Psí hrdinové – Laura Greaves

Autor: Laura Greaves
Počet stran: 272

„Pes je jediným stvořením na světě, které vás miluje víc než vy sami sebe.“

Psi jsou známí svou loajalitou a ti, kteří byli zachráněni před týráním nebo adoptováni z útulků, jsou lidem, jež jim nabídli druhou šanci, obzvlášť oddaní. V této mimořádné sbírce skutečných příběhů se seznámíte se statečnými psy, kteří projevili neuvěřitelnou odvahu, a dokonce riskovali život, aby zachránili své lidi. V knize najdete šestnáct okouzlujících příběhů plných nezapomenutelných okamžiků odvahy. Příběhů o skutečné obětavosti, lásce, oddanosti, hrdinství, laskavosti a soucitu. Poznáte šestnáct psů z různých zemí světa, kteří sice neprošli speciálním výcvikem po boku policistů či záchranářů, přesto dokázali zachránit lidské životy. Je tu Leala, fena staforda, která doběhla pro pomoc, když dvouletý syn jejích majitelů spadl do přehrady. Buddy, labrador, který včas probudil svou paničku, a zachránil ji tak před požárem. Nebo Brian, pitbull, který statečně zahnal tři agresivní psy útočící na Debbie – ženu, která ho zachránila před utracením. Tato knížka pohladí po duši každého milovníka zvířat i všechny, kteří mají rádi příběhy se šťastným koncem.

Kniha Psí hrdinové mě fascinovala svou obálkou. Pořád jsem váhala, zda se pustit do čtení nebo ne, protože nemám ráda, když se ubližuje zvířatům – kolikrát to obrečím víc, než když si ubližují lidé… Jenže v anotaci je napsáno, že se jedná o příběhy se šťastným koncem, tak jsem se pustila do čtení a jsem moc ráda, že jsem to udělala, užila jsem si každou stránku.

Uvnitř najdete 16 příběhů, kdy každý z nich vás nějakým způsobem chytne za srdce. Nebudu popisovat ani jedno vyprávění, protože to beru za spoiler, ale můžete mi věřit, že budete tak jako já, naprosto odrovnaní, jakou oddanost, náklonnost a lásku dokážou čtyřnozí chlupáči projevit svým páníčkům.
Jeden z nich, kde hlavním hrdinou je pes Colt – kříženec výmarského ohaře s labradorem, mě obzvláště dostal do kolen. Nejen tím, co musí téměř dennodenně prožívat majitelka psa, ale hlavně tím, co ten pes všechno zvládne. Je to něco neskutečného. Dokonce je tam odkaz na instagram tohoto psa a jeho majitelky, a já už se řadím mezi sledující… 🙂

Každý z příběhů je originální, ale jedno mají společné. Jsou neskutečné, jsou dechberoucí a jsou také pohlazením pro jakoukoliv duši.

„Všichni psi jsou záchranáři. Někdy nám doslova a do písmene zachrání život, jak se ostatně v této knize velmi často popisuje. A i když nás vlastním tělem nebrání před smrtí, zachraňují naše duše svým každodenním konáním.“

Líbilo se mi, že autorka v knize Psí hrdinové i svým způsobem boří mýty o agresivních a útočných psech. Nejednou se setkáváme s předsudky, ale v těchto příbězích se dozvíte, že ne všichni psi se musí házet do jednoho pytle. A že i psi, kteří byli týraní, a dostanou řádnou dávku lásky a porozumění od svých nových páníčků, se můžou pro ně, téměř doslova, obětovat.

A další fakt, který mi imponoval, tak je, že autorka se nesoustředila jen na příběhy samotných aktérů, ale snaží se uvést čtenáře do celkového obrazu. Ať už je to při útoku hada (proč k tomu vůbec došlo), nebo při záchraně a ošetřování psa, případně popisu, co se s tím dá dělat.

Musím uznat, že jsem neměla příliš velké očekávání od této četby, ale předčila mé očekávání. Autorka s citem, s empatií, ale také věcně dokáže popisovat všechny těžké situace, které museli hrdinové prožít a sepsala to tak, aby to čtenáře bavilo, aby cítil napětí, aby doufal, že to dopadne dobře a když to dobře dopadlo, aby se radoval, jako by to zažil jeho kamarád a ne někdo na jiném světadíle.

Pro milovníky psů, pro majitelé čtyřnohých kamarádů a vůbec pro všechny, co si chtějí přečíst něco o tom, jak dokážou psi konat zázraky, knihu Psí hrdinové vřele doporučuji.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Psí hrdinové můžete zakoupit.