Štěstí má barvu levandule – Pauline Maiová

Autor: Pauline Maiová
Počet stran: 360

„Z trouby se linul teplý vzduch, zatímco zvenku doléhal pootevřenými dveřmi na terasu zvuk bubnujícího deště. Posháněla jsem si přísady a metličkou umíchala jednoduché těsto. Když bylo hladké, přidala jsem kousky broskví. Po chvíli pátrání jsem našla formu na muffiny. Jednoznačně nepatřila k pomůckám, po nichž by bavička sahala často. V jedné bedýnce s potřebami na pečení jsem objevila modro-bíle pruhovaný papír na košíčky pro muffiny a letmo jsem si si vzpomněla na to, jak jsme ho s babičkou kdysi koupily. Vyložila jsem jím formičky a naplnila je těstem, pak všechno zamířilo do trouby. Teď byl na řadě krém.“

Babička vypadla z okna! Taková zpráva by Penelope, které všichni říkají Pepe, převrátila život naruby, i kdyby už nebyl v troskách. V práci dostala výpověď a od přítele kopačky po telefonu. A tak je vlastně ráda, že se musí postarat o babičku místo toho, aby řešila svůj vlastní život. Hned vyrazí do malého penzionu v Provenci, kde se sestrou trávily u babičky každé prázdniny. Jenže tam jsou už hosté, o které je třeba se postarat, a babička si poleží v nemocnici.
A tak se Pepe s chutí pustí do práce. Mezi péčí o hosty, pečením francouzských dezertů a procházkami po fialových lánech levandule si uvědomí, že je konečně šťastná. Postupně najde sílu dát do pořádku svůj život i vztahy. Uvědomí si, že pravou lásku měla celou tu dobu přímo u nosu?

Štěstí má barvu levandule je typickou romantickou knihou, která vám zahraje na tu nejcitlivější strunu. Ale neočekávejte žádné naivní hrdiny, žádná zbytečně okázalá gesta, ale takovou tu romantickou vlnu, která je uvěřitelná, která je chvílemi bolestná a která může mít šťastný konec, když se ovšem člověk dívá před sebe.

Hlavní hrdinka má typický problém mladých žen. Rozejde s klukem, dostane padáka v práci a zdá se, že už nic nefunguje tak jako má. Když se do toho ještě ozve telefon, ve kterém ji je sděleno, že její babička vypadla z okna, neváhá, a rozjede se do Provence, za babičkou, protože doma ji nic nedrží.
Babička vede penzion mezi levandulovými poli, ale protože je momentálně indisponovaná, Penelope to vezme za ni. A v tu chvíli v sobě začne objevovat napůrosto jinou ženu, někoho, o kom neměla ani tušení. Je možné, že její práce snů nebyla tou, která ji byla souzena? Dokáže zachránit chod penzionu, aby se babička měla kam vrátit? A vrátí se babička vůbec? Proč z okna vypadla? Chtěla to? Odpovědi nejen na to vám dá příběh Štěstí má barvu levandule.

„Dnes ráno mi Henry poslal stručnou zprávu s fotografií Léa, kterého zachytil s nosem ponořeným tak hluboko do číše vína, že jej oblé stěny zvětšily a vypadal jako nosál. K tomu připsal: Pozdrav posílá i zvířátko Léo. Už zase strká čumák do sklenice s vínem.
Dělají ti dva vůbec něco jiného?“

Štěstí má barvu levandule je příběhem, který v sobě ukrývá vše, co by romantika měla mít. Hrdinové jsou sympatičtí, ale ne zbytečně zveličení, nechybí zde spousta tajuplných otázek a díky objevu dopisů na půdě se Penelope lehce ponoří také do minulosti života své babičky a bude skládat střípky příběhu o kterém neměla ani ponětí. Ač to může být citlivé pro jiné lidi, nedá ji to a jde na to opatrně, až se náhodou dozví vše, co potřebuje, aby pochopila, kdo se za tajemným odesílatelem a vlastně i adresátem skrývá.

Sice je toto vyprávění romantický příběh, ale neočekávejte přeslazený děj. Hlavní hrdinové řeší klasické problémy, hlavní hrdinka jich má hromadu, a ani jeden není „romantický“. Ale autorka vše spojila dohromady tak, aby to bylo skvělé. Navíc prostředí, kde se vše odehrává je naprosto kouzelné, recepty na pečení jsou popsány tak, že i já, která nejí sladké, měla chuť si dát něco sladkého. 🙂

Štěstí má barvu levandule hodnotím vysoko, kladně a doporučím ráda ke čtení. Po přečtení jsem si povzdechla, řekla to typické „ach“, zatoužila po bydlení v Provence, zatoužila mít levandulové pole pod okny, zatoužila po pravé, opravdové lásce, která překoná absolutně všechno, ale nebojte, to zase přejde…. 🙂 Pokud se chcete zasnít, přečtěte si knihu, věřím, že se bude líbit.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Štěstí má barvu levandule můžete zakoupit.