„Na schovávanou, to je jasný,“ vyhrknul Čmoudík.
„Ještě nikdy mě nikdo nenašel,“ chlubil se.
„Protože jsi tak mrňavej, že se vejdeš úplně všude, to není fér!“ vykřikl hned Honzík.“

Sourozenci Vítek a Anička jsou v nové třídě šťastní. Spřátelili se nejen s ostatními spolužáky, ale také s Čmoudíkem, strašidlem ze školních kamen.
Blíží se Vánoce, jejich nejoblíbenější svátek v roce. Všichni se těší, jak si Vánoce společně s Čmoudíkem užijí. Čeká je pečení perníčků, vyrábění ozdob, zdobení stromečku, vánoční příběhy a hry.
Jenže najednou se to všechno pokazí a pohroma je na spadnutí. Podaří se 2. B zachránit nejen Vánoce, ale také oblíbené strašidlo a jeho kamna?

Krásný, lehce vánoční příběh, Strašidlo z 2.B o Vánocích, můžete se svými dětmi číst kdykoliv, nejen ve vánoční čas. My se se synem začetli až teď, na začátku nového roku a vůbec nám nevadilo, že už je po vánočních svátcích, rádi jsme si zavzpomínali, jaké byly ty naše. Takže se nebojte pustit do čtení i teď. 🙂

Příběh o Čmoudíkovi, kterého už znáte z prvního dílu pokračuje a tentokráte se děti budou snažit ho zachránit. Jelikož se ze strašidla stal pojem a všichni jej chtějí vidět, škola je v obležení cizích lidí a to se pranic nelíbí ani řediteli a ani školníkovi, který stojí v první linii. Takže je rozhodnuto. Kamna, ve kterých Čmoudík bydlí se odstraní a tím pádem je strašidlo donuceno se odstěhovat. Ale to děti ve 2.B nehodlají nechat dopustit a pustí se spolu se svou učitelkou do záchrany jejich třídního strašidla. V mezičase se pustí do pečení perníčků, zdobení stromečku i třídy a vyprávění, jak to u nich o Vánocích vypadá. Jaké mají zvyky a tradice. No, a na konci se dozvíte, jak žáci zachrání svého Čmoudíka. Strašidlo z 2.B o Vánocích je příběh plný radosti, veselí, tradic a zvyků a také trochy napětí, jak to všechno dopadne.

„Na Štědrý večer se vaří zelňačka. Z hub, co jsme v létě nasbírali a v komíně pak hezky usušili, aby pěkně voněly, se chystá kuba. V ohni se pečou brambory a stará Filoména uvaří dospělákům punč a nám horkou čokoládu z pražených kaštanů. Pan kastelán každý rok odjíždí na Vánoce k rodině. ještě předtím ale ozdobí v největší hradní síni vánoční stromeček a nechá ho svítit celé svátky. My u něj pak zpíváme strašidlácké vánoční koledy a každý z nás pod ním najde nějakou maličkost.“

Strašidlo z 2.B o Vánocích je volným pokračováním knihy Strašidlo z 2.B. Ale nemusíte se bát, pokud si pořídíte jen tuto, že si děti čtení neužijí. Není tomu tak. Na začátku je autorkou vysvětleno, kdo je Čmoudík, kde se vzal, co tam dělal a v tomto vyprávění jde úplně o jiné věci, než co se dělo v díle předešlém. Takže pokud nemáte první díl, netruchlete, přečtěte si tento a zjistíte, respektive vaše děti, že stejně chtějí i ten první, protože je bude bavit nejen příběh samotný, ale také ilustrace, které jsou veselé, barevné a jednoduše skvělé. Nám doma se líbí moc! 🙂

Ke knize Strašidlo z 2.B o Vánocích nemám moc co psát, je to prostě kniha na plný počet hvězd, která má u nás doma pevné místo, a to nejen díky ilustracím, které se synovi moc líbí. Ale také díky příběhu. Je vtipný, je veselý, je trochu napínavý, je i poučný. Mám ráda, když je vyzdviženo v ději dětského příběhu přátelství a jeho síla, což tady také funguje, jak se děti s učitelkou semkly k tomu, aby pomohly Čmoudíkovi. Takže za mě velké doporučení a věřím, že se bude líbit i vašim dětem. Možná i vám samotným rodičům. 🙂

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Bambook, kde si knihu Strašidlo z 2.B o Vánocích můžete zakoupit.