Morgavsa & Morgana: Božské hamižnice – Petr Kopl

Autor: Petr Kopl
Ilustrace: Petr Kopl
Nakladatelství: Bambook
Rok vydání: 2024
Počet stran: 80

Již šestý díl veleúspěšného komiksu, jehož díl nazvaný Princezna čarodějka získal v roce 2020 Cenu Muriel za nejlepší český komiks pro děti. Obě čarodějky jsou na cestě do Egypta za záchranou jejich kočky Mikeš. Cesta je ale plná překážek, a tak neustále klopýtají o problémy, které musí řešit, a nebezpečí, kterým musí čelit. Dlouhá je egyptská sága, a bytostí, kterým musí pomoci, je mnoho.

Tak už po šesté jsme se synem pustili do čtení Morganky a Morgavsy. A tentokráte to začalo hodně zostra, vám povím. Už od prvních stránek knihy Božské hamižnice, kdy Morganka a Morgavsa zachraňují čerstvé novorozeně od jeho sudby tří sudiček, které se před tím tak trochu napily vína, nás totálně rozsekalo. A prolog? Dokonalost. Tohle je komiks, který pobaví jak velké, tak i malé, zaručeně!

Božské hamižnice je díl o tom, jak Morganka s Morgavsou cestují do Egypta, aby zachránily svou milovanou kočku. Jedná se už o třetí knihu z této jejich strastiplné cesty. A ano, strastiplné je to správné slovo, protože jejich cesta není přímočará, potkávají spoustu problémů, které musí vyřešit, spoustu lidí, kterým musí pomoct a mnohdy je to pro ně nebezpečné, nejen úsměvné, jak tomu bylo třeba u již zmiňovaného novorozeněte.

Božské hamižnice si drží standard, který už autor započal s prvním dílem – pokračuje v napínavé, svižné, vtipné, správně ironické jízdě. Děj se poutavý, zajímavý, sem tam i poučný, protože autor používá některé věci a tvory z mýtů a legend, takže děti se třeba dozví něco nového.
Ilustrace jsou povedené, veselé, barevné, hravé, prostě přesně takové, jaké byste od komiksu pro děti, potažmo klidně i pro dospělé, očekávali.

Už od prvního dílu jsem nadšená, a musím konstatovat, že i můj syn, ač mu všechny narážky, které v příbězích se objevují, nedochází. Takže se stává, že se každý smějeme na jiném místě, ale vůbec nám to nevadí. Je to skvěle strávený čas, nad skvělým komiksem, takže Božské hamižnice a s ní samozřejmě všechny předešlé díly rádi doporučujeme.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Bambook, kde si knihu Božské hamižnice můžete zakoupit.