Pytel kostí – Stephen King

Počet stran: 496

„Kousla se do rtu, dívala se na mou ruku, která překrývala její. Potom se mi podívala do tváře. „Byl to takový statný chlap. V tom starém saku vypadal trochu jako vysokoškolský profesor, ale klidně to mohl být tesař, co já vím. Měl černé vlasy. Opálený. Smáli se spolu, hodně, a ona se pak na mě podívala a úplně ji smích přešel. On ji pak vzal kolem pasu a odešli pryč.“ Odmlčela se. „Ale ne k parkovišti. Šli k Ulici.“

Slavný spisovatel Mike Noonan tragicky ztratil milovanou manželku a s ní i nenarozené dítě. O čtyři roky později najde nový smysl života, ujme se mladé vdovy Mattie a urputně se snaží chránit ji před movitým tchánem, který ji chce připravit o malou dcerku. Přitom ho ale trýzní noční můry a dům u jezera, kam se přestěhoval, se mění v čím dál tím záludnější past. Je za tím Noonanova žena, která mu zatajila, že čeká dítě, nebo někdo, kdo bydlel v domě kdysi dávno? Odpověď je skryta v umně provázaném ději, jenž tentokrát spojuje horor a love story.

Kdybych už neměla trochu od Kinga načteno, tak si u knihy Pytel kostí řeknu hned za třetinou, že tohle nepůjde. Je to jeho typický styl, začátek táhlý, zdlouhavý, připravující čtenáře na něco mnohem dravějšího – a tady platí – kdo si počká, ten se dočká! 🙂

Hlavním hrdinou příběhu Pytel kostí je spisovatel Mike Noonan, který přijde za tragických okolností o svou ženu a posléze zjistí, že také o nenarozené dítě. Jeho stav je téměř katatonický a protože se ani po nějaké době z tohoto stavu nedostává, odjede do domu u jezera, aby se uklidnil, nabral nový dech a vzpamatoval se. Jenže před odjezdem jej trápí noční můry, které se týkají právě domu u jezera, Smějící se Sára, tak se jmenuje, v sobě skrývá nějaké tajemství. Jenže je to něco, co se týká Noonana nebo něco, co se týká samotného domu?

„Starý muž seděl v křesle, hlavu skloněnou, slizce se na mě usmíval a vypadal, jako by právě vstal z mrtvých. „Víte určitě, že chcete být tím jediným, Noonane? Jí je to jedno, víte – vy nebo já, jí je to fuk.“
„Nevím, o čem to mluvíte.“ Znovu jsem se zhluboka nadechl a tentokrát vzduch voněl normálně. Ustoupil jsem na krok od břízy a nohy mě už taky poslouchaly.“

Do této chvíle, i když už mám knihu Pytel kostí dočtenou asi tři dny, stále se dívám pod postel, jestli tam neuvidím mrtvou Jo, v bílém rubáši s knihou v ruce… Fuj! Po dlouhé době mi King přivodil pár nočních můr a to se mu musí nechat, konečně jsem se zase bála, i když si nejsem jistá, že je to pro mne ta správná doba. 🙂 Ale co už, hlavní je, že se to stalo, tohle přesně na knihách od Kinga očekávám, že se dostaví pocit, kdy si řeknu, že tohle v noci číst rozhodně NEBUDU. 🙂

Ale jinak je Pytel kostí i romanťárnou, což mi k autorovi moc nesedělo, ale na druhou stranu, bylo to docela příjemné zpestření a zasmála jsem se tomu, že zrovna on, autor hororů a fantasy, se pustí do něčeho takového. Líbilo se mi to.
Celkově se mi příběh líbil, jo, ten začátek byl trochu víc zdlouhavější, možná to mohl krapet popohnat, ale i přesto jsem si čtení maximálně užila.
Nebudu knihu řadit mezi mé nejoblíbenější, nebudu ji doporučovat začínajícím čtenářům Kinga, ale určitě ji budu řadit mezi ty, které si zaslouží vaši pozornost, zvlášť když vám nevadí zdlouhavější vyprávění, které jsou okořeněny mistrovským popisem situací a okamžiků. Na ohňostroj slovy Kinga dlouho nezapomenu. 🙂

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Beta, kde si knihu Pytel kostí můžete zakoupit.