Vánoce v New Yorku – Mandy Baggot

Autor: Mandy Baggot
Počet stran: 400

„Vážně potřebuješ pauzu. Pauzu od práce. Od Alda. Od Appleshawu.“ Susie odložila hrnek na okraj kuchyňské linky. „Laro, vím, jak bys ráda poznala svět, a vím, že si myslíš, že prostřednictvím Googlu to stačí, ale… vážně nestačí.“ Natáhla se a vzala Laru za ruce. „Tohle je megapříležitost vypadnout z Appleshawu a vidět Velký jablko. New York City! Skoro o Vánocích! Všude budou Santové a světýlka a bruslení a… obchody s hadrama!“

Lara Weeksová míří do New Yorku se svou nejlepší kamarádkou Susie, aby si užily báječnou vánoční atmosféru.
Dovolená v zasněženém Velkém jablku s jeho nádhernými pamětihodnostmi, nemluvě o luxusních obchodech, vypadá jako dokonalý způsob, aby Lara pustila z hlavy svého bývalého přítele. Nebo ho přiměla, aby tak žárlil, že by škemral o druhou šanci.
Průvodce v podobě sexy herce Setha Hunta sice nebyl tak úplně v plánu, ale je na něm něco, že Lara začne uvažovat o šťastně až navěky…

Když mi v rukou přistála další kniha Mandy Baggot, věděla jsem, že mě čeká skvělé odpočinkové čtení. Vánoce v New Yorku je totiž opět krásný zamilovaný příběh, do kterého je snadné se ponořit a užívat si stránku za stránkou a zapomenout na všechny všední problémy. Takže, zapomeňte na to, že venku řádí zákeřný vir, zapomeňte na to, že je jaro a pojďte společně se mnou se vrátit do období vánočního času, kdy je všude klid, mír a pohoda…. 🙂

Lara Weeksová je z Anglie. Prostá maloměšťačka, která nikdy necestovala, ale je velmi zajímavá a velmi překvapující dívka. Začíná to tím, že je řidička náklaďáku v rodinné firmě. Vánoce jsou její nejoblíbenější část roku a má každý rok stejný plán, který miluje. Když ji, ale Dan, její aktuální přítel, překazí plány tím, že ji oznámí, že chce pauzu, vše se začne měnit. její nejlepší kamarádka Susie ji odveze do New Yorku, kde má svého přítele Davida a mezitím napíše tweet pár známým osobnostem. Jeden z nich se ozve zpátky a když se s ním Lara potká v New Yorku, začíná jedno velké, vzrušující, zamilované a ztřeštěné dobrodružství. Chvíli trvá než ji herec Seth Hunt přesvědčí ať si pořádně užije nové zážitky, takže se na začátku chytáte za hlavu a nadáváte ji, ať si vytáhne seno z bot a začne žít. Když konečně najde své pravé já, tak poznáte nebojácnou, veselou a živou dívku, kterou si zamilujete.

Seth Hunt je průměrný herec, kterého celý svět zná z jednoho seriálu, ale on se snaží získat svou první velkou roli ve filmu. Jeho kamarád Trent, také herec, se kterým bydlí mu začne dělat agenta a starat se o jeho sociální sítě a to ve chvíli, kdy mu napíše holka z Anglie, která má zlomené srdce. Trent v tom vidí super reklamu a tak Laře odpoví jako Seth a ve chvíli, kdy zjistí, že přijede do NY, domluví si schůzku. To, co stane pak, by nevymyslel lépe ani Trent, když ale Seth zjistí pravdu, už je pozdě, aby couvnul, protože ho Lara oslnila svou bezprostředností. Seth právě řeší spoustu jiných komplikací, jeho konto se zmenšuje, potřebuje nějakou roli, ale on chce jen tu jednu, která ho uhranula. Hledá svou pravou matku a tím pádem i sám sebe a do toho všeho vstoupí Lara. Bude to pro něj dobré znamení? To se dozvíte až si přečtete Vánoce v New Yorku. 🙂

„Celá tahle kauza s laraweekendovou byl dar z nebes, protože tě to vykreslilo jako hodnýho chlápka, víš, co jí pomáhá znovu získat sebeúctu po tom, co dostala kopačky. Jsi to ty, kdo ji bere kolem ramen a říká: „No tak, holka, seber se, holky jsou silný, holky uměj vzít odmítnutí bez mrknutí oka a pak se zvednou a jdou dál“. A to nefunguje, když jde dál pár týdnů po tom, co jí měla láska jejího života zlomit srdce!“

Mandy Baggot umí psát něžné milostné příběhy, ať už je to klišé a nereálné, tak je něco takového třeba. Umí si hrát se slovy, naladit nás na to, že princ na bílém koni existuje, že chlap není moula na zamilované proslovy a činy, jak to o sobě chlapi tvrdí v reálu.
Což podle mého názoru je často jen výmluva, aby se nemuseli snažit.
Kromě toho všeho, se vždy dostanete na překrásné místa, které umí tak dobře popsat, že si dokážete představit, že tam jste. Ať už jde o její oblíbené slunečné Korfu, romantickou Paříž, zasněžený Londýn nebo jako v této knížce vzrušující New York. Vánoce v New Yorku je opět napínavý, romantický a návykový.

V rámci stylistiky a technické stránky celé knihy Vás nic neruší od klidného čtení, vše na sebe navazuje, není možné, aby jste se ztratili nebo nevěděli kdo je kdo. Děj je přehledný a plynulý.

Každý kdo potřebuje vydechnout a ztratit se na chvíli mimo realitu má mé doporučení na knihu Vánoce v New Yorku. Nemusíte u toho zapalovat mozkové závity, jen se vezete na vlně romantiky a krásných míst. A když je vám od začátku jasné, jak to skončí, přesto vás sem tam něco překvapí, co vás naštve, donutí k úsměvu nebo rozjímání.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Vánoce v New Yorku můžete zakoupit.