Sexy srážka – Helena Hunting

Autor: Helena Hunting

„Dneska mám plán. A ten zahrnuje omluvu za to, že jsem se choval jako pitomec, nedávno i tehdy na právech. Možná že to, co jsem vnímal jako přátelskou rivalitu, ona vnímala jako něco jiného. Moji přátelé pořád pronášeli nějaké poznámky a možná si je vzala osobně, i když tak nebyly myšlené. Včera dokázala, že se snaží pomoct, takže bych se měl chovat civilizovaně, i když je na mě jízlivá.“

Kailyn Flowersová byla vždycky klidná, racionální a měla všechno pod kontrolou – dokud neskončí rozplácnutá na Daxtonu Hughesovi, bývalém herci, do něhož byla jako puberťačka poblázněná. A pak udělá nemyslitelné: během pěti vteřin se z ní stane fanynka tělem i duší, což může, a nemusí zahrnovat vyznání nehynoucí lásky. A co je ještě zvláštnější, Daxton nevezme nohy na ramena. Jejich sexy srážka ve skutečnosti vede ke zvláštnímu přátelství, o němž se jí nikdy ani nesnilo. Samozřejmě nečekala, že ji zradí…
A teď po letech Dax potřebuje její pomoc. Jako opatrovník své třináctileté sestry toho má až nad hlavu. A i když Kailyn Daxovi neodpustila, není tak bezcitná, aby ho v tom nechala samotného. Jejich přátelská setkání se brzy promění v rande u večeře a Kailyn cítí, že chemie mezi nimi je stejně výbušná jako předtím. Jak by však mohla podlehnout chlapíkovi, který láme srdce na počkání?

Sexy srážka je příběh, který není jen o sexu a klasice, kdy se svobodný a krásný bohatý muž zamiluje do chudé dívky. I když to název napovídá, dostanete úplně jinou nálož. Příběh s vážnějším dějem o ztrátě nejbližších, se kterou se musí vyrovnat jak dospělí, tak dospívající děti. Do toho milostný a komplikovaný vztah a děj, který vás nenechá vydechnout, je na světě.

První den na vysněných právech, procházíte parkem na svou první přednášku a myslíte jen na to, jak dosáhnete svých vysněných cílů a jak se z vás stane nejlepší studentka a pak nejlepší právnička. Tohle všechno má v hlavě i Kaylin Flowersová. V ten den a tomto parku, ale narazí na svého idola z dětského seriálu, kterého milovala a vlastně ještě miluje. stanou se z nich zdraví soupeři, pak ji před ukončení školy podrazí, aby vyhrál první místo o nejlepšího studenta a tím končí jejich příběh. Ovšem život někdy zamíchá karty tak, že uběhne pár let a minulost se vrátí jako bumerang. Když o několik let sedí Kaylin ve své kanceláři, má nakročeno stát se partnerem v jedné z nejlepších právních kanceláří ve městě, napochoduje ji do kanceláře její minulost v celé své dospělé kráse, a k tomu, o pár měsíců později, se stává dočasnou opatrovnicí třináctileté Emme Hughesové.

Emme Hughes je sestra Daxtona Hughese, když oba ztratí při autonehodě rodiče, stává se jejím poručníkem, ale na scéně se objeví ještě teta Linda, která podá návrh k soudu o přezkoumání závěti, protože chce Emme do své péče. Kdo má lepší úmysly a chce pro malou Emme to nejlepší je velmi napínavá část celého příběhu, kterou rozmotáváte nitku za nitkou. U Emme se mi líbí, že je přesně na okraji puberty a jde to na její postavě vidět, chvílemi je z ní skoro dospělá mladá slečna a chvílemi stále ještě dítě.

Poslední postavou, kterou bych chtěla zmínit je hlavní mužský hrdina, Daxton Hughes. Dětská seriálová hvězda, která září i v dospělosti. I přesto, že s herectvím skončil a vystudoval práva a je velice dobrým právníkem, jeho seriál byl tak úspěšný, že má fanynky do dnes a fanynkou číslo jedna je Kaylin. Když ji znova potkává po letech, ani ji nepozná, ale následně si vzpomene na ty hezké roky na studiu a sám sebe se ptá, proč se vlastně nerozloučili, a proč vypadá jako by na něj byla naštvaná. Po úmrtí rodičů, když dostane do péče svou mladší sestru a otočí se mu svět o 180 stupňů, má možnost všemu přijít na kloub a kromě boje za opatrovnictví, bojuje i za svůj nový život po boku ženy, která mu změnila svět.

„Jasně, že dává. Pečovala jsi o svoji mamku, když byla nemocná, a po její smrti i o svýho tátu, jenže pak taky umřel a ty jsi veškerý úsilí nasměrovala do snahy stát se nejlepší právničkou přes fondy ve státě. Možná chceš ostatní rodiny uchránit od toho, aby strádaly finančně, tak jako se to stalo tobě, když už prožívají emoční trápení. A teď kvůli mně bereš případy pro bono. Opatrnost dává smysl a Dax… Trápí se a ty moc dobře víš, jaký to je. Navíc představuje spoustu dobrých věcí z tvýho dětství, kterých se chceš držet.“

Sexy srážka je příběh plný emocí, má v ději něco, na co  jsem ještě nenarazila a to boj o opatrovnictví a vyrovnání se se ztrátou rodičů. Je to hlavní motiv příběhu a k němu je hezky propracováno sexy jiskření, láska a romantika.
Podle názvu jsem očekávala klasický sexuální román, ale kniha mě mile překvapila a čtení jsem si opravdu užila.

Je to má druhá recenze na tuto spisovatelku a stejně jakou první její knihy, což byl Talisman pro štěstí, tak i zde jsem s jejím psaním spokojená. Příběh je plynulý, žádné komplikace s postavami, vše je propracované a stále víte o čem je řeč.
Kapitoly jsou z obou pohledů hlavních dospělých postav. Myslím, že by ději neuškodilo i pár kapitol z pohledu Emme, protože hraje stejně důležitou roli jako Kaylin a Dax, ale to neznamená, že by to ubralo na knize na přitažlivosti.

Doporučení je jednoduché, žádné podmínky či varování, takže může knihu Sexy srážka vzít do rukou každá mladá slečna, dívka, či žena, která už zná veškeré důsledky sexuálního jiskření mezi mužem a ženou. Věřím, že si tuto oddechovku zamilujete a odpočinete si od dennodenního shonu, nejlépe s nohami nahoře a drinkem v ruce u vody či v přírodě.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Sexy srážka můžete zakoupit.