomitě vyhýbá. Když však zemře jeden ze šlechticů, jemuž byly nedávno navráceny majetek i titul, jeho bratr Alex ho požádá, aby tu smutnou zprávu oznámil vnučce zesnulého. Přestože se mu příčí být poslem špatných zpráv, nechce, aby se dotyčná dozvěděla o dědečkově smrti z médií.
Novopečená lady Meredith Thysmerová pochází z chudé rodiny s nevalným zázemím. Ze všech sil se snaží zajistit lepší vyhlídky pro sebe i pro svého šestiletého syna – a k dosažení cíle neváhá využít svých předností. Ale když ji pohledný princ Max zpraví o smrti jejího dědečka, její plány se zhroutí. V nelehké situaci si ji však Max záhy získá nejen svou nezištnou ochotou a smyslem pro humor, ale především svou náklonností vůči jejímu synovi Martymu. Meredith zanedlouho zjistí, že podlehla něčemu, čemu se po trpkých zkušenostech už nikdy nehodlala podvolit: zamilovala se. Zbývá zdráhavého Maxe svést a přesvědčit, že je ženou jeho srdce…

NICHOLE CHASE je snílek. Namouduši – zeptejte se kteréhokoli učitele matematiky, který měl tu smůlu, že se její jméno objevilo v seznamu jeho žáků.
Léta schovávala do šuplíku linie příběhů a postavy, jež žadonily o pozornost, ale ona je důrazně umlčela a věnovala se všednější (rozuměj nudnější) činnosti. Ale to už dávno neplatí! Vyslyšela naléhavé nutkání a své příběhy sepisuje se zběsilostí sobě vlastní. V uplynulých letech napsala Dark Betrayal Trilogy (Trilogii temné zrady), Flukes (Šťastné náhody) a sérii Lilarie. Nichole žije v Jižní Georgii se svým manželem, malou dcerou, věrným psem a dvěma kočkami. Pokud zrovna nehltá romány po kilech, píše, věnuje se malování či kutilství nebo honí po domě svou dcerku a přitom vydává hrůzostrašné zvuky.

Třetí díl série Lilarie s názvem Princ, je hezké ukončení příběhů všech dětí z královské rodiny. V posledním díle se setkáváme s nejmladším, a to princem Maxwellem. Díky tomu, že každý královský potomek touží po něčem jiném, je každý díl něčím jiný a tak Vás pobaví i tento.

Maxwell James Trevor je třetí a nejmladší dítě královny z Lilarie. Miluje malování a nesnáší královské povinnosti, nejvíce mu vadí být středem pozornosti, takže se snaží ze všech těchto povinností vyvléct a vymluvit. Tohle už na něj bylo prozrazeno v prvních dvou dílech a tak se v jeho příběhu začínáme rovnou dostávat k jádru pudla, což bylo pro mě velké plus. Díky své výstavě obrazů je právě v Anglii, když je mu svěřen důležitý úkol a to, oznámit vnučce, která tam žije se svým synem, že umřel její dědeček, novopečený vévoda z Thysmeru, a následně ji podpořit a pomoct při zařizování všech formalit. Protože osud má rád pestrost, tak spojí malíře, který chce být v ústraní, s ženou, která se chce stát divadelní pěvkyní a zářit na prknech, co znamenají svět. Jak tenhle příběh dopadne se dočtete, když vydržíte až do konce a věřte, že neuděláte chybu.

Meredith, která nedávno díky své rodině získala titul lady a tím pádem se stala lady Meredith Thysmerovou, vychovává šestiletého syna Martyho. Věří, že díky tomuto novému uspořádání, dokáže pro svého syna zajistit lepší život a sobě splnit sen. Když ji ale oznámí, že děda umřel, vrací se do Lilarie a její naděje a sny se začínají rozplývat. Princ Max, který ji doprovází a nadále se od ní nechce hnout, ani po příjezdu, ji začíná znervózňovat. Je zvyklá se o sebe starat sama a vše si zařídit.
Pomoc a vstřícnost královské rodiny bere jako čmuchání a kontrolu kvůli svému otci, který je alkoholik. Tím pádem je ji to velice nepříjemné. Ale postupně zjišťuje, že záměr královské rodiny a hlavně prince Maxe je opravdu jen o pomoci v dobrém slova smyslu. Jak to tedy nakonec skončí s jejími nadějemi na lepší život a snem stát se zpěvačkou je otázkou a odpověď najdete v knize.

„Kdybych měla hádat, jaká bude večeře v kruhu královské rodiny, vsadila bych na formálnost, rozhovor o politice a vážných tématech. A byla bych úplně vedle. Jako by platilo nepsané pravidlo nechat práci za dveřmi. Vážně mluvili jen v případě, když se jednalo o jejich koníčky a zájmy.“

Příběh se mi líbí také proto, že spisovatelka nezapomněla, že existují i dva starší sourozenci, takže se s nimi opět potkáváme, žijeme s nimi a jejich příběhy dál a zjišťujeme jak se jim v jejich životech daří.
Tak jako Vévodkyně a Princezna, tak ani Princ neztrácí kouzlo pohádky pro dospělé, opět se ocitnete ve světě, který nám je vzdálený, ale díky stylu psaní, máme pocit, že takhle to opravdu může být reálné a správné.

I zde jsou kapitoly, které na sebe navazují, příběh vás nenechá ve štychu, když ho odložíte a lehce se dokážete zorientovat, kdo, kde a jak. U třetího dílu už ale doporučuji, mít za sebou i první dva díly nebo aspoň Vévodkyni, protože prolnutí se životem sourozenců by někdy mohlo být nezajímavý, nic neříkající nebo nezapadající do kontextu pro čtenáře.

V rámci doporučení se budu opakovat, což mi určitě odpustíte, ale když hodnotíte třetí díl, tak je jasné, že doporučení bude stejné jako u dílu předchozích. Pro ty, kdo předešlé recenze nečetl, tak kniha Princ je určena všem ženám, slečnám, mladým dívkám, které mají rády romantické pohádkové příběhy s nádechem reality a skutečnosti.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Princ můžete zakoupit.