Okřídlení tvorové v bouřkových mračnech – Karin Novotná

Autor: Karin Novotná
Nakladatelství: Golden Dog
Počet stran: 98

„Zdálo se, že čas zpomalil. Čím blíž byla stvůře, tím víc rozeznávala detailů. Několik řad výrůstků na břiše a hrudi, staré jizvy brázdící šedivou kůži, drobné, téměř neviditelné šupiny na křídlech, seskupené v podivném vzoru. Dělilo je od sebe posledních pár metrů, když Rebeka zachytila i jakési tlumené, sotva slyšitelné hučení, jež každých pár vteřin narušilo zapraskání vycházející z úst toho tvora. Zastavil se. Praskání zesílilo, když začal pomalu, požitkářsky a snad i s úsměvem otevírat ústa, aby to s ní skoncoval. Připravila se na nejhorší.“

Víte, jak to chodí. Základka je jako zlý sen, obzvlášť když jste knihomolka na prahu puberty a vypadáte trochu jinak než ostatní. Snažíte se zapadnout, anebo těch pár let alespoň přežít. Rebeka věří, že už ji nic nepřekvapí. Pak se ale ukáže, že tu největší bitvu má teprve před sebou. Stačí jedno podivné setkání a už nikdy se nebude dívat na oblohu jako dřív. V bouřkových mračnech se totiž ukrývá něco daleko temnějšího než déšť, hromy a blesky. Proti čemu vlastně bojuje? A existuje způsob, jak to zastavit?
Možná si nakonec bude přát, aby ta bouře nikdy neskončila.

Krátká hororová novela české autorky,  útlá knížka Okřídlení tvorové v bouřkových mračnech. Já osobně se bouřek bojím už od mala a nepřešlo mě to ani v dospělosti. A mám za to, že po přečtení této knihy mě to nepřejde už nikdy, ba naopak, lehce se ta má fobie zhoršila… Ještě že už máme po bouřkové sezóně… 🙂

Rebeka je dvanáctiletá holka, která chodí na základku a trpí tou klasickou „šikanou“, se kterou se bohužel setkává skoro každý… Jednoho dne, když si opět prošla soukromým peklem, šla na hřiště, na houpačku, kde si v klidu odpočinula. A tam se to stalo. Setkala se s Nelou, což ji změnilo a otočilo život naruby. Bouřky se blíží, každá je silnější než ta předešlá a ta poslední, která má přijít, bude tím nejhorším, protože nejde jen o bouřku, ale jde o to, co s sebou přináší. A půjde o lidské životy…

„Je to jen bouřka,“ řekla Monika a bylo slyšet, jak se usmála. „Mám zatáhnout závěsy?“
Rebeka pootočila hlavu k oknu a musela si nacpat pěst do pusy, aby nezakřičela. Vznášeli se za oknem. Tři bílé obličeje, tři páry černých očí, troje pootevřená ústa odhalující děsivou spoustu zubů. Voda jim stékala po hlavách a splétala tmavé vlasy do mokrých provazců, které se lepily na průsvitnou kůži, pod kterou se rozlézaly rozvětvené žíly připomínající propletené kořeny stromů. Jenda z postav přitiskla bílou ruku s obludně dlouhými prsty zvenčí ke sklu a zaťukala na něj ostrou špičkou nehtu.
Je někdo doma?“

I když je v knížce stránek málo, autorka do ní dokázala dostat všechno, co by to mělo mít. Děj knihy Okřídlení tvorové v bouřkových mračnech má hlavu a patu, jsou tam okamžiky, kdy budete mít husí kůži, kdy vám budou brnkat na nervy jisté okamžiky, a je tam ten správný boj se zlem. Ovšem ten konec… No, přiznám se, nečekala jsem to a o to víc jsem ráda, že to skončilo jinak, než bylo mé očekávání, protože díky tomu se zvedlo i mé hodnocení. 🙂

Okřídlení tvorové v bouřkových mračnech není jen knihou pro dospělé, ale můžou je číst i mladší čtenáři – od těch třinácti, čtrnácti let, protože ač je to horor spojen s fantasy prvky, tak tam není nic tak strašného, aby to pro ně nebylo čitelné a aby je to pobouřilo. Takže za mě skvělá knížka a ráda ji doporučím dál. 🙂

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Golden Dog, kde si knihu Okřídlení tvorové v bouřkových mračnech můžete zakoupit.

Jedna odpověď na “Okřídlení tvorové v bouřkových mračnech – Karin Novotná”