vždycky věřila
v tebe“

Kouzelné pírko pro Gwendy volně navazuje na titul Kouzelná skříňka pro Gwendy (Beta, 2018), který napsal Richard Chizmar společně se Stephenem Kingem.
Připravte se na návrat do Castle Rocku, malého, ospalého městečka, které stvořil Stephen King. Znovu se probouzí, aby odhalilo další ze svých temných tajemství.
Poslední zimní bouře nepřinesla do malého mainského městečka Castle Rock jenom chlad.
Šerif Norris Ridgewick a jeho tým zoufale pátrají po dvou pohřešovaných dívkách.
Sedmatřicetiletá Gwendy Petersonová žije ve Washingtonu a už dávno to není rozpačitá dospívající dívka, která kdysi trávila léto běháním po Sebevražedných schodech v Castle Rocku. Tajemný cizinec v černém obleku jí tehdy svěřil neobvyklou krabičku, jež nabízela drobné dárky, ale její použití mělo přímo katastrofální následky. Když se pro krabičku vrátil, slíbil, že už ji Gwendy nikdy neuvidí. Gwendy o krabičce nikdy nikomu neřekla – ani svému manželovi. Jednoho dne se ale krabička znovu objeví. Gwendy se vrací do rodného města a čas na záchranu dívek se krátí.

Když jsem před třemi lety četla knihu Kouzelná skříňka pro Gwendy, cítila jsem z ní Kingův rukopis. To se úplně nedá říct u titulu Kouzelné pírko pro Gwendy, protože v ní je více otisknutý a zřetelný Richard Chizmar, ale rozhodně to nemění nic na tom, že jako příběh je to výborné čtení, které mne bavilo od první do poslední stránky.

Každý, kdo se vrací do Castle Rocku musí počítat s tím, že to není jen tak samo sebou. O tom už ví své i mladá kongresmanka Gwendy Petersonová, která žije ve Washingtonu, ale právě v Castle Rocku má své kořeny, svou rodinu, za kterou odjíždí na vánoční svátky. Jenže klidné městečko je na nohou z toho důvodu, že se už ztratily dvě malé dívky, a není o nich vidu ani slechu. Šerif Norris Ridgewick se s Gwendy spojí a zkouší spolu vypátrat, co se mohlo stát. A aby toho nebylo málo a Gwendy neměla až tak klidný vánoční čas, její matka bojuje se zákeřnou nemocí, manžel je v cizině, v místě, kde probíhají neutuchající boje a nic o něm neví, a konečně ještě se objeví tajemný muž Farris, a s ním spojená kouzelná skříňka, která vydává nejen malé čokoládičky. Mám za to, že tato žena bude potřebovat mnohem víc, možná nějaké tlačítko ze skříňky, než jen Kouzelné pírko pro Gwendy. Nebo se mýlím?

„Právě tajemný pan Farris plul vždy nejblíže hladině jejího vědomí. To jeho hlas zaslechla ve své kanceláři a rovněž ho slyší i teď, kdy sedí na pohovce s bosýma nohama skrčenýma pod sebou: „Opatruj tu skříňku, Gwendy. Dává dárky, ale to je jen malý odškodnění za tu zodpovědnost. A buď opatrná…“

Gwendy se mi jako hlavní hrdinka líbila už v předchozím díle, takže tady není moc co řešit. To, jakým způsobem „stárne“ a moudří, bylo skvěle autorem podchyceno i její samotné chování vždy odpovídalo vypjatým situacím, kdy se ukázala býti dosti silnou ženou. Obdivuju vždy u Stephena Kinga, jak se dokáže vžít do ženských postav a tak reálně popisovat určité okamžiky a nyní nestačím zírat, jak Richard Chizmar to zvládá stejně.
Kouzelné pírko pro Gwendy je sice volným pokračováním skříňky, takže ta zde hraje svou roli, ale je tak trochu v ústraní, protože větší část příběhu zabralo detektivní pátrání po pohřešovaných dívkách – což mě ovšem bavilo, ne že né! 🙂
Ale nebojte, i na skříňku dojde, protože ty její čokoládičky, ty umějí divy! A kdyby skříňka nebyla, nebyla by ani… Ne, to prozrazovat nebudu. 🙂

Další fakt, který se mi na knize Kouzelné pírko pro Gwendy líbil a který chci zmínit, tak jsou ilustrace, které nás v příběhu doprovází, ale hlavně jeho čtivost. Ač má kniha něco málo přes 300 stran, já ji přečetla za jedno odpoledne. Nešlo se odtrhnout a tak dobře se to četlo, že mi bylo líto ji odkládat. Navíc si nakladatelství pohrálo se sazbou tisku, takže písmo není nahuštěné, font je o trochu větší, než jsme třeba u knih od Kinga zvyklí, takže opravdu budete mít pocit, že se stránky otáčejí samy. No a v neposlední řadě nesmím zapomenout na trochu toho nadpřirozena, které dostane v ději prostor, perfektně jej autor zapasoval, aby to působilo přirozeně, jako by to čtenář očekával a ničemu se nedivil.

Suma sumárum, ač už není v knize Kouzelné pírko pro Gwendy cítit Kingův rukopis, ač si autor Chizmar pohrál sám s celým příběhem, mi se líbil, pro svou „jednoduchost“, pro jistou údernost, kterou jsem z vyprávění cítila. Někdo to může brát výplňkovou knihu, před třetím dílem, který jak doufám, u nás vyjde co nejdřív, ale ať si. Skříňka tam je, Farris se objeví, něco se stane, a důležité je, že Gwendy nezapadne v zapomnění a my se můžeme těšit, jestli se to černé tlačítko dočká své premiéry…:-)

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Beta, kde si knihu Kouzelné pírko pro Gwendy můžete zakoupit.