Řezník – Jennifer Hillier

Autor: Jennifer Hillier
Rok vydání: 2016
Počet stran: 349
Překlad: Lumír Mikulka

„Sam vzala do ruky fotografii Rufuse Wedge a snad už po tisící se na ni zadívala. Byla pořízena bezprostředně poté, co jej před jeho bytem zastřelili. Jeho tělo bylo pokryté dírami po střelách a krví.“

Americké město Seattle děsila série vražd, která skončila až v okamžiku, kdy policejní náčelník Edward Shank v roce 1985 konečně dopadl a zastřelil smutně proslulého Řezníka z Beacon Hill. Nyní, přibližně o třicet let později, dává Shank (který mezitím ovdověl a odešel do výslužby) svůj viktoriánský dům vnuku Mattovi, jehož kdysi pomáhal vychovávat. Matt, jenž je mladý a nadějný kuchař a restauratér, naráží během renovace domu, jenž zná z dětství, na bednu, kterou nikdy předtím neviděl. Poté, co odstraní zámek a podívá se dovnitř, ho čeká děsivý objev a on se musí rozhodnout, zda ponechá to, co nyní ví, pohřbeno v minulosti, půjde na policii nebo vezme vše do vlastních rukou. Mattova přítelkyně Sam měla vždy podezření, že i její matku zavraždil Řezník z Beacon Hill – jenže  dva roky poté, co byl údajně zastřelen. A spolu s tím, jak hledá pravdu a snaží se sledovat stopy dávných událostí, směřuje nyní neomylně vstříc Mattovu temnému tajemství.

„Matt proklínal sám sebe za to, jak se přestal ovládat. Zhluboka se nadechl a pokusil se vzpomenout si na relaxační techniky, které se naučil.“

Autorce jsem propadla, když jsem dočetla její Wonderland. Věděla jsem, že když dostanu do rukou její další knihu, Řezníka, tak nebudu litovat. A to se stalo skutečností. I když víme od začátku, kdo, co, jak a kdy, tak je to příběh, plný krve, napětí, chvílemi se mi obracel žaludek a nechápala jsem, kde Jennifer Hillier bere tu fantazii… Přemýšlím, jestli taky nebyla v minulosti sériovým vrahem… 🙂

Líbí se mi, jak je kniha koncipována. Náčelník, teď už ve výslužbě, se vrací vzpomínkami do svých „aktivních“ let, kde pochopíme mnohé souvislosti a v přítomnosti si to krásně propojíme s lidmi kolem něj, jako je Matt, Sam nebo Sanchez.

Když jsem asi ve třetině knihy došla ke zjištění, jak to vlastně je s Řezníkem, tak jsem si v duchu říkala: „A o čem to teď jako bude?“, bála jsem se, že se budu lehce nudit, když vím, to nejvíce potřebné. Ale mé obavy byly naprosto zbytečné. Autorka totiž dokázala udělat důležitou právě tu „omáčku“ kolem Náčelníka a jeho rodiny, blízkých a přátel.

„Edward pohlédl na text a musel potlačit smích. „To jsem udělal možná jednou nebo dvakrát. Mám svou hrdost, znáte to. ale momentálně bych opravdu něco takového rád dostal. Kyčel mne trápí více než obvykle a začíná to narušovat mo…“ Zarazil se.“

I když to tak na první pohled nemusí vypadat, v tomto příběhu se vše odehrává v hodně svižném tempu. Nenajdete zde žádné zdlouhavé popisování smýšlení hlavních postav, není tam žádný rušivý element, co se týče myšlení některého z hrdinů. Tím pádem mi byl každý sympatický. No… každý… Řezník asi ne, i když ani on nebyl nejhorší, teda až na to, co dělal. Ale jednoduše to k té postavě patřilo.
I když se tam mihne Lilac, která je trochu jednodušší, tak ani ona nic nepokazí. 🙂

Čtení jsem si opravdu užívala, od začátku do konce a můžu zodpovědně tuto knihu doporučit všem, kteří mají rádi thrillery, protože je to opět něco jiného, než na co jsem zvyklá (proto, že známe a víme).
A pro fanoušky Jennifer je to nepovinná nutnost, jelikož jsem si ověřila, že tato autorka opravdu umí člověka zaujmout. A tak to má být.

Neváhám a dávám knize plný počet bodů a pokud se vám líbil Wonderland, tak tento příběh vás nezklame, naopak vás nadchne! 🙂

Knihu si můžete zakoupit přímo zde a já děkuji nakladatelství Baronet za recenzní výtisk! 🙂